Jak mówią przedstawiciele marki, firma Opel zawsze starała się demokratyzować innowacyjność i mobilność. „Nowy Opel” wyraża teraz to podejście w odświeżonej identyfikacji korporacyjnej.
W ramach nowej oprawy wizualnej odświeżony został kultowy „blitz” Opla, a także czcionka, która teraz jest nowoczesna, wyrazista i spójna. W identyfikacji wizualnej zastosowano również neonowy odcień żółtego, który „wyróżnia się i elektryzuje”. Celem tych zabiegów jest jeszcze nowocześniejszy i odważniejszy wygląd.
Zobacz również
– Naszą firmę cechuje pewność, młodzieńczy zapał i inkluzywność. W nowej erze Opel czerpie inspirację z progresywnej, swobodniejszej, ale wciąż powściągliwej nowoczesnej niemieckiej kultury, proponując odważne, czyste i współczesne koncepcje. Jest to wyraz nowej tożsamości marki, w pełni odpowiadający charakterowi naszej nowej, fascynującej oferty produktów – mówi Xavier Duchemin, dyrektor zarządzający ds. marketingu, sprzedaży i obsługi posprzedażnej w firmie Opel.
Nowe wzornictwo Opla koncentruje się na najważniejszych aspektach, eliminując zbędne ozdobniki i elementy niepotrzebnie absorbujące uwagę. W nowym logo pierścień otaczający znak „blitz” jest węższy, zaś napis stanowi solidną podstawę dla logo. Nowa czcionka o nazwie „Opel Next” również jest lekka, mocna, nowoczesna i przejrzysta. Występuje w trzech wersjach: lekkiej, zwykłej i pogrubionej. Natomiast żółty kolor Opla symbolizuje elektryczność – nowe paliwo na nowe czasy.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Nowa identyfikacja wizualna, która będzie stopniowo wdrażana we wszystkich kanałach i obszarach komunikacji, powstała we współpracy z agencją VELOCITY McCANN, a czcionkę „Opel Next” zaprojektowała agencja Monotype.
PS
W marcu br. niemiecka marka BMW zaprezentowała swoje nowe logo – słynny znak brandu motoryzacyjnego zyskał teraz swego rodzaju transparentność i stał się płaski.
PS2
Podobną zmianę przeszło w ubiegłym roku logo marki Volkswagen – charakterystyczny znak brandu również został pozbawiony wypukłości, stał się zarazem płaski i prosty.