TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Facebook wycofuje usługę Facebook Analytics, a wraz z nią narzędzie „Statystyki Grup Odbiorców”

Facebook wycofuje usługę Facebook Analytics, a wraz z nią narzędzie „Statystyki Grup Odbiorców”
Przedstawiciele Facebooka poinformowali o wycofaniu usługi Facebook Analytics – dostępna będzie ona jedynie do końca czerwca br. Od 1 lipca br. na platformie nie będzie także jednego z najpopularniejszych narzędzi dla marketerów – czyli Audience Insights.
O autorze
1 min czytania 2021-04-26

Audience Insights, dostępne w ramach usługi Facebook Analytics, było narzędziem, które służyło do analizy dowolnej grupy docelowej i było jedną z najpopularniejszych funkcji stosowanych przez marketerów, a także administratorów stron na platformie. „Statystyki Grup Odbiorców” pozwalały bowiem na wyszukiwanie m.in. konkurencyjnych profili, a także podmiotów, z którymi warto współpracować.

Teraz Facebook ogłosił, że usługa Facebook Analytics – a wraz z nią Audience Insights – zostanie wycofana. W serwisie dostępna będzie wyłącznie do 30 czerwca br.

W zamian za to Facebook oferuje:

  • Facebook Business Suite, który umożliwia zarządzanie kontami firmowymi na Facebooku i Instagramie oraz pozwala na wyświetlanie szczegółowych informacji na temat odbiorców, treści, a także trendów. Na tę chwilę jednak to narzędzie nie jest jeszcze dostępne.
  • Menedżer reklam, który umożliwia przeglądanie, wprowadzanie zmian i wyświetlanie wyników wszystkich kampanii, zestawów reklam i reklam na Facebooku.
  • Menedżer zdarzeń, który pomaga skonfigurować narzędzia biznesowe Facebooka, takie jak piksel Facebooka i API konwersji, i zarządzać nimi, a także raportować działania podjęte w danej witrynie, aplikacji i sklepie stacjonarnym. 

PS

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Na początku roku Facebook poinformował o testach nowej usługi, w ramach której ukryty zostanie przycisk „Lubię to” na stronach osób publicznych, artystów, a także firm.

PS2

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W grudniu 2020 roku na Instagramie oraz Messengerze wyświetlał się komunikat, mówiący o tym, że niektóre funkcjonalności na tych platformach zostały wyłączone. Było to związane z nową, unijną dyrektywą dotyczącą prywatności użytkowników.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się