W mediach społecznościowych obecne są wszystkie kluby T-Mobile Ekstraklasy. Nie wszystkie jednak cieszą się równie dużym zainteresowaniem jak mistrz Polski.
Ponad dwukrotnie więcej publicznych wpisów zawierających nazwę klubu na Facebooku, Twitterze i YouTubie to przewaga miażdżąca, która od 2010 roku nigdy nie wystąpiła w mediach tradycyjnych. Świadczy to o zupełnie innej skali, w jakiej warszawianie wykorzystują portale społecznościowe. Łącznie w ciągu miesięcznego monitoringu social media wyłapano na temat Legii 11,4 tys. postów w kontekście nieco ponad 5 tys. dotyczących Lecha. Pierwszą trójkę uzupełnił Widzew Łódź. Kolejność klubów w tej klasyfikacji mocno różni się od zestawienia dotyczącego prasy i internetu.
Zobacz również
Wykres 1. Suma publikacji w social mediach na temat klubów Ekstraklasy w podziale na analizowane portale
W tym drugim Widzew znalazł się na dziewiątym miejscu, a Lech był trzeci. Prowadzi także Legia, ale ze zdecydowanie mniejszą przewagą nad resztą stawki. Łącznie w styczniu – miesiącu zimowej przerwy w rozgrywkach – o tym zespole ukazało się niecałe 1,6 tys. publikacji z czego większa część w badanych, wyselekcjonowanych portalach internetowych, a nieco ponad sześćset w prasie.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
Drugie miejsce pod tym względem należało do Cracovii (1,4 tys.), która wyprzedziła Lecha Poznań. Lech po miesięcznej przerwie powrócił na podium, wyprzedzając między innymi Górnika Zabrze, Wisłę Kraków i Śląsk Wrocław. Wszystkie drużyny odnotowały w styczniu sezonowy spadek medialności.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W I lidze na pierwsze miejsce powróciła Arka Gdynia. Prowadzący w ubiegłym miesiącu GKS Bełchatów wylądował na dziewiątej pozycji. Drugą pozycję zajął Dolcan Ząbki.
Wśród polskich piłkarzy występujących w czołowych ligach europejskich* w dalszym ciągu prowadzenie utrzymuje Robert Lewandowski, który okazał się zdecydowanie bardziej medialny niż Jakub Błaszczykowski i Wojciech Szczęsny. Za nimi uplasowali się Artur Boruc, Łukasz Piszczek i Ludovic Obraniak.
Badanie „Polska Piłka” prowadzone jest na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej, wybranych portali internetowych oraz mediów społecznościowych. W styczniu 2014 przeanalizowano 12,9 tys. publikacji z mediów tradycyjnych oraz 39 tys. postów z social media. Łącznie od początku badania – czyli od 1 marca 2010 do 31 stycznia 2014 – analitycy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wzięli pod uwagę 670 tys. informacji z mediów tradycyjnych.
*Badanie objęło piłkarzy z „wielkiej piątki” lig europejskich – angielskiej, francuskiej, hiszpańskiej, niemieckiej i włoskiej.