Facebook przeznaczy miliard dolarów na wsparcie twórców treści

O autorze
1 min czytania 2021-07-15

Facebook zapowiedział przeznaczenie do końca 2022 roku miliarda dolarów na rzecz twórców treści na platformach firmy. Nowe programy bonusowe na Facebooku i Instagramie będą nagradzać autorów za korzystanie z narzędzi Facebooka oraz publikowanie wartościowych i popularnych przekazów. Przewiduje się również zapewnianie im finansowania zalążkowego na potrzeby realizacji nowych projektów.


Wszystkie informacje na temat oferowanych premii będą dostępne w nowej dedykowanej sekcji bonusów w aplikacjach firmy. Na Instagramie zostanie ona uruchomiona jeszcze tego lata, a na Facebooku – jesienią. Z niektórych bonusów mogą już korzystać wybrani twórcy zaproszeni do udziału w programie. Na Facebooku obejmują one:

  1. bonus za reklamy in-stream dla wybranych autorów korzystających z reklam tego typu,
  2. bonus za gwiazdki dla twórców wideo i gamingowych za osiągnięcie określonego poziomu przychodów dzięki gwiazdkom Facebooka.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Do programów tego typu dostępnych na Instagramie należą zaś:

  1. bonus za reklamy IGTV – jednorazowa premia za zapisanie się do programu reklamowego IGTV,
  2. bonus za odznaki w transmisjach na żywo – nagradzanie twórców za określone osiągnięcia (takie jak transmisja na żywo zrealizowana wraz z innym kontem) za pomocą odznak,
  3. Reels summer bonus – nagrody za tworzenie atrakcyjnych treści w Instagram Reels.

Przy opracowywaniu tych programów Facebook dąży do zachowania maksymalnej transparentności, aby ubiegający się o nagrody wiedzieli, na czym i jak mogą zarobić. Firma deklaruje, że w celu zapewnienia przejrzystości dokonywanych inwestycji oprze swoje systemy bonusów na zestawie zasad. Będą one kładły nacisk na:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • autentyczność – zostaną zaprojektowane tak, aby zapewniać zyski autorom oryginalnych, wartościowych i docenianych przez odbiorców treści,
  • osiągalność – mają wspierać twórców niezależnie od skali lub obszaru ich aktywności, gwarantując możliwości monetyzacji różnorodnych treści w ramach aplikacji Facebooka,
  • prostotę i praktyczność – zostaną oparte na łatwo zrozumiałych wymaganiach, które twórcy mogą spełnić, aby rozwijać swoją działalność.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Programy premiowe będą miały charakter sezonowy i będą się stopniowo zmieniać i rozszerzać. Facebook będzie udostępniać więcej szczegółów na temat każdego programu, w tym kwalifikowalności i sposobów aplikowania, jak tylko będą one dostępne.

Więcej informacji na temat poszczególnych programów można znaleźć na blogu Facebooka.