Nieperfekcyjna marchew i nieidealne jabłko – Carrefour wspiera polskich dostawców w dobie pandemii

Nieperfekcyjna marchew i nieidealne jabłko – Carrefour wspiera polskich dostawców w dobie pandemii
Carrefour wprowadził do sprzedaży „nieidealne” marchewki oraz jabłka, udzielając tym samym pomocy swoim dostawcom, dotkniętym ograniczeniami zamówień z sektora HoReCa w związku z panującą pandemią koronawirusa.
O autorze
1 min czytania 2021-03-16

Najpierw był Lidl, który wprowadził do sprzedaży „niedoskonałe” buraki, później Too Good To Go uratowało „niestandardowe” warzywa od lokalnego rolnika, a teraz na podobny ruch zdecydował się Carrefour.

Od 16 marca br. na specjalnie oznakowanych stoiskach, we wszystkich hiper i super marketach Carrefour, klienci znajdą nieperfekcyjne” marchewki oraz „nieidealne” jabłka. Pod względem odżywczym są to w dalszym ciągu pełnowartościowe produkty, lecz niestety nie trafiły do gastronomii z powodu lockdownu tej branży. Tym samym rolnicy i sadownicy pozostali z niesprzedaną częścią swojej produkcji u progu wiosny, kiedy na rynku stopniowo pojawiać się będą owoce i warzywa z kolejnego sezonu.

– W pandemii koronawirusa zaplanowanie wielkości produkcji rolnej jest bardzo trudnym zadaniem. Gastronomia doświadczała lockdownu już kilkakrotnie, a obecnie realizuje jedynie ok. 10% zamówień w wersji na wynos. Ten kanał sprzedaży zamknął się więc m.in. dla producentów owoców i warzyw, które w przeciwieństwie do żywności przetworzonej nie mogą być przechowywane na kolejny sezon. Dlatego jako wieloletni dostawca zwróciliśmy się do Carrefour z prośbą o pomoc w sprzedaży tegorocznej nadwyżki. Liczymy, że stali odbiorcy naszych produktów docenią walory naszej Nieperfekcyjnej Marchwi, która niczym nie różni się pod względem smaku od warzyw sprzedawanych od lat pod marką własną sieci – powiedział Michał Gulczyński z firmy Polfarm.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Carrefour mówi stop marnowaniu żywności – sieć zainicjowała akcję pod hasłem „STOP Marnowaniu Żywności”, w ramach której w sklepach marki pojawiły się specjalne strefy z w pełni wartościowymi towarami mającymi krótki termin ważności, w cenach obniżonych nawet o 90 procent.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Carrefour to pierwsza sieć handlowa, która dołączyła do programu Too Good To Go w Polsce. W ramach współpracy użytkownicy aplikacji będą mogli nabyć paczki z produktami firmy z krótkim terminem ważności.

PS3

W ubiegłym roku Carrefour uruchomił testowo pierwszą stację refillingową, dzięki której klienci sklepu Carrefour BIO zlokalizowanego na warszawskim Bemowie, mają możliwość napełnienia kosmetykami butelek wielokrotnego użytku, redukując tym samym liczbę wykorzystywanych do tej pory jednorazowych opakowań.