TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Agencja Hunt, Gather wykorzystała wpadkę Burger Kinga i stworzyła kolekcję, z której dochód pójdzie na wsparcie kobiet

Agencja Hunt, Gather wykorzystała wpadkę Burger Kinga i stworzyła kolekcję, z której dochód pójdzie na wsparcie kobiet
Amerykańska agencja kreatywna Hunt, Gather postanowiła wykorzystać słynny tweet Burger Kinga o treści „miejsce kobiet jest w kuchni” i stworzyła kolekcję humorystycznych t-shirtów, plakatów oraz toreb płóciennych, z których dochód zostanie przekazany na wsparcie kobiet.
O autorze
1 min czytania 2021-03-12

Słynny tweet Burger Kinga mówiący o tym, że „miejsce kobiet jest w kuchni” był częścią serii wpisów opublikowanych przez markę z okazji Dnia Kobiet. I choć to niefortunne stwierdzenie nie zostało użyte przez markę, by urazić przedstawicielki płci żeńskiej – wszak wpisy były częścią kampanii sieci promującej nowy program stypendiów dla kobiet w branży kulinarnej – to przez wielu zostało ono uznane na seksistowskie. Marka szybko jednak przeprosiła i przyznała, że wpis został źle sformułowany.

Głośną wpadkę Burger Kinga postanowiła wykorzystać amerykańska agencja kreatywna Hunt, Gather, która stworzyła kolekcję t-shirtów, plakatów i toreb płóciennych, z której całkowity dochód zostanie przekazany na wsparcie organizacji Girls Empowerment Network wspierającej kobiety.

W ramach promocji kolekcji została utworzona specjalna strona internetowa o nazwie Burger Queen, na której znajdziemy m.in. t-shirty z hasłem „Women belong wherever the f*ck they want”, a także plakaty okraszone napisem „Queens Unite! Dethrone the king”. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Nie zabrakło także haseł nawiązujących do sloganu Burger Kinga – zamiast „Have it Your Way” tutaj mamy „Have it Her Way”. Całość zaś utrzymana w stylu charakterystycznym dla marki. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Burger King został sponsorem kobiecej drużyny piłkarskiej Stevenage Football Club. W związku z tym marka postanowiła zmienić swoją nazwę na „Burger Queen”.