Volvo zmieniło logo. Jest bardziej minimalistycznie

Volvo zmieniło logo. Jest bardziej minimalistycznie
Nowy znak Volvo właśnie pojawił się na kanałach społecznościowych marki. Zmiana na lepsze?
O autorze
1 min czytania 2021-09-24

Dotychczasowe logo Volvo znamy od 2014 roku. W końcu jednak marka doszła do wniosku, że nadszedł czas na unowocześnienie swojego znaku. 

Nowe logo, które możemy już zobaczyć w mediach społecznościowych, jest zdecydowanie bardziej minimalistyczne. Przede wszystkim usunięto z niego niebieską belkę, na której widniała nazwa marki i dodatkowo pomniejszono samą nazwę brandu. Zrezygnowano również z „trójwymiarowej” formy znaku na rzecz linearności – logo jest całkowicie czarne, a okrąg cieńszy i bardziej subtelny. Graficzna forma sprawia, że znak mocno odcina się z tła, na którym się pojawia.

Warto wiedzieć, że logo Volvo nawiązuje do starożytnego chemicznego symbolu żelaza i przedstawia koło, z którego prawej strony wychodzi biegnąca ku górze strzałka. Ideogram ten, w Cesarstwie Rzymskim symbolizował boga wojny Marsa i stanowił zarazem synonim męskości. W samej Szwecji, skąd wywodzi się marka, znak był symbolem przemysłu stalowego. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Podobną zmianę przeszła niedawno marka Renault. Ten koncern motoryzacyjny postawił jednak w swoim nowym znaku na styl retro.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS 2

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Wcześniej na rebranding zdecydował się Volkswagen, którego logo również zostało znacznie uproszczone.

PS 3

Zmiany wizerunkowe również w świecie alkoholi. Po 42 latach przeszedł czas na odświeżenie opakowań marki Absolut. Nowa butelka zdecydowanie lepiej wpisuje się we współczesne wzornictwo.