Kobiece ścieżki w wirtualnym świecie

Reklama internetowa

partnerem merytorycznym działu jest Criteo

Kobiece ścieżki w wirtualnym świecie

Internet opleciony jest gęstą siatką kobiecych dróg. Panie zaglądają na krańce wirtualnego świata pozostawiając wyraźne ślady. Ważne jest, aby marketingowcy potrafili je dostrzec i podążać za ich właścicielkami.

Znaczenie marketingu skierowanego do kobiet od kilku lat wyraźnie rośnie. Po boomie, który miał miejsce 5 lat temu, na rynku raz za razem pojawiają się publikacje, szkolenia i konferencje poświęcone tej tematyce. Czy możemy tu mówić jedynie o modzie? Zdecydowanie nie. Reklamodawcy wiedzą już, że kobietom warto poświęcić więcej uwagi, a przekazy dostosować do charakteru płci pięknej.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Siła kobiet we współczesnym świecie rośnie i jest nie do przecenienia. Z raportu badań ludności w wieku produkcyjnym, realizowanych w 2010 r. w ramach projektu „Bilans Kapitału Ludzkiego” wynika, że więcej kobiet niż mężczyzn uzyskuje wyższe i średnie wykształcenie. Panie pną się po szczeblach kariery, zajmują stanowiska managerskie i są docenianymi specjalistkami.

Z raportu “Women want more” opublikowanego w roku 2009 przez BCG wynika, że kobiety mają przeważający, bo aż 94% wpływ na wydatki na wyposażenie domu, 92% wpływ na wydatki na wakacje i decydują o 91% wydatków na zakup domu lub mieszkania. Co prawda powyższe analizy nie były prowadzone w naszym kraju, jednak rodzime szacunki również dowodzą, że Polki podejmują większość decyzji zakupowych.

Co odróżnia konsumentki od konsumentów? Kobiety ze względu na swoją wrażliwość tworzą wyjątkową, być może bardziej wymagającą jeśli chodzi o produkt niż mężczyźni, grupę. Poszukują idealnych rozwiązań, dużo więcej uwagi niż panowie poświęcają procesowi zakupowemu, szukają przekonujących rekomendacji i zdecydowanie częściej angażują się w konkursy i akcje niestandardowe.

Należy jednak unikać stereotypizacji i traktowania kobiet jako jednej grupy docelowej. Mają one bowiem różne zainteresowania, przyzwyczajenia i doświadczenia. Powinno się patrzeć na kobiety raczej jako na osobną grupę odbiorców określonego produktu lub usługi, którą dodatkowo trzeba dokładnie badać, segmentować, wyodrębniać grupy docelowe i kierować do nich odpowiednio dopasowany przekaz.

Od kilku lat widocznie wzrasta liczba kobiet w sieci (liczba realnych użytkowniczek), a podejmowanie przez kobiety decyzji zakupowych w realnym świecie znajduje swoje odzwierciedlenie w internecie. To kobiety częściej dokonują zakupów online w wyniku czego stają się atrakcyjnym targetem dla wielu reklamodawców.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij