Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

„Gazem zadusili, będą mnie nosili”: Nowa kampania Otwartych Klatek wzrusza plakatami autorstwa czternastoletniego chłopca

„Gazem zadusili, będą mnie nosili”: Nowa kampania Otwartych Klatek wzrusza plakatami autorstwa czternastoletniego chłopca
W ramach nowej kampanii Stowarzyszenia Otwarte Klatki w ośmiu miastach w Polsce pojawiły się billboardy przedstawiające wzruszające rysunki zwierząt hodowanych na futro. Ich autorem jest Bartek Heller, czternastoletni mieszkaniec Białegostoku, który nie jest obojętny na cierpienie zwierząt.
O autorze
1 min czytania 2021-05-04

Billboardy są częścią długoterminowej kampanii stowarzyszenia pod hasłem „Cena futra”. Autorem rysunków, które znalazły się na outdoorowych nośnikach, jest Bartek Heller. W swoich pracach czternastolatek z Białegostoku zwraca uwagę na cierpienie zwierząt wykorzystywanych w przemyśle spożywczym i odzieżowym.

Swoje rysunki postanowił wysłać aktywistom Stowarzyszenia Otwarte Klatki, których poruszyła wrażliwość nastolatka. Otwarte Klatki zaproponowały Bartkowi współpracę przy kampanii outdoorowej, której efektem jest 59 billboardów w Łodzi, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Szczecinie, Katowicach, Warszawie i Białymstoku.

Rysunki Bartka przedstwiają norkę i lisa – napis na plakacie z norką w chmurach mówi „gazem zadusili, będą mnie nosili”, a przy lisie podpiętym pyskiem i odbytem do kontaktu (na fermach futrzarskich lisy są zabijane przez porażenie prądem – elektrody są wkładane właśnie do pyska i odbytu zwierzęcia) widnieje napis „zabrali mi futerko, bo nie jestem modelką”.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Prace Bartka bardzo nas wzruszyły i cieszymy się, że mogliśmy je pokazać szerszej publiczności w ramach kampanii przeciwko hodowli zwierząt na futro. Politycy po raz kolejny zapomnieli o milionach zwierząt, które każdego roku cierpią na fermach futrzarskich. Ponownie złamali dane społeczeństwu obietnice. Mamy nadzieję, że billboardy z rysunkami Bartka dobitnie im o nich przypomną – mówi Anna Iżyńska ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki.

W ramach kampanii stowarzyszenie stworzyło petycję w internecie, której celem jest wprowadzenie zakazu hodowli zwierząt na futro. 

PS

Należące do grupy Kering marki Alexander McQueen i Balenciaga poinformowały o rezygnacji z wykorzystywania futer naturalnych w swoich kolekcjach. Wcześniej podobną decyzję podjęły m.in. domy mody Gucci oraz Prada.

PS2

W lipcu 2020 roku na terenie 8 polskich miast pojawiły się billboardy i citylighty przedstawiające kurczaka na fermie przemysłowej. Nośniki reklamowe nawiązują do minionej kwarantanny, pokazując, że brojlery w chowie przemysłowym, w przeciwieństwie do ludzi, nie mają możliwości uciec od swojego zamknięcia i choroby.

PS3

W 2019 roku Stowarzyszenie Otwarte Klatki ruszyło z kampanią pod hasłem „Cena Futra”, w ramach której aktywiści dążą do zakazu hodowli zwierząt na futro w Polsce. W akcję włączyły się aktorki Magdalena Różczka i Maja Ostaszewska oraz blogerka Macademian Girl.