Najtrudniejszym wyzwaniem okazała się realizacja strategicznych celów marki w czasie pandemii. Tarczyński podsumowuje 2020 rok

Najtrudniejszym wyzwaniem okazała się realizacja strategicznych celów marki w czasie pandemii. Tarczyński podsumowuje 2020 rok

Jakie najciekawsze akcje przeprowadziła w 2020 roku marka Tarczyński? Które kanały komunikacji marketingowej były dla niej najważniejsze? Jak zmieni się to w 2021 roku?

Pozostałe podsumowania roku 2020 przeczytasz tu >

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

O roku 2020 dla marki Tarczyński opowiada Tomasz Tarczyński, członek zarządu oraz dyrektor marketingu i eksportu Tarczyński S.A.

Największy sukces dla marki Tarczyński w 2020 roku.

Myślę, że za największy sukces innowacyjny w roku 2020 można uznać bardzo dobrze przyjęty debiut linii Rośl-Inne – bezmięsnych kabanosów, przypominających wyglądem i smakiem te mięsne. Działanie to pozwoliło umocnić naszą pozycję w branży i kontynuować rozwój naszej marki, której długoterminowym celem jest pozycja światowego lidera w przekąskach białkowych. Znaczący wpływ na rozwój biznesu miało także rozszerzenie linii Tarczyński Naturalnie wsparte nową, zintegrowaną kampanią reklamową dla jej flagowego produktu – parówek 100% z szynki bez konserwantów.

Najtrudniejsze wyzwanie dla marki Tarczyński w 2020 roku

Rok 2020 zaskoczył wszystkich przedsiębiorców. Najtrudniejszym wyzwaniem okazała się realizacja strategicznych celów marki w czasie pandemii i zmieniających się zachowań zakupowych konsumentów. Staraliśmy się dostosować do panujących trendów, utrzymując przy tym ciągłość łańcucha dostaw i zapewnienia stałej dostępności produktów. Dlatego w maju rozpoczęliśmy sprzedaż w oficjalnym sklepie w Strefie Marek Allegro, jako pierwsza marka w sektorze wędlin i przekąsek mięsnych.

3 najciekawsze akcje w 2020 roku

Do najciekawszych akcji, które udało nam się zrealizować w minionym roku należy Strefa Aktywności Tarczyński w Zakopanem. Chcieliśmy zachęcić turystów do aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu. Było to wydarzenie organizowane w zimowej stolicy Polski, podczas którego dzieci wraz z rodzicami mieli możliwość wzięcia udziału wielu atrakcjach, m.in. w pokazach kulinarnych, turniejach gamingowych oraz zabawie na specjalnie przygotowanym placu zabaw dla dzieci. Relacje na żywo prosto ze strefy można było oglądać w telewizji śniadaniowej.

Kolejnym ważnym punktem komunikacji, w zasadzie najważniejszym w roku 2020, była największa w historii marki Tarczyński kampania reklamowa parówek Tarczyński Naturalnie sygnowana hasłem Alles dobre, Alles naturalne. Jej celem było budowanie świadomości linii Tarczyński Naturalnie oraz parówek o prostym, w pełni naturalnym składzie. Ostatnie wydarzenie to wprowadzenie związanej ze wspomnianą kampanią platformy Naturalne Poranki z Tomaszem Jakubiakiem jako ambasadorem marki. Znany kucharz dzieli się swoimi pomysłami na zdrowe śniadania z wykorzystaniem produktów Tarczyński Naturalnie. Filmy można oglądać na specjalnej stronie naturalneporanki.pl.

Akcja z najbardziej zaskakującymi efektami 

Ogromnym zaskoczeniem był dla nas niezwykle ciepły odbiór przez konsumentów wprowadzonej w 2020 r. na rynek linii przekąsek Rośl-Inne. Pierwsze partie roślinnych kabanosów „bez kęsa mięsa’’ zniknęły ze sklepowych półek w niespełna dwa tygodnie od premiery. Jako producent jesteśmy bardzo zadowoleni z tego wyniku oraz tak pozytywnego odbioru linii Rośl-Inne. Trend zmiany podejścia konsumentów do odżywiania, w tym ograniczania spożycia mięsa – poszukiwania jego zamienników – będziemy z pewnością rozwijać w kolejnych latach. Jesteśmy także bardzo zadowoleni z umocnienie naszej dominującej pozycji rynkowej w kategorii kabanosów oraz z bardzo dynamicznego wzrostu i zdobycie pozycji nr 2 w kategoriach parówek i kiełbas suchych, co jest zgodne z przyjętą przez nas strategią specjalizacji w rozwoju portfolio.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2020 roku

W 2020 r. skupiliśmy się na intensyfikacji działań w TV, a także na digital marketingu z naciskiem na kanały social media. Byliśmy tam, gdzie czas spędzają nasi konsumenci, by budować stałe relacje. Wiązał się z tym duży rozwój działań online wideo. W telewizji konsumenci mogli zobaczyć naszą markę m.in. w kampanii Alles dobre, Alles naturalne!, której celem była promocja linii Tarczyński Naturalnie z jej flagowym produktem – parówkami 100% z szynki. Nie zabrakło także komunikacji reklamowej naszego kluczowego produktu – kabanosów Exclusive wsparte aktywacją sponsoringową i lokowaniem produktu w Ameryka Express.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2021 roku

Obrana w 2020 roku strategia przynosi oczekiwane skutki, więc na pewno zdecydujemy się na jej kontynuowanie. W 2021 r. chcemy kontynuować nacisk na kampanie w kanałach telewizyjnych, a także rozwijać działania w sektorze digital marketingu. Oba te kanały nadal mają potężny potencjał komunikacyjny, który chcemy wykorzystać do dalszego umacniania naszej marki parasolowej.

Najbardziej obiecujące trendy marketingowe

Branded content, którego celem jest angażowanie odbiorcy wydaje nam się być bardzo obiecujący, przekonaliśmy się o tym realizując w roku 2020 m.in. cykle Naturalne Poranki z Tomaszem Jakubiakiem i Tarczyński Protein Team Challenge, gdzie ambasadorami marki stali się zawodnicy sponsorowanych przez naszą firmę Mistrzów Polski w futbolu amerykańskim Panthers Wrocław. Ponadto liczymy na rozwój interaktywnych form reklamowych w social mediach (np. Tik Tok, Instagram), które już zaczęliśmy wykorzystywać w kreowaniu wizerunku marki Tarczyński. Ciekawym trendem wydaje się być także rozwój narzędzi dostępnych na rynku reklamy wideo. To stosunkowo łatwy do ewaluacji segment, który kryje w sobie ogromny potencjał.

Budżet na działania digitalowe

Według aktualnych trendów, wydatki na digital marketing nie powinny wynosić mniej niż 20% całego budżetu przeznaczonego na działania marketingowe. Ta strategia z pewnością będzie realizowana przez naszą firmę, ale kluczem staje się odpowiednia optymalizacja struktury produkcja – media. Część naszej strategii, opiera się na tym, by maksymalizować kosztowo budżet skierowany w kierunku dystrybucji mediów i contentu.

Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce

Jako lider w kategorii przekąsek białkowych obserwujemy trendy i adaptujemy się do nich. Branża idzie do przodu i nie pozostaje obojętna na zmiany, doceniamy działania konkurentów i mamy z kim rywalizować. Rozwijamy nowoczesne kanały sprzedaży (e-commerce, Strefa Marek Allegro) i komunikacji (LinkedIn, Instagram, YouTube, Tik Tok).

3 najważniejsze cele i plany na 2021 rok.

W 2021 r. chcemy się skupić na rozwoju naszej debiutanckiej linii produktów Rośl-Inne oraz linii Tarczyński Naturalnie. Dostrzegamy w niej ogromny potencjał, który będziemy chcieli wykorzystać. Plany na nadchodzące miesiące obejmują także mocny nacisk na rozwój eksportu. Dystrybuujemy już nasze przekąski do 30 krajów położonych na 3 kontynentach, ale poważnie podchodzimy do ekspansji zagranicznej, czego efekty ujrzymy być może już w 2021 r. Dużą satysfakcję przyniosły nam także prace nad rozwojem działań CSR, dlatego nie chcemy z tego rezygnować. Planujemy rozwój platformy TarczyńskiLepiej.pl, która agreguje nasze dotychczasowe zaangażowanie w prospołeczne i ekologiczne przedsięwzięcia.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij