fot. MuzeumErotyzmu.pl
Skoro o Sony z 2 500 followersami można mówić jako o Pinterest Rock Star, to i dla konta Muzeum Erotyzmu, które jest obserwowane przez prawie 2 000 osób można śmiało przedstawiać case study ;)
Muzeum Erotyzmu powstało jako praca dyplomowa Aleksandry Toborowicz w krakowskiej ASP w 2008 roku. Rok później zostało nagrodzone srebrnym medalem European Design Awards Zurych 2009. Od roku 2010 projekt rozwijany jest w mediach społecznościowych.
Cele: promocja idei powstania Muzeum Erotyzmu w Krakowie, generowanie wsparcia dla jej realizacji, budowanie bazy treści dla muzeum, upowszechnianie kulturowego myślenia o erotyzmie.
Muzeum Erotyzmu w social media:
- Facebook - od lutego 2010, prawie 16 tys. fanów (trzecie największe polskie muzeum w serwisie - po Muzeum Auschwitz i Muzeum Powstania Warszawskiego)
- Twitter - od lutego 2010, 5 879 tweetów, 1 285 obserwujących
- Tumblr - od kwietnia 2011, 1 052 posty, 166 obserwujących
- Pinterest - od stycznia 2012, 3 862 Pinów, 49 Boardów, 933 Lajków, 1 920 obserwujących (prawdopodobnie największe polskie konto w serwisie Pinterest)
Pod względem łatwości interakcji, bogactwa treści, szybkości rozwoju zasięgu - Pinterest bije na głowę wszystkie media społecznościowe, w których było lub jest obecne Muzeum.
Korzyści z obecności i aktywności na Pintereście są póki co typu miękkiego, trudno mierzalnego - jedyną twardą korzyścią jest sprawne budowanie bazy treści oraz bazy odbiorców.