„Efekt1butelki” – Kompania Piwowarska zachęca do oddawania butelek zwrotnych

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
„Efekt1butelki” – Kompania Piwowarska zachęca do oddawania butelek zwrotnych

Wyrzucenie butelki zwrotnej do kosza na śmieci jest stratą cennego surowca. Kompania Piwowarska w nowej kampanii edukacyjnej zwraca uwagę na ten problem i zachęca konsumentów do oddawania butelek zwrotnych, przekonując, że każda butelka ma znaczenie.

Butelka zwrotna jest jednym z najbardziej przyjaznych dla środowiska opakowań, a Kompania Piwowarska co roku sprzedaje w tego rodzaju opakowaniach ok. 45% swojego piwa. Butelka zwrotna może być ponownie napełniona nawet 20 razy, pod warunkiem, że zostanie oddana i wróci do browaru. Tymczasem każdego roku w Polsce nie wraca z rynku ok. 110 mln butelek, co oznacza, że trzeba w ich miejsce zakupić nowe. To niepotrzebne zużycie surowców do produkcji szkła, dodatkowa emisja CO2 oraz więcej odpadów szklanych.  

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Kampania edukacyjna pod nazwą Efekt1butelki ma zwrócić uwagę odbiorców na ten problem i uświadomić im, że każda oddana butelka ma znaczenie. Lider rynku piwa w Polsce po raz kolejny zachęca konsumentów by ze względu na dobro środowiska właściwie korzystali z opakowań wielokrotnego użytku.   

Firma zaangażowała do kampanii mikro- i nanoinfluencerów, którzy będą promować oddawanie butelek, a także Malwinę Wędzikowską i Vienia, którzy pokażą, jak wygląda proces zwrotu butelki. Na potrzeby kampanii został wygenerowany hasztag #efekt1butelki, którym jest oznaczona komunikacja w mediach społecznościowych firmy. W ramach kampanii zaplanowano także działania edukacyjne skierowane do pracowników Kompanii Piwowarskiej.

– W kampanii Efekt1butelki po raz kolejny zwracamy uwagę na problem nieoddawania butelek zwrotnych. Przyczyn tego stanu jest kilka. Przede wszystkim to brak świadomości społecznej i konsekwentnej edukacji w tym obszarze. Wybierając piwo w szklanej butelce zwrotnej konsumenci są przekonani, że to opakowanie jest przyjazne środowisku. I mają rację, ale częściowo. Ważne jest to, co zrobią z tym opakowaniem później. Nasze tegoroczne działania komunikują, że najlepszym rozwiązaniem dla szklanej butelki jest jej zwrot i ponowne wprowadzenie do obiegu – mówi Grzegorz Adamski, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.

– Szklane butelki zwrotne to modelowy przykład przyjaznych opakowań. Nie dość, że są opakowaniami wielokrotnego użytku, to jeszcze surowiec, z którego powstały, jest nazywany surowcem wiecznym – mogącym właściwie bez ograniczeń krążyć w obiegu. Gdy butelka wchodzi na rynek, każdy jej powrót do producenta i ponowne napełnienie oznacza minimalizowanie zużycia zasobów koniecznych do produkcji nowego opakowania lub poddania butelki recyklingowi – podkreśla Agata Szczotka-Sarna, dyrektorka ds. Zrównoważonego Rozwoju w Interseroh Organizacji Odzysku Opakowań.

Partnerem projektu jest Interseroh. Za koncepcję i realizację kampanii odpowiada agencja 38 Content Communication, za działania z influencerami BrandLift.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij