Najpierw był Opel, później Burger King, General Motors, Warner Bros, a teraz przyszedł czas na markę Renault.
Koncern motoryzacyjny kilka dni temu zaprezentował bowiem swoje nowe logo – w dalszym ciągu w logotypie widnieje emblemat diamentu, lecz tym razem ma on nieco prostszą, klasyczniejszą, mniej trójwymiarową wersję. Zniknęła natomiast nazwa marki „Renault”.
Zobacz również
nowe logo
Jak social media zmieniają współczesną ścieżkę zakupową? [WEBINAR]
stare logo
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Patrząc na pozostałe logotypy, które były obecne w historii marki, nie można oprzeć się wrażeniu, że nowy znak identyfikacyjny Renault nawiązuje do przeszłości – podobne logo marka zaprezentowała w 1972 roku.
Co ciekawe, na podobny zabieg zdecydowała się marka Peugeot, która to w swoim nowym logo postanowiła wrócić do stylu, w jakim utrzymany był logotyp brandu w latach 60.
PS
Polska Agencja Kosmiczna POLSA ma nowe logo. Jak przyznali przedstawiciele agencji – odświeżona identyfikacja wizualna służy budowaniu wizerunku POLSA jako integratora, łączącego świat nauki, przemysłu i administracji państwowej.
PS2
Wyczekiwany 2021 rok dość szybko zaskoczył część konsumentów i marketerów. Wszystko za sprawą działań rebrandingowych, które sfinalizowało kilka firm o globalnym zasięgu. Co było motorem napędowym tych zmian? Czy niewielkie odświeżenie logo lub całkowita zmiana identyfikacji wizualnej jest w tym trudnym dla gospodarki czasie dobrym krokiem? A może największe marki chcą nam zakomunikować pewne długofalowe dążenia i plany?