„Nie wybierajcie wyginięcia” – ostrzega dinozaur w nowej kampanii ONZ

„Nie wybierajcie wyginięcia” – ostrzega dinozaur w nowej kampanii ONZ
OZN wzywa do działań na rzecz ratowania klimatu, prezentując nową kreatywną kampanię. Gorzkie słowa na temat zagłady grożącej ludzkości wygłasza postać, która najlepiej wie, co znaczy wyginięcie gatunku.
O autorze
1 min czytania 2021-11-02

W minioną niedzielę rozpoczął się COP26 – szczyt Organizacji Narodów Zjednoczonych. Przez kilkanaście dni światowi przywódcy do spraw klimatu gromadzą się, by omawiać i szukać wspólnych rozwiązań w obszarze dramatycznych zmian klimatycznych.

W związku z tym wydarzeniem Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP) rozpoczął kampanię inspirującą do zastanowienia się nad tragiczną sytuacja klimatyczną i podjęcia działań, które zatrzymają postępujące globalne zmiany.

Spot przedstawia scenę, która ma miejsce w trakcie szczytu ONZ. Na Salę Zgromadzenia Ogólnego, pełną przedstawicieli z całego świata, wkracza dinozaur, który podchodzi do mikrofonu i kieruje do zgromadzonych słowa na temat pogarszającej się sytuacji całej populacji ludzkiej.

„My przynajmniej mieliśmy asteroidę, a jaka jest wasza wymówka?” – pyta retorycznie dinozaur. Bohater uświadamia słuchaczom, że „skazywanie własnego gatunku na wyginięcie to najgłupszy pomysł, o jakim słyszał”, po czym wylicza rozwiązania, które ludzkość jest w stanie jeszcze podjąć w walce z postępującymi zmianami klimatycznymi. Spot kończy się wymownym napisem „Teraz albo nigdy”.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Film w reżyserii Murraya Butlera powstał dzięki współpracy studia kreatywnego Framestore, zajmującego się efektami wizualnymi, oraz agencji Activista. Monolog dinozaura został przetłumaczony na kilka języków, a głosu udzieliły znane osoby z różnych krajów.

ONZ twierdzi, że za zbliżające się widmo katastrofy klimatycznej odpowiedzialni są ludzie podejmujący złe decyzje w kwestiach środowiskowych. Organizacja, prowadząc kampanię „Nie wybierajcie wymierania”, ma nadzieję na podniesienie świadomości w kwestii klimatu wśród decydentów i działaczy klimatycznych na całym świecie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS
ONZ przedstawiło swoje globalne cele w formie przypomnień na samoprzylepnych karteczkach, które są rozmieszczone w różnych miejscach na całym świecie, tworząc „Światową listę rzeczy do zrobienia”.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS 2
OZN zwraca uwagę na zmianę codziennych nawyków, aby ograniczyć zużycie wody i energii czy jednorazowych plastikowych produktów. W jednej z kampanii organizacja wzywa do… „nicnierobienia”, które ma w tym pomóc.

PS 3
ONZ przedstawiło pracowników humanitarnych i służbę zdrowia jako Prawdziwych Bohaterów, którzy od początku pandemii poświęcają się dla innych i starają się sprostać wyzwaniom nowej rzeczywistości.

PS 4
mBank przyjął „Zasady odpowiedzialnej bankowości” pod patronatem ONZ. Jest to pierwsza instytucja w Polsce, która przystąpiła do tej inicjatywy samodzielnie (bez wsparcia zagranicznego właściciela).