Hybrid.ai i VOX są międzynarodowymi spółkami adtechowymi, wchodzącymi w skład jednego holdingu i działającymi w Polsce oraz na rynkach zagranicznych. VOX oferuje innowacyjny format reklamowy In-Image Ads, który umożliwia dynamiczne wyświetlanie reklam, w tym kreacji rich mediowych, na zdjęciach zamieszczonych w artykułach na stronach wydawców. Oparty on został na autorskiej technologii picture recognition, która analizuje poszczególne elementy na zdjęciach oraz ich kontekst. Dzięki temu możliwe jest targetowanie kontekstowe i dopasowanie wyświetlanych reklam.
Hybrid.ai z kolei jest spółką dostarczającą zarówno efektywne formaty reklamowe, np. TV Sync, jak i rozwiązania wspierające prowadzenie, analizowanie i optymalizowanie kampanii w wielu kanałach, a także zarządzanie danymi. Jednym z najnowszych rozwiązań oferowanych przez spółkę jest Hybrid Air – innowacyjna możliwość targetowania reklam na obszary w Polsce w zależności od występującego w nich poziomu zanieczyszczenia powietrza. W ramach jednego spójnego ekosystemu Hybrid.ai następuje integracja danych o jakości powietrza, pozyskanych od dostawców zewnętrznych, wraz z danymi o lokalizacji użytkownika. Dzięki temu w czasie rzeczywistym możliwe jest dostosowanie kreacji do zmieniających się warunków pogodowych oraz poziomu zanieczyszczenia – poziomów tych jest 6.
Zobacz również
Hybrid Air wchodzi w skład szerszego pakietu usług, w ramach którego dostępne jest również Hybrid Weather, czyli możliwość targetowania przekazu reklamowego na wszystkie warunki atmosferyczne.
– Technologie Hybrid Air i Weather pozwalają prowadzić w pełni zautomatyzowane działania reklamowe z wykorzystaniem targetowania opartego o dane dotyczące aktualnego zanieczyszczenia powietrza i warunków atmosferycznych w całej Polsce. Dzięki temu rozwiązaniu możliwe jest zoptymalizowanie budżetu poprzez dotarcie z przekazem w odpowiednim momencie do najbardziej zainteresowanych klientów – mówi Adam Iwinski, CEO Poland Hybrid.ai.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
Pod koniec ub. r. nowe innowacyjne rozwiązanie Hybrid Air postanowiła wykorzystać marka Electrolux. Kampania została przeprowadzona za pośrednictwem agencji LiquidThread we wsółpracy z Zenith Media, będącymi częścią Publicis Groupe. Była to pierwsza kampania przeprowadzona w Polsce przez Hybrid.ai z wykorzystaniem targetowania na poziom zanieczyszczeń powietrza.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Działania zostały przeprowadzone w grudniu ub. r. i miały na celu promocję Oczyszczacza Pure A9. W ramach kampanii na urządzeniach desktopowych i mobilnych wykorzystano format VOX In-Image Ads, natomiast w samym kanale mobile dodatkowo wykorzystano technologię Hybrid Air – jeśli użytkownik znalazł się w miejscu, gdzie występowało zanieczyszczone powietrze, miał możliwość zobaczenia kampanii reklamowej na urządzeniu mobilnym.
Na potrzeby kampanii stworzono dwie kreacje, jedną dla formatu In-Image Ads i jedną rich mediową dla Hybrid Air, która dynamicznie wyświetlała aktualny poziom zanieczyszczenia powietrza, od 3 do 6, na obszarze, na którym znajdował się użytkownik. Oprócz promowanego Oczyszczacza Pure A9 reklamy pokazywały także aktualny poziom zanieczyszczenia.
Reklama w formacie In-Image Ads
Reklama rich mediowa Hybrid Air
Przeprowadzone dla marki Electrolux działania z wykorzystaniem Hybrid Air przyniosły bardzo wysoki wskaźnik CTR – znacznie wyższy niż w przypadku tradycyjnych działań display. Co ciekawe, jak wykazały wyniki kampanii, najwięcej emisji reklam, aż 25% zostało zrealizowanych w Katowicach, natomiast na drugim miejscu znalazł się Wrocław z ok 12%.
– Chcąc sprostać oczekiwaniom naszych klientów i wyróżnić działania marki na tle konkurencji cały czas staramy się poszukiwać nowych niestandardowych formatów reklamowych. Z dużym entuzjazmem przyjęliśmy informację o wprowadzeniu technologii Hybrid Air, tym bardziej że byliśmy na etapie planowania kampanii oczyszczaczy powietrza dla jednego z naszych klientów. Technologia ta idealnie wpasowała się w potrzeby naszej kampanii, a reklama dotarła do osób z najbardziej zanieczyszczonych rejonów Polski, czyli osób, którym promowany produkt mógłby pomóc w poprawie jakości powietrza w ich domach – mówi przedstawiciel LiquidThread.
Hybrid Air i Weather to nie wszystkie nowości w portfolio spółki. Na początku 2021 roku Hybrid.ai wystartował z nową usługą Hybrid Allergy, która umożliwia targetowanie reklam na obszary, na których w powietrzu pojawiły się konkretne alergeny środowiskowe , np. zaczął się sezon pylenia. Dane, z których korzysta usługa, pozyskiwane są od zweryfikowanego dostawcy zewnętrznego i weryfikowane przez lekarzy, a także aktualizowane codziennie rano. Podobnie jak w przypadku wspomnianych wyżej usług dane są w całości zintegrowane w ramach DSP Hybrid z danymi o lokalizacji użytkownika. Więcej na temat nowej usługi i oferowanych przez Hybrid.ai rozwiązań możecie dowiedzieć się ze strony hybrid.ai.
Artykuł powstał we współpracy z Hybrid.ai.