Carrefour już od jakiegoś czasu działa z myślą o przeciwdziałaniu marnowania żywności. W ubiegłym roku sieć nawiązała współpracę z aplikacją Too Good To Go, w ramach której użytkownicy platformy mogą nabyć paczki z produktami firmy z krótkim terminem ważności.
Niedawno firma zainicjowała akcję pod hasłem „STOP Marnotrawstwu”, która jest elementem szerszej inicjatywy ogólnopolskiego programu „STOP Marnotrawstwu” zachęcającego do przeciwdziałania marnowaniu zasobów naszej planety. W ramach inicjatywy w hiper-i supermarketach Carrefour pojawiły się specjalne strefy podzielone na sektory dedykowane produktom suchym oraz świeżym, w których klienci mogą znaleźć w pełni wartościowe towary mające krótki termin ważności, w cenach obniżonych nawet o 90 procent.
Zobacz również
– Akcja STOP Marnowaniu Żywności to kolejny etap naszego ogólnopolskiego programu, w ramach którego uruchomiliśmy w naszych sklepach specjalne strefy dedykowane produktom z kończącym się termin przydatności do spożycia. Dzięki nim klienci robiąc zakupy, mogą wydać mniej, jednocześnie przyczyniając się do uratowania żywności przed zmarnowaniem. Warunek jest jednak jeden – produkty te należy spożyć jak najszybciej – mówi Marek Lipka, dyrektor handlowy i członek zarządu Carrefour Polska.
Co więcej, Carrefour zrealizował również 2-tygodniową kampanię pod hasłem „Możemy kupować mądrze – Jak nie marnować żywności”, w której wzięły udział wszystkie hiper- i supermarkety należące do sieci. Inicjatywa miała miejsce między 16 listopada a 1 grudnia 2020. W sklepach zostały umieszczone dedykowane materiały informacyjne, a dodatkowo, na stronie carrefour.pl/lp-jak-nie-marnowac-zywnosci pojawiły się praktyczne wskazówki dotyczące sposobów przechowywania produktów spożywczych gwarantujących zachowanie ich świeżości.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Krzywe też są piękne, a jak dobrze smakują! Mowa o burakach, które wyrosły na polu Pana Jakuba, rolnika z miejscowości Węglewice-Kolonia. Los skazał je na niełaskę, ze względu na inny niż standardowy wygląd, co nie oznacza, że gorszy. Z pomocą przybyło Too Good To Go.
PS2
Auchan podejmuje kolejny krok aby ograniczyć marnowanie żywności, dołączając do grona partnerów aplikacji Too Good To Go. Od grudnia 2020 roku użytkownicy mogą zamawiać w sieci specjalne paczki, w których znajdą się pełnowartościowe i atrakcyjne cenowo produkty o krótkich terminach przydatności.
PS3
29 września 2020 roku po raz pierwszy obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Walki z Marnowaniem Jedzenia ustanowiony przez ONZ. Z tej okazji Too Good To Go oraz takie marki, jak Carrefour czy Starbucks częściowo zasłoniły swoje logotypy, aby podkreślić skalę problemu, a tym samym ilość jedzenia, jaka trafia do kosza.