Dotychczasowe logo Volvo znamy od 2014 roku. W końcu jednak marka doszła do wniosku, że nadszedł czas na unowocześnienie swojego znaku.
Nowe logo, które możemy już zobaczyć w mediach społecznościowych, jest zdecydowanie bardziej minimalistyczne. Przede wszystkim usunięto z niego niebieską belkę, na której widniała nazwa marki i dodatkowo pomniejszono samą nazwę brandu. Zrezygnowano również z „trójwymiarowej” formy znaku na rzecz linearności – logo jest całkowicie czarne, a okrąg cieńszy i bardziej subtelny. Graficzna forma sprawia, że znak mocno odcina się z tła, na którym się pojawia.
Zobacz również
Warto wiedzieć, że logo Volvo nawiązuje do starożytnego chemicznego symbolu żelaza i przedstawia koło, z którego prawej strony wychodzi biegnąca ku górze strzałka. Ideogram ten, w Cesarstwie Rzymskim symbolizował boga wojny Marsa i stanowił zarazem synonim męskości. W samej Szwecji, skąd wywodzi się marka, znak był symbolem przemysłu stalowego.
Podobną zmianę przeszła niedawno marka Renault. Ten koncern motoryzacyjny postawił jednak w swoim nowym znaku na styl retro.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS 2
Wcześniej na rebranding zdecydował się Volkswagen, którego logo również zostało znacznie uproszczone.
PS 3
Zmiany wizerunkowe również w świecie alkoholi. Po 42 latach przeszedł czas na odświeżenie opakowań marki Absolut. Nowa butelka zdecydowanie lepiej wpisuje się we współczesne wzornictwo.