Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

Marki men care w świecie gamingu

Marki men care w świecie gamingu
Branża gamingowa od dawna jest na celowniku firm kosmetycznych produkujących linie pielęgnacyjne przeznaczone dla mężczyzn. Światowe marki takie jak Gillette czy Old Spice prężnie działają w branży gamingowej, zaskarbiając sobie sympatię społeczności.
O autorze
3 min czytania 2021-09-16

W świecie gamingu nie istnieje wyraźny podział demograficzny ze względu na płeć, jeśli patrzymy na gaming jako cały ekosystem. Głębsza analiza pozwala jednak zauważyć trendy, które z gamingowego tortu wybierają panie, a które panowie. Dzięki odpowiednio skrojonej kampanii można precyzyjnie dotrzeć w preferowany target. Wiele światowych marek, zarówno na rodzimym rynku, jak i zagranicą, prowadzi skuteczne działania marketingowe wokół tytułów ogrywanych głównie przez mężczyzn. Poniżej znajduje się kilka przykładów.

1. Gillette

Marka tworząca linie kosmetyków i golarek dla mężczyzn już trzeci rok z rzędu prowadzi kampanię „Gillette Gaming Alliance” w serwisie Twitch, współpracując z największymi streamerami gamingowymi, którzy oprócz standardowego brandingu na swoich transmisjach, poruszają tematykę męskiej pielęgnacji. Ciągłość akcji dowodzi, że działania są skuteczne i przynoszą oczekiwane rezultaty. Marka dostrzegła również potencjał e-sportu, będąc jednym z głównych sponsorów turnieju Intel Extreme Masters w 2017 oraz angażując do jednego ze swoich spotów reklamowych gracza League of Legends xPeke, który był również jej światowym ambasadorem. To nie jedyna kooperacja Gillette przy tytule League of Legends, ponieważ już w 2017 roku marka była sponsorem polskiej transmisji All Star Los Angeles 2017, w ramach której oprócz streamów przeprowadzane były wywiady na żywo z uczestnikami turnieju. Marka Gillette prowadzi działa również na polskim rynku. W 2019 roku Piotr „izak” Skowyrski pojawił się na TwitchConie w Berlinie, z którego prowadził transmisję dla swoich fanów jako ambasador Gillette Gaming Alliance.

2. Nivea

Beiersdorf Cosmetics z marką Nivea dostrzegł, że e-sport jest najszybciej rozwijającym się sportem widowiskowym na świecie i wraz z australijskim EA Sportsm FIFA21 podpisał umowę, na mocy której stał się partnerem tytularnym całego wydarzenia. Dzięki ekspozycji przy jednym z najpopularniejszych tytułów gamingowych na świecie zyska widoczność i działania wizerunkowe na szeroką skalę. Ponadto marka kreuje swój wizerunek wśród społeczności popularnych streamerów sceny e-sportowej m.in. z gwiazdą CS:GO Alexandrem „gAuLeSem” Borbą.

3. Old Spice

Marka Old Spice słynie z wielu nieszablonowych kreacji w obszarze gamingu, zachwycając nie tylko społeczność graczy lecz również grono marketerów, dla których może być prawdziwą inspiracją. Old Spice już w 2018 roku stworzył swoją pierwszą kampanię gamingową „Wejdź na zapachnisty level”, wykorzystując metodę gaming advertisingu. Marka stworzyła dedykowaną grę z udziałem influencerów gamingowych – Izaka i Nervariena. W kolejnym roku marka we współpracy z Fantasyexpo ponownie wykreowała kampanię gamingową, do której,  oprócz wspomnianych wcześniej Izaka i Nervariena, dołączył PashaBiceps. Old Spice nie przeszedł również obojętnie obok najgorętszego tytułu ostatniej dekady Cyberpunk 2077, tworząc linię kosmetyków sygnowaną wizerunkami postaci z gry, która dostępna była na kilku europejskich rynkach.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

4. Axe (Unilever)

Ta marka skoncentrowała swoje działania na młodszych użytkownikach płci męskiej, do których trudniej jest dotrzeć za pomocą tradycyjnych formatów reklam. Dobrym ruchem Axe było podpisanie umowy z Eleague w 2019 roku. Warunki umowy określały współpracę nad programami marketingowymi w telewizji, mediach cyfrowych i społecznościowych oraz podczas zawodów e-sportowych. Również w 2019 roku marka rozpoczęła swoją pierwszą kampanię e-sportową „What’s Your Move”. Na rzecz kampanii stworzono dwa spoty, które zostały zaprezentowane podczas transmisji League of Legends 2019 World Championship i w humorystyczny sposób przedstawiały grę. Marka prowadziła również działania ograniczające się do polskiego rynku. W 2018 roku AXE rozpoczęło współpracę z AGO Esports, zostając partnerem strategicznym. Kooperacja obejmowała działania na kanale YouTube organizacji, a logo kosmetyków dla mężczyzn trafiło na koszulki zawodników.

5. L’Oréal Paris Men Expert

Australijska organizacja Chiefs Esports Club współpracowała w 2020 roku z globalną marką produktów do pielęgnacji skóry L’Oréal Paris Men Expert. W ramach umowy L’Oréal Paris Men Expert dostarczał swoim graczom kosmetyki pielęgnacyjne. Wcześniej sponsorowali najważniejsze rozgrywki w Chinach dla League of Legends oraz LPL. Przy tak wielu fanach płci męskiej w e-sporcie inwestowanie w tę branżę może pozytywnie odbić się na zainteresowaniu produktami. Ponadto marka podjęła się tytularnego sponsoringu turnieju w grę Valorant – L’Oréal Men Expert Invitational w Valoranta. Również na rodzimym rynku marka była obecna w e-sporcie podczas współpracy z Grzegorzem „szero” Dziamałkiem podczas turnieju ESL One Cologne, w trakcie którego zawodnik nagrywał vlogi i reklamował produkty do pielęgnacji.  

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Komentarz eksperta:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Marta Jankowska
category manager non-endemic brands w Fantasyexpo

Stereotyp gracza, który mocno zakorzeniony jest w świadomości niektórych, daje mylne wyobrażenie o tych osobach. Pokutuje przekonanie, że w gry grają głównie mężczyźni w wieku nastoletnim i młodzieńczym, a my posiadamy twarde argumenty i badania, które dowodzą że najliczniejszą grupę graczy stanowią osoby pomiędzy 25 a 34 rokiem życia i starsze – dopiero na trzecim miejscu są przedstawiciele grupy wiekowej między 18 a 24 rokiem życia.

Najliczniejszą grupę stanowią mężczyźni świadomi siebie i swoich potrzeb, zwracający uwagę na wygląd, lubiących czuć się dobrze, podążać za trendami, ale i kreować trendy. Są to mężczyźni dbający o dobrą formę. Ich sytuacja ekonomiczna również jest stabilna, dzięki czemu wskaźnik powtarzalności zakupów jest wysoki. 

Doskonałym przykładem tego, jak działania w obszarze gamingu wprost przekładają się na rozpoznawalność marki z kategorii Men Care, jest jedna z kampanii Old Spice „Wejdź w zapachnisty level”, która została uhonorowana nagrodami MIXX Awards i Polish Esports Awards.

Publikacja powstała we współpracy z Fantasyexpo.

PS
Branże beauty i fashion tworzą kampanie w obszarze gamingu, wykazując zainteresowanie powiększającą się grupą kobiet zaangażowanych w e-sport.