General Motors to marka z niemalże 113-letnią historią. W 2021 rok koncern wchodzi z odświeżonym logo, które ma symbolizować zmiany zachodzące w firmie, a także jej plany na przyszłość – m.in. dążenie do upowszechnienia pojazdów elektrycznych oraz zobowiązanie do wyprodukowania 30 modeli elektrycznych do 2025 roku.
W nowym logo zrezygnowano z białych liter GM na niebieskim tle, które były znakiem rozpoznawczym General Motors od 1964 roku, na rzecz błękitnej kolorystyki. Z kolei użycie małych liter symbolizuje „przystępność i większą inkluzywność”. Co ciekawe, zmodyfikowana litera „m” ma za zadanie przypominać gniazdko elektryczne.
Zobacz również
stare logo
nowe logo
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Nowy znak identyfikacyjny został zaprezentowany tuż przed targami CES 2021, podczas których marka ma zaprezentować swoją strategię dotyczącą elektromobilności.
Wraz z wprowadzeniem nowego logo, w Stanach Zjednoczonych ruszyła kampania marki pod hasłem „Everybody In”, która promuje elektryczną ofertę General Motors. W spotach pojawią się m.in. surferka Bethany Hamilton, pisarz Malcom Gladwell oraz piłkarka Erin Simon. Kampania ma trwać rok.
PS
Marka Burger King przechodzi rebranding – pierwsza od przeszło 20 lat zmiana identyfikacji wizualnej obejmuje m.in. nowe logo, opakowania produktów, oznakowania i dekoracje lokali, a także stroje pracowników sieci.
PS2
Marka Opel ma nową oprawę wizualną – logo narysowane cieńszą linią, nowa czcionka „Opel Next” oraz jaskrawy odcień koloru żółtego mają na za zadanie sygnalizować innowacyjność, z jaką chce być kojarzony niemiecki brand.
PS3
W marcu 2020 roku niemiecka marka BMW zaprezentowała swoje nowe logo – słynny znak brandu motoryzacyjnego zyskał teraz swego rodzaju transparentność i stał się płaski.
PS4
Podobną zmianę przeszło w 2019 roku logo marki Volkswagen – charakterystyczny znak brandu również został pozbawiony wypukłości, stał się zarazem płaski i prosty.