Volvo rezygnuje ze skóry zwierzęcej w wyposażeniu samochodów elektrycznych

Volvo rezygnuje ze skóry zwierzęcej w wyposażeniu samochodów elektrycznych

Volvo, w trosce o środowisko i dobro zwierząt, zapowiada, że rezygnuje ze skóry w wyposażaniu swoich samochodów elektrycznych. Firma pracuje nad tworzeniem innowacyjnych i ekologicznych zamienników tego materiału.

Volvo przygotowuje się do wprowadzenia na rynek do końca 2021 roku swojego pierwszego w pełni elektrycznego samochodu – C40 Recharge. Marka chce zadbać o zrównoważony rozwój i znacznie zredukować emisję gazów cieplarnianych, oferując w przyszłości wyłącznie samochody elektryczne.

Firma zwraca uwagę, że hodowanie bydła w celu pozyskiwania skóry również stanowi źródło emisji CO2. Szacuje się, że zwierzęta gospodarskie są odpowiedzialne za około 14% globalnych emisji gazów cieplarnianych z działalności człowieka, przy czym większość pochodzi z hodowli bydła. Dlatego Volvo zapowiada, że skóra zwierzęca, która jest stosowana do wyposażenia wnętrza samochodów, ma zostać zastąpiona materiałami pochodzącymi ze źródeł biologicznych i recyklingu.

Wszystkie wnętrza nowych pojazdów elektrycznych Volvo będą pozbawione materiałów pochodzenia zwierzęcego. Firma stworzyła nawet własny materiał o nazwie Nordico, który jest wykonany z przetworzonych butelek PET, materiału pochodzącego z recyklingu korków z przemysłu winiarskiego, a także z materiału biologicznego pochodzącego ze zrównoważonych lasów Finlandii i Szwecji.

– Bycie postępowym producentem samochodów oznacza, że musimy zająć się wszystkimi obszarami zrównoważonego rozwoju, a nie tylko emisją CO2. Odpowiedzialne zaopatrzenie jest ważną częścią tej pracy, w tym poszanowanie dobrostanu zwierząt. Brak skóry w naszych czysto elektrycznych samochodach to dobry kolejny krok w kierunku rozwiązania tego problemu – powiedział Stuart Templar, dyrektor ds. globalnego zrównoważonego rozwoju w Volvo Cars.

PS
Pierwszy w Polsce w pełni elektryczny samochód dystrybucyjny Volvo FL Electric zasilił flotę sieci sklepów Żabka.

PS 2
W ramach 4 edycji swojej akcji społecznej, firma za każde wypożyczone drzewko zobowiązała się posadzić kolejnych 10. W efekcie Volvo posadziło 13 000 drzew.

PS 3
Portugalski oddział Volvo zainstalował w Porto duży nośnik reklamowy, który neutralizuje szkodliwe związki chemiczne pochodzące ze spalin aut.

PS 4
Po 7 latach Volvo prowadziło zmiany w wyglądzie swojego logo. Odtąd znak jest bardziej minimalistyczny. 

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij