Jak będzie wyglądał świat bez ciasteczek 3rd party? Kto na tym zyska, a kto straci? Jak te zmiany wpłyną na cały rynek oraz na jego poszczególne segmenty? Te i podobne pytania zadaje sobie dzisiaj cały ekosystem reklamy cyfrowej. Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska oraz Polskie Badania Internetu (PBI) we współpracy z ekspertami rynkowymi stworzyli raport „Reklama online w dobie post-cookie”, który zbiera i systematyzuje wiedzę na temat nadchodzących zmian. Z okazji premiery publikacji zapraszamy na panel ekspercki, który odbędzie się 22 lipca o godz. 11:00, na platformie LiveWebinar.
Rynek komunikacji cyfrowej przechodzi obecnie jedną z kluczowych transformacji, której rezultatem będzie zmiana dotychczasowego sposobu przetwarzania danych na temat użytkowników internetu oraz możliwości emisyjnych reklam. Od 2023 roku lider rynku przeglądarek w Polsce – Chrome, zablokuje działania reklamowe realizowane z danymi bazującymi na 3rd party cookies.
Zobacz również
W odpowiedzi na potrzeby rynku Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska oraz Polskie Badania Internetu (PBI) przygotowali raport „Reklama online w dobie post-cookie”, który został zrealizowany w oparciu o wywiady z ekspertami, badania jakościowe i ilościowe* oraz analizy na bazie danych IAB Polska/PwC AdEx.
Z okazji premiery raportu zapraszamy na panel ekspercki „Reklama online w dobie post-cookie”, który odbędzie się 22 lipca o godz. 11:00, na platformie LiveWebinar.
Zaproszeni eksperci znajdą odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytania dotyczące wpływu projektowanych zmian na cały ekosystem reklamowy oraz na jego poszczególne segmenty.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
Panel ekspercki:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska – moderator dyskusji
- Paweł Laskowski, Prezes Zarządu PBI
- Bartek Malinowski, Regional President CEE, APAC & MEA, Adform
- Andrzej Purchla, Ekspert AdTech, Agora
- Tomasz Piątkowski, Chief Digital Officer, GroupM
- Michał Stefański, Strategic Partnerships Lead, Google Polska
Udział w webinarze jest bezpłatny, na wydarzenie obowiązuje rejestracja: https://bit.ly/2VikKcH.
O badaniu
Na potrzeby raportu zrealizowano projekt badawczy składający się z 2 modułów:
– badania jakościowego: 11 wywiadów pogłębionych z przedstawicielami różnych stron rynku komunikacji cyfrowej (m.in. wydawców, domów mediowych i agencji marketingowych oraz dostawców technologii);
– badania ilościowego: 66 wywiadów z wyżej wspomnianymi grupami respondentów oraz reklamodawcami.
Wywiady zrealizowano w marcu 2021 roku.
Badanie ilościowe przeprowadzono za pomocą standaryzowanego kwestionariusza, dane zaś zebrano techniką wywiadów internetowych wspomaganych komputerowo (CAWI) za pośrednictwem platformy Webankieta. Respondentami byli pracownicy podmiotów, które funkcjonują w obrębie ekosystemu IAB Polska – firmy członkowskie oraz te, które aktywnie uczestniczą w działaniach związku i śledzą kanały informacyjne.