Rząd wprowadzi podatek od reklamy?

Rząd wprowadzi podatek od reklamy?
Jak donosi portal wPolityce.pl, rząd w najbliższym czasie zamierza rozpocząć pracę nad nowym projektem ustawy, która wprowadzałaby podatek na pokrycie wydatków związanych w pandemią. Pieniądze miałyby pochodzić z tzw. „składki solidarnościowej” naliczanej od przychodów z reklam.
O autorze
1 min czytania 2021-02-02

Choć na tę chwilę projekt nowej ustawy nie został jeszcze wpisany w wykaz prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów, to już wkrótce ma się tam znaleźć – ustalił portal wPolityce.pl. Natomiast już w marcu w Sejmie miałyby ruszyć prace nad nowym podatkiem. 

Jak donosi serwis, w ramach nowego projektu ustawy wszyscy wydawcy, telewizje, rozgłośnie radiowe, kina, a nawet koncerny technologiczne, takie jak Google czy Facebook, które świadczą usługi reklamy internetowej na terytorium Polski, byliby zobowiązani do zapłacenia tzw. „składki solidarnościowej” – wysokość kwoty byłaby naliczana od przychodów z reklam.

Portal wPolityce.pl pisze, że stawka miałaby być zróżnicowana w odniesieniu do niektórych kategorii reklam, których promocja może wiązać się z kosztami społecznymi (np. wyroby medyczne, napoje słodzone, gry hazardowe). Tym samym, wyższą stawkę prawdopodobnie będą musieli zapłacić najwięksi gracze w branży.

Co istotne, z obowiązku płacenia „składki solidarnościowej” mają zostać zwolnione najmniejsze media tradycyjne.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Serwis wPolityce.pl podaje, że środki pozyskane w ramach nowego podatku miałyby trafić do Narodowego Funduszu Zdrowia oraz do Funduszu Wsparcia Kultury i Twórczości, o którym zrobiło się zwłaszcza głośno pod koniec 2020 roku z uwagi na wypłatę dużych kwot dla polskich artystów. 

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Trzeci kwartał 2020 roku przyniósł spodziewane odbicie dynamiki rozwojowej reklamy online. Wartość komunikacji cyfrowej wzrosła w tym czasie o ponad 4% w porównaniu do porównywalnego okresu roku 2019 – wynika z badania IAB Polska/PwC AdEx.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

McDonalds’ postanowił wycofać słodzone napoje gazowane ze swojej promocyjnej oferty okazYEAH i zastąpić je wodą mineralną z uwagi na wprowadzony z początkiem 2021 roku podatek cukrowy w Polsce.