Instagram łączy IGTV i filmy z kanałów w jeden format – Instagram Wideo

Filmy w IGTV oraz w kanałach odtąd będą dostępne w jednym formacie. Instagram wprowadza nową kartę Wideo, na której dostępny będzie połączony format filmów, aby ułatwić innym odkrywanie nowych materiałów.
O autorze
1 min czytania 2021-10-06

Łatwiejsze przesyłanie filmów

Filmy IGTV i kanały będą teraz jednym formatem. Nadal możliwe jest przesyłanie filmów w ten sam sposób – z rolki aparatu, klikając znak + w prawym górnym rogu strony głównej Instagrama i wybierając Opublikuj. 

Twórcy mogą nadal publikować swoje filmy w relacjach i udostępniać je na czacie. Korzystanie ze wszystkich powierzchni zapewnia im wiele sposobów na opowiedzenie swoich historii i nawiązanie kontaktu z odbiorcami. Podgląd wideo w kanale będzie teraz trwał 60 sekund, chyba że film kwalifikuje się do wyświetlania reklam – w takim przypadku podgląd będzie nadal trwał 15 sekund.

Facebook wprowadza również nowe funkcje, takie jak przycinanie, filtry oraz oznaczanie osób i lokalizacji. 

– Jako twórca uważam, że nie powinno być podziału na formaty wideo na Instagramie. Kiedy dana osoba szuka treści do obejrzenia online, nigdy nie szuka specjalnie długiego lub krótkiego formatu – po prostu chce oglądać filmy i zapewniać sobie rozrywkę. Cieszę się, że teraz nie będę musiał przechodzić do tylu różnych powierzchni, aby oglądać rzeczy na Instagramie – twierdzi Henry Walnut, znany pod nickiem @henrytado.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Nowe sposoby przeglądania i odkrywania filmów

Nowa karta Wideo będzie głównym miejscem dla nowego połączonego formatu wideo, co ułatwi użytkownikom znajdowanie treści udostępnianych przez ulubionych twórców. Podczas oglądania filmów na Instagramie widzowie mogą dotknąć dowolnego miejsca na ekranie, aby przejść do trybu pełnoekranowego. Będą też mogli przewijać treści, aby odkrywać nowe materiały wideo od twórców, którzy mogą ich zainteresować.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Docieraj do nowych odbiorców dzięki reklamom wideo

Dzięki Instagram Video reklamy IGTV są teraz nazywane reklamami wideo Instagram In-Stream. Kwalifikujący się twórcy mogą nadal zarabiać na swoich długich treściach, a marki mogą docierać do odbiorców angażujących się w długie filmy. W przypadku firm zainteresowanych zwiększeniem liczby swoich filmów, aby dotrzeć do większej liczby osób, filmy nie mogą być dłuższe niż 60 sekund. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się