Często uważa się, że duże marki powinny komunikować się do szerokiej grupy docelowej i planować działania, które będą „podobać się wszystkim”. Warka postanowiła zerwać z tym mitem i jako pierwsza w Polsce marka piwna weszła w świat gamingu na tak dużą skalę, szyjąc komunikację z myślą o najmłodszych dorosłych konsumentach. Początki nie były łatwe – trzeba było przecież wymyślić sposób na przebicie się w gąszczu eventów i projektów, które istnieją już na rynku. Warka postanowiła więc zburzyć porządek w gamingowym świecie i zaproponowała zupełnie nowy, autorski format, czyli turniej Warka Planet of Gamers Cup. Całość doskonale wpisała się w ideę Planety Warka, która okazała się być bardzo blisko gamingu.
Nie tylko sport
Do niedawna Warka kojarzona była tylko jako piwo idealne na spotkania z kumplami czy wspólne oglądanie wydarzeń sportowych. I nic dziwnego – marka zaangażowana była w sponsoring sportu – przez wiele lat była obecna w polskiej piłce nożnej, najpierw jako sponsor poznańskiego „Kolejorza” i innych drużyn klubowych, następnie jako sponsor Ekstraklasy oraz Reprezentacji Narodowej. W latach 2015-2020 była także oficjalnym sponsorem znanych w całej Europie rozgrywek UEFA Europa League.
Zobacz również
W tym roku wspólnie ze swoimi ambasadorami – Jerzym Dudkiem i Arturem Borucem – marka zagrzewała kibiców do wspierania drużyny biało-czerwonych w trakcie najważniejszego europejskiego turnieju piłkarskiego oraz naszych sportowców podczas igrzysk w Tokio. Idea kreatywna spotu opierała się na tym, że nie ma „waszych” i „naszych”, bo przecież w czasie tak ważnych rozgrywek kibicujemy po prostu Polakom. Komunikacja ta była obecna w telewizji, VOD oraz kanale digital, do którego odpływa teraz wielu konsumentów, zwłaszcza tych najmłodszych.
No właśnie – najmłodsi dorośli konsumenci – wielu z nich interesuje się sportem, ale kluczowe w dotarciu do tej grupy było odkrycie, co wywołuje u nich naprawdę wielkie emocje i zaangażowanie. I tu warto było przyjrzeć się danym. Okazało się, że nad Wisłą grami interesuje się aż 14 milionów dorosłych Polaków . Ten segment ma więc niezwykły potencjał marketingowy, który Warka postanowiła wykorzystać.
Świat Planety Warka w gamingu
Warka to pierwsza marka, która tak mocno weszła w świat gamingu i o swojej obecności w nim myśli długoterminowo. Wynikiem kreatywnego procesu było powołanie autorskiej platformy Warka Planet of Gamers z własnym logo i wyrazistą identyfikacją wizualną, czerpiącą z gier wideo. W kwietniu w jej ramach stworzony został wyjątkowy turniej – Warka Planet of Gamers Cup. Do udziału w nim zaproszono ośmiu twórców: Luure, Piranhasawa, Kromka, Gluhammer, Kuben, Fangotten, Człowiek Warga i Pago. Celem turnieju było wyłonienie mistrza w czterech grach: CS:GO, Ghostrunner, Outriders i Mortal Kombat Ultimate XI. Wszystkie tytuły zostały wybrane nieprzypadkowo – chodziło o sprawdzenie uniwersalnych kompetencji i talentów każdego z graczy.
#PrzeglądTygodnia [09-15.09.2025]: minimalizm w kampanii OOH Braci Sadowników, fundacja Igi Świątek, Grupa Arche na rzecz demografii
Sam turniej miał jednak na celu coś więcej niż tylko rywalizację. Uczestnicy wydarzenia na trzy dni zostali przeniesieni do epickiego świata rodem z Planety Warka, gdzie czekały na nich liczne niespodzianki, świetna zabawa, wspólne aktywności, treningi i oczywiście – wielki finał. Całość przygotowano z niezwykłym rozmachem – turniej został rozegrany na profesjonalnym sprzęcie w wyjątkowo zaaranżowanej na tę okoliczność przestrzeni, w której chciałby się znaleźć każdy fan gamingu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Przebieg rozgrywek był komentowany na żywo w specjalnym studiu, a całość można było oglądać online na stronie www.planetofgamers.pl, na kanale Planet of Gamers na YouTube, na wydarzeniu na Facebooku, na kanałach uczestników turnieju oraz na YouTubie i Twitchu partnera wydarzenia, czyli Polsat Games.
Kolejne emocje przed nami
Kluczowe w dotarciu do młodych dorosłych konsumentów jest pojawienie się w ich świecie i granie zgodnie z ich regułami. Wejście do gamingu przyniosło Warce świetne rezultaty. 43% fanów gamingu usłyszało o platformie Warka Planet of Gamers, z czego aż 50% z grupy 18-24. Co ważne, w tej chwili oceniana jest jako marka piwna najbardziej kojarzona z gamingiem oraz znajduje się na piątym miejscu w całym segmencie FMCG.
To jednak nie koniec, bo Warka wciąż rozwija swoją obecność w gamingu. Po bardzo dobrze przyjętym starcie platformy Planet of Gamers oraz turnieju planowane są już kolejne ambitne aktywności. Jesienią rozpocznie się duża promocja konsumencka z gamingowymi nagrodami i pierwszymi w Polsce opakowaniami gamingowymi na marce piwnej, która zapewne jeszcze bardziej umocni pozycję Warki w tym segmencie.