Nowa identyfikacja wizualna Uniwersytetu SWPS

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Nowa identyfikacja wizualna Uniwersytetu SWPS

Od 1 października Uniwersytet SWPS wprowadził nowy System Identyfikacji Wizualnej (SIW). Jest on odpowiedzią na dynamiczny rozwój organizacji na przestrzeni ostatnich lat oraz symbolem zmiany i otwartości na to, co przyniesie przyszłość.

System od A do Z

Dzisiejszy Uniwersytet SWPS to interdyscyplinarna instytucja budowana przez różnorodną społeczność akademicką. Nowy system został tak, aby wszechstronność i interdyscyplinarność uczelni miały przestrzeń, by wybrzmieć i tym samym – podkreślić otwartą i odważną stronę Uniwersytetu.  

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Logo pozwala zachować spójność identyfikacji z uwzględnieniem zmienności znaku dla różnych jednostek uczelni. System, z technicznego punktu widzenia, operuje na planie koła podzielonego na wycinki odpowiadające literom alfabetu. Kolejne litery składające się na nazwę jednostki wypełniają kolorem odpowiednie pola, budując niepowtarzalny znak. Logo w wersji podstawowej zbudowane jest na bazie nazwy uczelni, czyli słów „Uniwersytet SWPS”. 

O nas, dla nas, przez nas zaprojektowane

Koncepcja nowej identyfikacji wizualnej powstała wewnątrz uczelni. Pracowały nad nią osoby, które są częścią społeczności akademickiej. Zespół projektowy tworzyli eksperci Katedry Grafiki i Działu Marketingu Uniwersytetu SWPS. Proces został zapoczątkowany badaniami znajomości  marki  i analizą potrzeb, jakie powinno spełniać nowe logo. W efekcie prac warsztatowych powstał cały system identyfikacji wizualnej, zaprojektowany i wykonany przez naszego absolwenta grafiki, obecnego wykładowcę – Mateusza Antczaka. 

– Znamienna rola projektowania polega między innymi na upraszczaniu skomplikowanych struktur tak, by obcowanie z nimi było dla ludzi zrozumiałe i efektywne. W tym kontekście rozwiązania wypracowane na drodze procesu projektowego powinny przyjmować możliwie pojemny i otwarty charakter. Wszystko po to, by różnorodne środowisko Uniwersytetu SWPS mogło w pełni wybrzmieć i funkcjonować – tłumaczy Mateusz Antczak, projektant, twórca nowego systemu identyfikacji wizualnej Uniwersytetu SWPS.

Zmiana symbolem rozwoju  

Powodów zmian jest wiele – od kwestii tożsamościowych po techniczne. Poprzednie logo zostało stworzone 25 lat temu i odpowiadało ówczesnym potrzebom oraz charakterowi uczelni. Wraz z rozwojem oraz w kontekście zachodzących zmian społecznych, w których uczestniczymy, dotychczasowa identyfikacja wizualna przestała w pełni odzwierciedlać tożsamość uczelni. Nie mieści ona już także wszystkich obszarów jej działalności – z uczelni o profilu psychologicznym stała się uniwersytetem, który systematycznie poszerza ofertę o kolejne dyscypliny. Nowoczesną edukację na różnorodnych kierunkach studiów łączy z intensywną działalnością badawczą i zaangażowaniem w sprawy społeczne. Diagnozuje problemy i projektuje rozwiązania, które podnoszą jakość życia.

– Nowy System Identyfikacji Wizualnej Uniwersytetu SWPS to znacznie więcej niż jedynie nowe logo. Podczas pracy nad nim chcieliśmy syntetycznie zobrazować zmianę, jaka dokonała się w naszej organizacji przez 25 lat jej istnienia i pokazać, jaki jest nasz Uniwersytet dzisiaj. Oczywiście moglibyśmy mówić wiele o kwestiach technicznych, o dostosowaniu do nowych mediów, kanałów komunikacji, o digitalizacji, minimalizmie, elastyczności itd. Ale nie to, według mnie, jest najważniejsze. Wprowadzając tę zmianę, chcieliśmy pokazać aktualną tożsamość instytucji i społeczności, która ją tworzy oraz wartości, na których została zbudowana, a także w oparciu o które się rozwija. To otwartość na zmiany, odwaga w łamaniu schematów i odpowiedzialność za otaczający nas świat pozwoliły nam stać się uczelnią, którą jesteśmy dziś. Nowy system identyfikacji jest tylko symbolem drogi – tej, którą przebyliśmy, jak i nieskończonych możliwości, które stoją przed nami – wyjaśnia Kinga Nowacka, dyrektor marketingu i sprzedaży Uniwersytetu SWPS. 

Więcej informacji o idei i historii powstania nowego logo znajduje się na stronie internetowej uczelni: swps.pl/nowy-siw | https://english.swps.pl/new-vis

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij