Nowy market sieci IKEA w Wiedniu jest efektem działań marki w celu zmniejszenia śladu węglowego. Przeważnie bowiem sklepy szwedzkiego brandu posiadały wiele miejsc parkingowych dla samochodów, natomiast nowy, siedmiopiętrowy budynek sieci będzie całkowicie ich pozbawiony.
Market w Wiedniu ma zachęcać klientów do podróżowania komunikacją miejską (sklep znajduje się nieopodal przystanku autobusowego i metra), rowerem czy też do chodzenia na zakupy pieszo. Natomiast produkty wielkogabarytowe, których nie będą w stanie sami przewieźć, zostaną im dostarczone do domu za pomocą aut elektrycznych sieci.
Zobacz również
Budynek, mimo iż będzie znajdować się w środku miasta, otoczony będzie zielenią, aby zapobiegać powstawaniu miejskiej wyspy ciepła. Ponadto, na dachu sklepu pojawi się ogólnodostępny, roślinny taras.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Jak zauważają twórcy projektu budynku – studio architektoniczne Querkraft – zastosowanie roślin na dachu i fasadach nowego marketu sieci IKEA pozwoli utrzymać chłód wewnątrz sklepu w te najcieplejsze dni, a także przyczyni się do usuwania zanieczyszczeń powietrza.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
zdjęcia: querkraft.at
PS
W maju 2019 roku brytyjski oddział marki IKEA zaprezentował nową, całkowicie darmową, ekologiczną kolekcję zatytułowaną Lagom, za pomocą której brand chciał zachęcić swoich klientów do upcyklingu.
PS2
IKEA postanowiła stworzyć własną aplikację, za pomocą której podpowiada swoim klientom, jakie nawyki mogą zmienić w swoim życiu, by lepiej dbać o środowisko.
PS3
W ramach otwarcia nowego lokalu IKEA w Greenwich w Londynie, marka zaprosiła do współpracy kilku lokalnych artystów, którzy wykorzystując stare meble brandu, stworzyli niepowtarzalne domki dla ptaków.
PS4
IKEA zaprezentowała dwie repliki swoich zabawkowych łódek kąpielowych Smakryp, które zostały wykorzystane do oczyszczania śmieci z londyńskich dróg wodnych.
PS5
IKEA we współpracy z brytyjskim projektantem Tomem Dixonem stworzyła serię produktów oraz narzędzi, które zachęcą mieszkańców dużych miast do lokalnej uprawy warzyw i owoców. Kolekcja pojawi się w sklepach marki na całym świecie w 2021 roku.