Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

E-commerce od A do Z: sklep.wsip.pl

E-commerce od A do Z: sklep.wsip.pl
W cyklu E-commerce od A do Z pokazywać będziemy, jakie działania marketingowe stosowane są w polskich sklepach internetowych i jaka jest ich efektywność. Postaramy się przedstawiać przykłady najbardziej skutecznych akcji. Na początek e-sklep Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych.
O autorze
3 min czytania 2012-08-21

Sklep WSiP powstał w 2003 roku i należy do grupy wydawniczej Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne. Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne są największym wydawcą edukacyjnym w Polsce, specjalizującym się w podręcznikach i książkach edukacyjnych. W ofercie posiada ok. 2 500 publikacji i co roku wydaje kilkaset tytułów książkowych i multimedialnych.

Produkty sklepu cieszą się największym zainteresowaniem w okresie czerwiec – wrzesień.

Zespół sklepu WSiP tworzą specjaliści z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie książek edukacyjnych oraz sprzedaży internetowej. W skład zespołu wchodzą: Jakub Strzelczyk – Kierownik Sprzedaży Internetowej, Michał Chodzic – Specjalista ds. e-marketingu, Luiza Michałowicz-Litawa – Specjalista Obsługi Klienta i Sprzedaży Internetowej oraz Robert Adamowicz – Specjalista ds. e-commerce.

Allegro:

w zeszłym roku ruszyła sprzedaż produktów WSiP na Allegro. Sprzedawane są wybrane produkty: Boxy dla klas 1-3 i Teczki dla przedszkolaków. Ceny są takie same jak w sklepie internetowym, koszt dostawy gratis. Wyjątek stanowi rok 2011, kiedy cena boksów była niższa od 3-5% niż w sklepie + koszt dostawy gratis. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Klienci z Allegro są wymagającymi klientami, którzy są zaawansowani technicznie. Sklep WSiP odnotował wzrost sprzedaży przez allegro.pl. Nowe działanie przełożyło się na rozbudowę bazy klientów, ale nie miało to znaczącego wpływu na dotychczasowe funkcjonowanie sklepu.

Cross-marketing:

nie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Darmowa dostawa:

dostawa gratis jest powyżej zakupów za 100 zł przez cały rok i w Dniu Darmowej Dostawy.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

E-mail marketing:

działania są prowadzone wewnątrz firmy, ale również zlecane firmom zewnętrznym (wiadomości w formatach txt i html).

Facebook:

prowadzimy działania na Facebooku i na Naszej Klasie. W kwietniu 2011 roku został uruchomiony fan page Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych na portalu Facebook. W niecałe 8 miesięcy wydawnictwo zdobyło 2916 fanów. Profil WSiP Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne jest profilem edukacyjnym, który pomaga nauczycielom uatrakcyjniać lekcje, a uczniom rozwijać swoją wiedzę. Nie zapominamy też o dobrej zabawie, przeprowadzamy quizy i konkursy, zawsze jednak z edukacyjnym podłożem. 

Prowadzone są kampanie FacebookAds, które reklamowały profil, poszczególne konkursy (np. konkurs „Wiosenne postanowienie”, „Zielona Szkoła”, „Szkoła Przyszłości”), wybór zwierzaka w ZOO, którym ma się opiekować WSiP. W tym roku była przeprowadzana krótka kampania reklamowa Social Ads, kreacje przedstawiały rysunkowa wersję Lemura Stefana, który został adoptowany przez WSiP rok temu w Warszawskim Zoo. Kampania ta była połączona z koncepcją Lemura Stefana jako maskotki profilu. Przygotowujemy oferty specjalne dla fanów naszego profilu. Działania w Social media prowadzi agencja The Digitals (Facebook i Nasza Klasa).

Groupon i inne serwisy zakupów grupowych:

Nie, ponieważ nie jesteśmy zainteresowani współpracą z serwisami zakupów grupowych.

Konkursy:

Konkurs „Wakacje z WSiP” – w okresie trwania konkursu (od 01.07 do 30.09) zanotowaliśmy wzrost zamówień o 14,4%. Wzrost wartości zamówień wyniósł 45,5%. Konkurs „Zielona Szkoła” trwał od 15.06 do 15.09. W tym czasie ilość wzrosła o 16,4%, a wartość zamówienia o 42%. W okresie trwania dwóch konkursów jednocześnie wzrost ilości zamówień wyniósł 16,94%.

W tym roku po raz kolejny zostały zorganizowane dwa konkursy, które trwają jeszcze do końca września. Konkurs dla klientów indywidualnych polega na napisaniu historii z użyciem poszczególnych wyrazów, natomiast aby wziąć udział w konkursie dla klientów instytucjonalnych należy opisać „Szkołę Przyszłości”.

Integracje:

Ceneo i Nokaut ( porównywalna konwersja).

Mobile:

mobilna wersja strony www.

Programy partnerskie:

Payback i Lyoness: w ten sposób pozyskujemy dodatkową grupę klientów.

Reklama internetowa:

afiliacja. Współczynnik konwersji (CR) w 2011 roku wynosił 0,55%. Ważną informacją jest, że w roku 2010 nie były prowadzone takie działania. W 2011 roku reklamy uzyskały 306 054 305 odsłon. Unikalnych odsłon było 55 949 428.

SEO/SEM: 

prowadzone są działania w zakresie zarówno SEO jak i SEM. SEM – głównie kampanie Adwords nastawione na uzyskanie jak najlepszego CPC. W danym okresie testowane też były reklamy typu AdSense i AdSense YouTube, i reklamy na YouTube InVideo. Kampanie w AdWords skupiały się również na jak najlepszym doborze słów do oferty. Dzięki tym działaniom w 2011 roku zanotowaliśmy 152% wzrostu, jeśli chodzi o ruch na stronie i 708% wzrost w złożonych zamówieniach.

Dzięki SEO (pozycjonowanie organiczne, dobór słów kluczowych: w 2010 roku strona została zaindeksowana w Google, w w 2011 roku rozpoczęcie pozycjonowania na szerszą skalę)  w 2011 roku odnotowaliśmy 38% wzrost w ilości wejść na stronę i 16% wzrost w złożonych zamówieniach. 

Targetowanie:

tak.

Up-selling i cross-selling:

w formie rekomendacji w procesie zakupowym w sklepie i poprzez polecane produkty.

Viral, marketing szeptany, e-pr:

prowadzimy działania e-PRowe.

W roku 2011 w porównaniu z rokiem 2010 zwiększył się ruch o 46%, o 14,8% wzrosła ilość zamówień, a tym samym średnia wartość zamówienia wzrosła o 24,5%. Reasumując, większy ruch na stronie sklepu spowodował większą ilość zamówień.

Dane w formie graficznej można zobaczyć na poniższej infografice: