Renault ma nowe logo

Renault ma nowe logo
Renault to kolejna marka, która wraz z początkiem 2021 roku postanowiła zmienić swoje logo. Tym razem koncern motoryzacyjny postawił na styl retro.
O autorze
1 min czytania 2021-03-04

Najpierw był Opel, później Burger King, General Motors, Warner Bros, a teraz przyszedł czas na markę Renault. 

Koncern motoryzacyjny kilka dni temu zaprezentował bowiem swoje nowe logo – w dalszym ciągu w logotypie widnieje emblemat diamentu, lecz tym razem ma on nieco prostszą, klasyczniejszą, mniej trójwymiarową wersję. Zniknęła natomiast nazwa marki „Renault”.

nowe logo

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

stare logo

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Patrząc na pozostałe logotypy, które były obecne w historii marki, nie można oprzeć się wrażeniu, że nowy znak identyfikacyjny Renault nawiązuje do przeszłości – podobne logo marka zaprezentowała w 1972 roku. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Co ciekawe, na podobny zabieg zdecydowała się marka Peugeot, która to w swoim nowym logo postanowiła wrócić do stylu, w jakim utrzymany był logotyp brandu w latach 60.

PS

Polska Agencja Kosmiczna POLSA ma nowe logo. Jak przyznali przedstawiciele agencji – odświeżona identyfikacja wizualna służy budowaniu wizerunku POLSA jako integratora, łączącego świat nauki, przemysłu i administracji państwowej.

PS2

Wyczekiwany 2021 rok dość szybko zaskoczył część konsumentów i marketerów. Wszystko za sprawą działań rebrandingowych, które sfinalizowało kilka firm o globalnym zasięgu. Co było motorem napędowym tych zmian? Czy niewielkie odświeżenie logo lub całkowita zmiana identyfikacji wizualnej jest w tym trudnym dla gospodarki czasie dobrym krokiem? A może największe marki chcą nam zakomunikować pewne długofalowe dążenia i plany?