Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

We Florencji pojawił się zrównoważony concept store Benetton – wnętrze zaprojektowano z materiałów z recyklingu

Benetton otworzył swój nowy concept store we Florencji, który został utrzymany w duchu ekologii i zrównoważonego rozwoju – wnętrze sklepu marki zaprojektowane zostało bowiem z materiałów pochodzących z odzysku.
O autorze
1 min czytania 2021-03-11

Benetton już od jakiegoś wyznacza nowe standardy w dziedzinie zrównoważonego rozwoju i ochrony natury. Jak mówią przedstawiciele firmy, nowo otwarty sklep we włoskiej Florencji to prawdziwa wizytówka marki i konsekwentnej realizacji jej wizji.

Wnętrze sklepu Benettona zaprojektowane jest bowiem z materiałów pochodzących z odzysku – podłogę zbudowano z powalonych huraganem w 2018 roku drzew z regionu Veneto, a ściany sklepu pomalowano farbą mineralną o naturalnych właściwościach antybakteryjnych i grzybobójczych, która neutralizuje zanieczyszczenia powietrza.

Wyposażenie sklepu wyprodukowano z resztek materiałów z procesu produkcji tekstyliów. Do produkcji mebli wykorzystano zużyte guziki zmieszane z żywicą, z resztek wełny wyprodukowano dekoracje i zasłony w przebieralniach. Półki i manekiny stworzono z tzw. Rossino – masy powstałej z zmiksowanych włókien tkanin.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Co więcej, sklep jest również wzorem energooszczędności – zużywa o 20% mniej energii. Pomaga mu w tym cały system czujników, sztucznej inteligencji i analizy danych, które na przykład zarządzają temperaturą powietrza w sklepie dostosowując ją do ilości klientów aktualnie w nim przebywających.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kolekcja odzieży sprzedawana w sklepie to produkty zaprojektowane z bawełny organicznej BCI (Better Cotton Initiative), zregenerowanego nylonu i naturalnych tkanin takich jak len, natomiast zakupy pakowane są w torby płócienne lub papierowe z bezpiecznych dla lasów źródeł z certyfikatem FSC (Forest Stewardship Council).

PS

18 czerwca 2020 roku w Szczecinie sieć IKEA uruchomiła Dom Jutra – proekologiczne miejsce inspirujące do zmian i prezentujące, jak może wyglądać dom funkcjonujący z pełnym poszanowaniem natury.

PS2

Już wkrótce mieszkańcy Wiednia będą mieli możliwość skorzystania z całkowicie nowego, ekologicznego marketu sieci IKEA. Sklep pozbawiony będzie miejsc parkingowych – zamiast nich pojawi się duży, zielony taras dla klientów.

PS3

W połowie czerwca 2020 roku w dawnej fabryce Poznańskiego w Łodzi została otwarta nowa, flagowa drogeria marki Rossmann. Sklep pełen jest nowoczesnych, a także proekologicznych rozwiązań – znajdziemy tam m.in. automaty do napełniania butelek żelem pod prysznic, szamponem czy też płynem do prania.