Ze względu na obostrzenia i konieczność zamknięcia stacjonarnych lokali postanowiliśmy wprowadzić sprzedaż produktów online. E.Wedel podsumowuje 2020 rok

Ze względu na obostrzenia i konieczność zamknięcia stacjonarnych lokali postanowiliśmy wprowadzić sprzedaż produktów online. E.Wedel podsumowuje 2020 rok

Jakie najciekawsze akcje przeprowadziła w 2020 roku marka E.Wedel? Które kanały komunikacji marketingowej były dla niej najważniejsze? Jak zmieni się to w 2021 roku?

Pozostałe podsumowania roku 2020 przeczytasz tu >

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

O roku 2020 dla marki E.Wedel opowiada Dominika Igielińska, junior branded content manager E.Wedel.

Największy sukces dla marki E.Wedel w 2020 roku

Ze względu na pandemię rok 2020 stanowił trudny czas dla większości branż w tym także FMCG. Jesteśmy dumni, że pomimo niesprzyjającej sytuacji udało nam się zrealizować nasze plany marketingowe i wprowadzić zupełnie nowy, innowacyjny produkt do portfolio marki E.Wedel – czekoladę Mocno Mleczną. Wejściu nowego produktu na rynek towarzyszyła kampania, w ramach której powstał spot reklamowy. Reklamę można było zobaczyć w TV, wyświetlana była także m.in. w serwisie Youtube. Kampania otrzymała również wsparcie digitalowe, influencerskie oraz PR-owe. Warto dodać, że w tym samym czasie zrealizowaliśmy także nasze założenia związane z redesignem opakowań wedlowskich tabliczek oraz pianek Ptasie Mleczko®. Odmieniony design podkreśla apetyczność naszych wyrobów i zachęca do sięgnięcia po czekoladowe pyszności. Opakowania zyskały nowe kolory oraz bohaterów, postaci chłopca i zebry, którzy przedstawiają przeróżne chwile codziennej przyjemności. Tym samym marka E.Wedel wprowadziła storytelling bezpośrednio na opakowania produktów.

Najtrudniejsze wyzwanie dla marki E.Wedel w 2020 roku

Niewątpliwie największym wyzwaniem było dla nas szybkie i sprawne reagowanie na zmiany zachowań konsumenckich, które były naturalne wobec pojawiających się obostrzeń i ograniczeń. Podczas pierwszego lockdownu wiadomo było, że największy potencjał sprzedażowy osiągną sklepy internetowe. Ze względu na obostrzenia i konieczność zamknięcia stacjonarnych lokali Pijalni Czekolady E.Wedel postanowiliśmy rozbudować stronę internetową i wprowadzić sprzedaż wedlowskich produktów online. Ruszyliśmy również z oficjalnym sklepem marki na Allegro.

Najciekawsze akcje w 2020 roku

W roku 2020 prowadziliśmy wiele wartych uwagi inicjatyw, a każdy projekt niósł ze sobą inne wartości. W czerwcu uruchomiliśmy charytatywny projekt „#Każdy plakat pomaga”, razem z Omenaa Foundation i we współpracy z Empikiem. W ramach akcji na stronie www.empik.com można było zakupić limitowane projekty plakatów autorstwa Jana Kallwejta, znanego ilustratora. Dochód ze sprzedaży został przekazany na rzecz Omenaa Foundation, która przeznaczy pieniądze na zakup sprzętu komputerowego do polskich domów dziecka. Pandemia wymusiła dużą digitalizację uczniów, na którą nie każda placówka może sobie pozwolić. W związku z tym, że edukacja zawsze była dla nas istotnym obszarem działań, postanowiliśmy pomóc polskim domom dziecka w ulepszeniu jakości nauki ich podopiecznych.

W Międzynarodowy Dzień Czekolady, czyli 4 września świętowaliśmy wprowadzenie na rynek nowej czekolady Mocno Mlecznej. Z tej okazji przygotowaliśmy dla mediów oraz influencerów wyjątkową niespodziankę. Tego dnia odwiedził ich kurier-czekoladnik. Słodki posłaniec w dedykowanym stroju czekoladnika informował ich o Dniu Czekolady, wręczając im przesyłkę. Był to tort czekoladowy o smaku czekolady Mocno Mlecznej oraz karton z balonami, a także czekoladami z linii Mocno Mlecznych. Wierzymy, że tego dnia świętowanie było mocno słodkie. :)

Z kolei w październiku ruszyliśmy z naszym projektem podcastowym. Udało nam się stworzyć serię ciekawych podcastów we współpracy z najlepszymi polskimi twórcami. Czekoladowe historie E.Wedel dostępne są na kanałach: Imponderabilia, Pogadajmy o życiu, 7 metrów pod ziemią, Muda Talks oraz Zabójczych opowieści. Fascynująca opowieść o tworzenia kultowej marki, marketingowe innowacje wprowadzone przez Jana Wedla, czy cukierniczy talent i smykałka do biznesu w rodzinie Wedlów to tylko część opowieści przedstawionych w podcastach, które przybliżają nas do 170 letniej historii E.Wedel.

Akcja z najbardziej zaskakującymi efektami

Decydując się na wybór nowego kanału komunikacji, jakim są podcasty, mieliśmy świadomość, że jest to medium z ogromnym potencjałem. Przed jubileuszowym rokiem szczególnie zależało nam, aby promować naszą historię i trafić do młodych odbiorców. Losy rodziny Wedlów oraz Fabryki E.Wedel to wiedza, którą dzielimy się z ogromną przyjemnością, dlatego jesteśmy zadowoleni z tego, że nasze odcinki zostały tak pozytywnie odebrane i cieszą się nadal zainteresowaniem odbiorców podcastów.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2020 roku

Staramy się, aby nasza komunikacja była spójna. W naszych działaniach strategia marketingu 360° jest kluczowa, aby dotrzeć z komunikatem do odbiorcy. Wybieramy takie kanały jak reklama w telewizji, PR oraz digital. Ten ostatni jest dla nas szczególnie ważny, aby dotrzeć z komunikatem do młodszych odbiorców. Dlatego większość kampanii otrzymuje wsparcie z zakresu influencer marketingu. W roku 2020 udało nam się zrealizować Podcasty – Czekoladowe historie E.Wedel. Tym samym pojawiliśmy się z naszymi treściami w najpopularniejszych serwisach na kanałach znanych twórców. Dla marki E.Wedel ważne jest także wsparcie sprzedaży materiałami POS oraz nasza platforma gamingowa Wedel UP!

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2021 roku

Rok 2021 jest wyjątkowym momentem w historii E.Wedel. To czas, w którym świętujemy nasze 170-te urodziny. Z tej okazji planujemy wiele ciekawych działań, aczkolwiek na ten moment nie możemy zdradzać szczegółów. Z pewnością słodki jubileusz będzie przewodzić naszej komunikacji marketingowej w 2021.

Najbardziej obiecujące trendy marketingowe

W obecnych czasach koniecznością jest digitalizacja. W naszych założeniach od dawna jest ona ważna, lecz w roku 2020 była po prostu niezbędna, aby móc dalej funkcjonować na rynku. Przykładem sprawnego reagowania wobec obostrzeń były działania e-commerce wprowadzone przez Pijalnię Czekolady E.Wedel i m.in. w tym obszarze widzimy duży potencjał na przyszłość.

Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce

Pandemiczny rok pokazał jak marki oraz marketerzy z uwagą wsłuchiwali się w głosy swoich konsumentów oraz sprawnie reagowali na ich potrzeby. Często zupełnie nowe, co dla przedsiębiorców oznaczało rewizję strategii. Podziwiamy odwagę oraz kreatywność firm w swoich działaniach. Sytuacja w jakiej się znaleźliśmy, pokazuje też determinację marek, aby pomagać innym i wspierać tych, którzy walczą o nasze zdrowie.

Najważniejsze cele i plany na 2021 rok

Z okazji 170-tych urodzin E.Wedel chcielibyśmy silnie wspierać edukację o historii naszej marki, a także przybliżyć konsumentom wyjątkowe czekoladowe opowieści. Rok 2020 pokazał nam, jak ważne jest reagowanie na oczekiwania konsumentów, a także zmieniający się rynek i rzeczywistość. Naszym celem jest sprawna odpowiedź na potrzeby naszych klientów oraz dotarcie z naszą historią i nowościami do młodych odbiorców.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij