Budowanie wizerunku marki: Plantwear

Budowanie wizerunku marki: Plantwear
W cyklu „Budowanie wizerunku marki” przybliżamy sylwetki polskich brandów i ich sprawdzone sposoby na budowanie swojego wizerunku. Tym razem przedstawiamy markę Plantwear.
O autorze
2 min czytania 2021-03-25

>>> Tutaj znajdziesz pozostałe artykuły z cyklu

O marce Plantwear opowiada Gabriela Wołowiec, specjalista ds. public relations brandu

Na początek kilka słów o marce Plantwear – jakie były przełomowe momenty, a także największe wyzwania?

Początek marki Plantwear sięga 2013 roku. Marka została założona przez Ewelinę Bury i Wiktora Pyrzyka. Pod koniec 2014 roku w naszej pracowni w Radzyniu Podlaskim zatrudnione były 4 osoby, obecnie to ponad 50 osób. Zaczynaliśmy w garażu – produkcja, ręczna obróbka, montaż, pakowanie i wysyłka, wszystko odbywało się w tym samym miejscu. W 2018 roku otworzyliśmy nasze biuro kreatywno-marketingowe w Krakowie, a w 2019 – przekształciliśmy się w spółkę akcyjną oraz wyemitowaliśmy akcje, by z początkiem 2020 roku zadebiutować na rynku NewConnect. Pod koniec 2020 roku przeprowadziliśmy się do nowej pracowni, która liczy ok. 900 mkw. Plantwear swoją popularność zawdzięcza głównie Facebookowi, który na początku pomógł nam w sprzedaży i spowodował, że marka stała się rozpoznawalna.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W jaki sposób powstała Wasza marka?

Założyciele marki podpatrzyli amerykańską firmę, która produkuje i sprzedaje drewniane produkty na tamtym rynku. Zauważyli, że takie produkty również miałyby popyt w Polsce i Europie. Na początku działalności korzystaliśmy z usług zewnętrznego producenta. Jednak nie do końca byliśmy zadowoleni z jakości tych produktów. Ostatecznie została podjęta decyzja, aby samodzielnie tworzyć produkty.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jakimi wartościami kierowaliście się przy budowie marki?

Tak naprawdę za marką nie stoi żadna #bigidea. Tworzyliśmy, tworzymy i będziemy tworzyć solidne produkty – dla ludzi. Nie używamy pustych sloganów. Nasz zespół to nie „jacyś wykwalifikowani profesjonaliści” tylko fantastyczni ludzie z pasją, sercem i ogromną wiedzą. Mamy też swoje wierne grono klientów, którzy ukrywają się w sieci pod hasztagiem #ludzieplantwear.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kim jest klientka/klient Waszej marki?

Nie lubimy szufladkować naszych klientów – tworzymy dla ludzi, po prostu. Ale uściślając – nasi klienci to obywatele świata, w bardzo różnorodnym wieku: od nastolatków po osoby dojrzałe. Nasi klienci, kupując nasze produkty, dokonują świadomych wyborów, jednocześnie wspierając polski brand i ciekawy projekt.

Co charakteryzuje markę Plantwear?

Uczciwość i otwartość – to dwie dewizy, które towarzyszą nam od początku istnienia. Przyjmujemy każdą formę konstruktywnej krytyki, staramy się rozmawiać z klientami i wyciągać wnioski. Chętnie wprowadzamy do sprzedaży produkty, które nasi Klienci nam sugerują. W końcu to wszystko co robimy, robimy dla nich! 🙂

Na jakie elementy kładziecie największy nacisk przy budowaniu wizerunku Waszej marki?

Zależy nam na otwartości w komunikacji z klientem. Chcemy pokazywać kto stoi za marką Plantwear, jak tworzymy nasze produkty i dlaczego. W social mediach często prowadzimy otwarty dialog z naszymi klientami, odpowiadając na pytania i doradzając. Ważna jest dla nas autentyczność i naturalność w prowadzonej komunikacji.

Przy wykorzystaniu jakich narzędzi marketingowych promujecie Waszą markę?

Głównym narzędziem reklamy jest internet – jesteśmy przecież e-commercem. Jesteśmy bardzo aktywni na Facebooku i Instagramie. Coraz częściej wchodzimy we współpracę z influencerami, którzy często posiadają już wcześniej nasze produkty. Rozwijamy także nasze konto na TikToku – dedykowane nieco młodszym użytkownikom. W kwestii narzędzi marketingowych nie możemy także zapomnieć o Google Ads i działaniach z zakresu SEO.

Jaka jest Wasza ulubiona kampania, którą stworzyliście?

Na pewno szczególnie miejsce w naszych sercach ma nasza coroczna akcja – „1 zdjęcie = 1 drzewo”. Za każde zdjęcie z naszą plecioną bransoletką zamieszczone w serwisie Instagram z hashtagami: #plantweartrees sadzimy jedno drzewo w Polsce. Posadziliśmy już ponad 2500 drzew.

Co wyróżnia Plantwear na tle pozostałych, konkurencyjnych marek?

Na pewno ręczne rzemiosło i to, że wszystkie nasze produkty tworzymy w Polsce według własnych projektów. Wyróżnia nas także oddane grono Klientów, o których wspominaliśmy już wyżej.

Jakie są Wasze plany na przyszłość?

Planów jest naprawdę sporo! Chcemy wejść na nowe europejskie rynki. Stale poszerzamy ofertę naszych produktów, dostosowujemy naszą ofertę do obecnych trendów i oczekiwań klientów. Mamy nadzieję, że jeszcze nieraz zaskoczymy! 🙂