Każdego roku marnujemy 1/3 jedzenia. W związku z tym ONZ, aby zwrócić uwagę na ekologiczne konsekwencje tego problemu, postanowiło ustanowić 29 września Dniem Walki z Marnowaniem Jedzenia. Ten dzień to również kulminacyjny punkt kampanii edukacyjnej prowadzonej przez Too Good To Go pod hasłem „⅓ się marnuje. Uratuj ją!”, której celem jest przeciwdziałanie marnotrawieniu żywności.
W ramach akcji znane marki i jednocześnie partnerzy aplikacji – m.in. BP, Carrefour, MAKRO, Natura Cold Press, North Fish, oraz Starbucks – postanowili częściowo zasłonić swoje logotypy w social mediach.
Zobacz również
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Pomysł z zasłonięciem 1/3 logo w naszym odczuciu jest najlepszą formą, która podkreśli skalę problemu, z jaką się mierzymy. Nic tak nie działa na naszą percepcję, jak zobrazowanie tego, o czym mówimy. Takim działaniem chcemy zwrócić uwagę, że marnowanie 1/3 nie ma sensu. Poprzez edukację społeczeństwa i zwiększenie świadomości problemu możemy dołożyć małą cegiełkę i sprawić, że każdego dnia coraz więcej z nas będzie działać w duchu „zero food waste”. Wierzymy, że metodą małych kroków osiągniemy cel ustanowiony przez ONZ i ograniczymy ilość marnowanego jedzenia oraz emisję gazów cieplarnianych – mówi Anna Kurnatowska, country manager Too Good To Go w Polsce.
W ramach kampanii Too Good To Go na ulicach Warszawy czy Krakowa można było zaobserwować reklamy, gdzie 1/3 została „zmarnowana”. W akcję zaangażowali się również znani polscy influencerzy, którzy w ramach swoich kanałów social media publikowali posty, gdzie użytkownicy widzieli niepełne zdjęcia.
PS
Carrefour to pierwsza sieć handlowa, która dołączyła do programu Too Good To Go w Polsce. W ramach współpracy użytkownicy aplikacji będą mogli nabyć paczki z produktami firmy z krótkim terminem ważności.
PS2
Targowisko Wolumen w warszawskiej dzielnicy Wawrzyszew wpadło na świetny pomysł, by przeciwdziałać marnowaniu żywności – zamiast wyrzucać niesprzedane owoce czy warzywa, sprzedawcy przekażą je za darmo wszystkim chętnym osobom.
PS3
W kwietniu 2019 roku sieć Netto wdrożyło na polskim rynku aplikację, której celem jest walka z marnowaniem żywnością.