Tiktokowy serial „Allegro Back2School” to 18-odcinkowa historia przedstawiająca w zabawny sposób sytuacje, które spotykają uczniów w pierwszych dniach szkoły: brak długopisu, odpytywanie przy tablicy, lektury szkolne, szlabany po pierwszych wywiadówkach itd. Wspólnym wątkiem wszystkich odcinków, dodatkowo budującym napięcie, jest nieobecność jednego z uczniów.
– Zachęceni bardzo dobrymi wynikami naszej kampanii dotyczącej powrotu do szkół na TikToku w zeszłym roku, postanowiliśmy dalej eksplorować niestandardowe, kreatywne formy komunikacji na tej platformie, które w przypadku każdego nowego medium są obowiązkowym uzupełnieniem klasycznych kampanii opartych głównie na płatnym zasięgu czy współpracy z Tiktokerami. Z satysfakcją obserwujemy rezultaty – skomentowała Katarzyna Strzelczyk, brand social media expert w Allegro.
Zobacz również
– Wykorzystanie formatu serialowego w wertykalnej formie, który wcześniej nie pojawił się na platformie, było strzałem w dziesiątkę, co widzimy nie tylko po niezwykle zadowalających wyświetleniach, ale również bardzo pozytywnych reakcjach odbiorców. Połączyliśmy wysoką jakość z kreatywnością twórców oraz typowym dla TikToka humorem – powiedziała Dominika Stryjewska, communication specialist w LiquidThread.
Pomysłodawcą serialu była agencja LiquidThread. Odcinki tworzyło 18 twórców – popularnych Tiktokerów, influencerów. Wzięli oni udział w działaniach na planie filmowym, gdzie odegrali role w krótkich odcinkach. Następnie każdy z nich opublikował po jednym na swoim kanale, a w ten sposób powstała cała serialowa historia.
W niektórych odcinkach pojawili się specjalni goście – znani Tiktokerzy: blogerwojciech, aniaprzy, pokrywqa, warjatradek, linek, YouTuber: Dakann, a nawet Najlepsza Polska Dziennikarka – Monika Laskowska.
#PrzeglądTygodnia [09-15.09.2025]: minimalizm w kampanii OOH Braci Sadowników, fundacja Igi Świątek, Grupa Arche na rzecz demografii
Kampania Allegro Back2School miała na celu podnieść świadomość szerokiego wyboru przedmiotów szkolnych na Allegro oraz pokazać jak łatwe jest ich zamówienie. W odcinkach wspominana została usługa Allegro Smart! – programu lojalnościowego Allegro obejmującego m.in. darmowe dostawy. Promocja serialu pojawiła się też na Instagram Stories. Cała seria wygenerowała prawie 35 000 000 wyświetleń organicznych i sponsorowanych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kampanię przygotowała agencja LiquidThread (Publicis Groupe) z zespołem Allegro, Tiktokerami i influencerami, za działania paid social odpowiadał Performics (Publicis Groupe). W Publicis Groupe obsługą Allegro w zakresie strategii komunikacji, planowania i zakupu mediów zajmuje się agencja mediowa Starcom.