13 tys. artykułów, 3 tys. pozycji w Google i 30 firm

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Digital Marketing

partnerem merytorycznym działu jest Digitree Group

13 tys. artykułów, 3 tys. pozycji w Google i 30 firm

Agencja Lightscape podsumowuje wyniki trwającego półtora roku projektu badawczego o wartości 1,3 mln zł.

Projekt badawczy Lightscape

Stworzony na potrzeby projektu zespół złożony ze specjalistów PR i marketingu online oraz programistów przeanalizował cykl życia 13 tys. artykułów w mediach online pod kątem ich pozycji na 3 tys. fraz w Google.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Badania prowadzono na 30 firmach: klientach agencji i markach, które przyjęły zaproszenie do udziału w marketingowo-technologicznym przedsięwzięciu. Wnioski z projektu i opracowane algorytmy zasilą Visibly™ narzędzie służące do monitoringu i mierzenia widoczności publikacji online, a w dalszej kolejności posłużą do stworzenia platformy SaaS.

Zespół opracował algorytmy do mierzenia widoczności uzyskanej przez organiczne publikacje media relations znajdujące się w TOP10 Google. Dzięki wsparciu tej technologii Lightscape mierzy więc i realizuje działania PR, których założeniem jest budowanie widoczności marki w internecie.

- Tak rozumiany digital PR to nowa perspektywa wykorzystania jednego z najbardziej organicznych rodzajów contentu – artykułów redakcyjnych niebędących efektem współpracy reklamowej – mówi Piotr Berliński, CEO Lightscape i dodaje: To również innowacja w branży, która efektywność działań mierzy przeważnie w oparciu o szacunkowe wyniki zasięgów całych portali.

Agencja Lightscape działa od 13 lat

Agencja Lightscape specjalizuje się w obsłudze marek finansowych, nowych technologii i startupów. Potrzeba realizacji projektu zrodziła się z feedbacku od klientów agencji, którzy widzieli konieczność działań PR, jednak wskazywali na ich istotne ograniczenie. Chodziło tu o brak możliwości „wpięcia” public relations w mechanizm pozyskiwania leadów i innych działań marketingowych online.

- Rozpoczęliśmy projekt z myślą o naszych klientach, jednak w trakcie jego realizacji doszliśmy do wniosku, że opracowane rozwiązania mogą mieć znacznie szersze zastosowanie: dla agencji PR, marek prowadzących działania contentowe, agencji SEO - zarówno na krajowej, jak i międzynarodowej arenie – mówi Piotr Berliński, Lightscape.

Zespół agencji skupia się obecnie na opracowaniu szczegółowego planu rozwoju przedsięwzięcia w modelu SaaS. W IV kwartale 2021 r. planuje rozpoczęcie rozmów z inwestorami zainteresowanymi udziałem w szybkim wejściu platformy na rynek polski i zagraniczny.

Realizacja planu finansowego mimo pandemii

Mimo zawirowań rynkowych związanych z pandemią koronawirusa i zaangażowaniem części zespołu w projekt B+R, spółka zrealizowała założony na ten rok plan finansowy z dużym sukcesem. W 2020 roku osiągnęła przychody netto ze sprzedaży na poziomie ponad 1,8 mln zł, co stanowi blisko 11% wzrostu w porównaniu

z rokiem poprzednim. Łącznie, przychody netto ze sprzedaży oraz pozostałe przychody operacyjne wyniosły blisko 2,1 mln zł, co stanowi 27% wzrost w odniesieniu do roku poprzedniego.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij