Marki własne Lidla i Biedronki wygrywają w kategorii non-food

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Marki własne Lidla i Biedronki wygrywają w kategorii non-food

Polacy chętnie kupują artykuły przemysłowe sygnowane marką własną w popularnych dyskontach i supermarketach. Marki własne w tej kategorii są postrzegane pozytywnie przez większość klientów. Mogą też być magnesem przyciągającym klientów do danej sieci.

Agencja Inquiry postanowiła zbadać, czy Polacy znają marki własne supermarketów i dyskontów w kategorii artykułów przemysłowych (non-food) oraz jak wyglądają ich preferencje zakupowe w tym segmencie.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Według badania przeprowadzonego w styczniu 2021 roku przez Inquiry, zdecydowana większość Polaków ma świadomość istnienia marek własnych w tej kategorii. Aż 82% spośród badanych deklaruje, że spotkało się z tego typu produktami w dyskontach i supermarketach, w których robią zazwyczaj zakupy. Najwyższą znajomością marek własnych w badanej kategorii cechują się mieszkańcy miast od 100 tys. do 500 tys. mieszkańców (89%), a najniższą osoby mieszkające na wsi (77%).

Aż 87% konsumentów kupuje produkty przemysłowe sprzedawane pod marką własną sklepu przynajmniej od czasu do czasu, przy czym 14% specjalnie wybiera produkty dostępne pod marką własną, 40% kupuje niektóre kategorie produktów, zaś 33% kupuje marki własne non-food rzadko. Marki własne artykułów przemysłowych najchętniej są kupowane przez osoby w wieku 25-34 lata i mało zamożne.

Zdecydowanymi liderami rynku non-food są Lidl i Biedronka – w tych sklepach artykuły przemysłowe sygnowanych marką własną kupuje odpowiednio 56% i 52% ankietowanych. Na kolejnych miejscach, znalazły się sieci Kaufland, Tesco, Auchan oraz Carrefour.

Najczęściej kupowanymi kategoriami produktów przemysłowych pod markami własnymi sieci supermarketów i dyskontów są: drobne artykuły AGD (57%), artykuły dekoracyjne i wyposażenia domu (49%) oraz artykuły papiernicze i biurowe (44%). Na dalszych miejscach znalazły się artykuły z kategorii odzieży dla dorosłych (40%), narzędzi (38%), bielizny dla dorosłych (32%), elektroniki i zabawek (30%). W wielu kategoriach produktowych najchętniej wybierane są marki własne sieci Lidl, która osiąga zdecydowaną przewagę nad Biedronką w przypadku ubrań (w tym odzież sportowa, bielizna oraz odzież dla dorosłych, odzież i akcesoria dla dzieci) oraz narzędzi. Z kolei Biedronka jest najczęściej wybieraną siecią w przypadku artykułów dekoracyjnych i wyposażenia domu, artykułów papierniczych i biurowych oraz w kategorii zabawek. Na trzecim miejscu w niemal wszystkich kategoriach produktowych znalazła się sieć Auchan, nieco dalej Kaufland, Tesco i Carrefour.

Polacy mają generalnie pozytywne odczucia względem marek własnych. Dla blisko połowy respondentów liczy się przede wszystkim to, że dzięki markom własnym mogą kupić produkty, które w innych sklepach są za drogie, zaś 42% badanych ocenia, że są to produkty dobrej jakości w stosunkowo niskich cenach. Ponad 1/3 ankietowanych zauważa, że dzięki temu sklepy mają zróżnicowana ofertę, a przy tym jakość produktów marek własnych poprawiła się na przestrzeni ostatnich lat. Co czwarta osoba przyznaje, że w niektórych sklepach marki własne są tak dobre, by chodzić tam specjalnie na zakupy.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij