Kluby piłkarskie w Social Media - Legia bez konkurencji

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Kluby piłkarskie w Social Media - Legia bez konkurencji

Analiza „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wykazała, że dominacja Legii, jeśli chodzi o social media, postępuje. W styczniu „Wojskowi” odnotowali o 56 proc. materiałów więcej niż drugi w klasyfikacji Lech Poznań.

W mediach społecznościowych obecne są wszystkie kluby T-Mobile Ekstraklasy. Nie wszystkie jednak cieszą się równie dużym zainteresowaniem jak mistrz Polski. 

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Ponad dwukrotnie więcej publicznych wpisów zawierających nazwę klubu na Facebooku, Twitterze i YouTubie to przewaga miażdżąca, która od 2010 roku nigdy nie wystąpiła w mediach tradycyjnych. Świadczy to o zupełnie innej skali, w jakiej warszawianie wykorzystują portale społecznościowe. Łącznie w ciągu miesięcznego monitoringu social media wyłapano na temat Legii 11,4 tys. postów w kontekście nieco ponad 5 tys. dotyczących Lecha. Pierwszą trójkę uzupełnił Widzew Łódź. Kolejność klubów w tej klasyfikacji mocno różni się od zestawienia dotyczącego prasy i internetu.

Wykres 1. Suma publikacji w social mediach na temat klubów Ekstraklasy w podziale na analizowane portale

W tym drugim Widzew znalazł się na dziewiątym miejscu, a Lech był trzeci. Prowadzi także Legia, ale ze zdecydowanie mniejszą przewagą nad resztą stawki. Łącznie w styczniu – miesiącu zimowej przerwy w rozgrywkach – o tym zespole ukazało się niecałe 1,6 tys. publikacji z czego większa część w badanych, wyselekcjonowanych portalach internetowych, a nieco ponad sześćset w prasie.

Drugie miejsce pod tym względem należało do Cracovii (1,4 tys.), która wyprzedziła Lecha Poznań. Lech po miesięcznej przerwie powrócił na podium, wyprzedzając między innymi Górnika Zabrze, Wisłę Kraków i Śląsk Wrocław. Wszystkie drużyny odnotowały w styczniu sezonowy spadek medialności.

W I lidze na pierwsze miejsce powróciła Arka Gdynia. Prowadzący w ubiegłym miesiącu GKS Bełchatów wylądował na dziewiątej pozycji. Drugą pozycję zajął Dolcan Ząbki.

Wśród polskich piłkarzy występujących w czołowych ligach europejskich* w dalszym ciągu prowadzenie utrzymuje Robert Lewandowski, który okazał się zdecydowanie bardziej medialny niż Jakub Błaszczykowski i Wojciech Szczęsny. Za nimi uplasowali się Artur Boruc, Łukasz Piszczek i Ludovic Obraniak.

Badanie „Polska Piłka” prowadzone jest na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej, wybranych portali internetowych oraz mediów społecznościowych. W styczniu 2014 przeanalizowano 12,9 tys. publikacji z mediów tradycyjnych oraz 39 tys. postów z social media. Łącznie od początku badania - czyli od 1 marca 2010 do 31 stycznia 2014 - analitycy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wzięli pod uwagę 670 tys. informacji z mediów tradycyjnych.

*Badanie objęło piłkarzy z „wielkiej piątki” lig europejskich – angielskiej, francuskiej, hiszpańskiej, niemieckiej i włoskiej.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij