Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Hiszpania zakazuje pakowania owoców i warzyw w plastikowe torby

Hiszpania zakazuje pakowania owoców i warzyw w plastikowe torby
Mieszkańcy Hiszpanii już nie będą mogli spakować świeżych produktów do jednorazowych foliowych opakowań, które zawsze były dostępne w supermarketach. Rząd chce zachęcić do kupowania owoców i warzyw „luzem".
O autorze
1 min czytania 2021-09-27

Wiecie, że przeciętny Polak w skali roku zużywa aż 400 reklamówek foliowych? Okazuje się, że jednorazowe torby są równie poważnym problemem w Hiszpanii. Według opinii tamtejszego Ministerstwa Transformacji Ekologicznej, Hiszpanie każdego roku produkują 1,6 mln ton odpadów z plastikowych opakowań. Większość nie jest poddawana recyklingowi, co oznacza, że trafia na wysypiska śmieci i tam rozkłada się nawet przez 400 lat.

W Hiszpanii właśnie podjęto zdecydowane kroki, dzięki którym kraj ma szansę ograniczyć nadmierną produkcję zbędnego plastiku. Jak powiedział w rozmowie z „El País” tamtejszy rzecznik ministerstwa Przemian Ekologicznych, najważniejszy będzie dotyczył bezpośrednio sklepów – kupujący nie będą mogli już pakować owoców i warzyw w plastikowe torby, które zawsze były dostępne na dziale ze świeżymi produktami.

Na razie zakaz będzie dotyczył porcji o wadze poniżej 1,5 kg. Nie będzie natomiast obowiązywać produktów, które „mogą się zepsuć, jeśli są sprzedawane luzem”.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jednak to nie jedyna zmiana, która czeka hiszpańskich konsumentów. Rzecznik ministerstwa zdradził, że rząd w przyszłości planuje m.in. ograniczenie rozpowszechniania jednorazowych kubków do picia w trakcie wydarzeń publicznych, zainstalowanie fontann do picia czy wprowadzenie do sprzedaży zamienników napojów butelkowanych.

Zakaz sprzedaży owoców i warzyw w plastikowych opakowaniach w supermarketach wejdzie w życie w 2023 roku. Podobna zasada wejdzie w życie w przyszłym roku we Francji, która również dostosowuje krajowe prawo do przepisów Unii Europejskiej.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

East West Market w Kanadzie znalazł sposób na to, by klienci zaprzestali korzystania z plastikowych toreb jednokrotnego użytku – sklep oferuje wyłącznie foliówki z kompromitującymi napisami.

PS 2 

Zmiany również u takiego giganta jak McDonald’s. Sieć zapowiada, że do 2025 roku wszystkie zabawki dołączane do zestawów Happy Meal będą produkowane wyłącznie z materiałów przyjaznych dla środowiska.