TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Drukomat Masterclass: Powiem Tobie, po wysyłce Cię ocenią, a ich doświadczenia zdecydują o sukcesie Twojego sklepu internetowego!

Drukomat Masterclass: Powiem Tobie, po wysyłce Cię ocenią, a ich doświadczenia zdecydują o sukcesie Twojego sklepu internetowego!
O autorze
3 min czytania 2021-11-08

O tym, że rynek sprzedaży internetowej się zmienia, wiedzą już wszyscy. Hmmm, no ok, prawie wszyscy, bo niektórzy zaspali. 🙂 Przy tak dynamicznych zmianach stale rosną też wymagania klientów, generując potrzebę dynamicznego dostosowania się do nich. Rozpoczęła się kolejna wielka bitwa o klientów, zamówienia i pozycję na rynku. Wygrają te sklepy internetowe, które będą w stanie dostarczyć klientom to, czego potrzebują.

Dobrej jakości produkty i terminowa dostawa – te elementy weszły już do kanonu standardów. Dalsza walka będzie toczyła się o uwagę klienta i budowanie jego doświadczeń. Całość działań powinna wynikać ze starannie zaplanowanej i przygotowanej strategii.

Główne korzyści ze strategii opartej na doświadczeniach klientów to:

  • Pozyskiwanie nowych klientów z polecenia.
  • Powracający, zadowoleni klienci.
  • Większa rozpoznawalność firmy i silna marka.

Budowanie doświadczeń klienta to zawiązywanie przyjaźni, pozytywnych relacji i wchodzenie w interakcję. To również dbanie o więzi i wsłuchiwanie się w głosy klientów. Statystyki mówią same za siebie:

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • Dla 78% konsumentów ważne jest, aby marka słuchała ich głosu, ale tylko 17% konsumentów myśli, że tak w rzeczywistości się dzieje.
  • I odwrotnie: 80% firm uważa, że ich obsługa klienta jest na bardzo wysokim poziomie, a tylko 8% klientów ma podobne zdanie.
  • Klienci zadowoleni z obsługi wydają w sklepie od 20 do 40% więcej niż inni.
  • Aż 48% użytkowników opowie o swoich pozytywnych doświadczeniach bliskim, o ile obsługa na każdym etapie zakupu była na naprawdę wysokim poziomie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kilka przykładów, które można użyć do budowania pozytywnego doświadczenia w sklepie internetowym.

Przynależność do grupy, zrozumienie i wspólne zainteresowania

„Razem z Tobą chcemy dzielić się naszą pasją” – za pośrednictwem różnych mediów i materiałów marketingowych szukaj punktów styku Twojej marki z klientami. Styl życia, zainteresowania, te same wartości, czy te same małe wariactwa. Buduj zaangażowanie i poczucie przynależności do wielkiej sprawy.

Kupon rabatowy dodawany do paczki, możliwy do zrealizowania przy kolejnych zakupach.

Wiele badań mówi o tym, że utrzymanie obecnego klienta jest aż siedmiokrotnie tańsze niż zdobycie nowego. Wydrukuj więc kupon rabatowy i dorzuć go do paczki. Pewne sprawdzone źródła mówią, że dużo lepiej w takiej promocji sprawdza się kupon kwotowy, niż procentowy.

Staranne opakowanie i sprawna wysyłka

To jak dostarczasz, jak pakujesz swoje produkty, jakich opakowań używasz oraz jak wykorzystujesz moment dostawy jest kluczowe do tego, żeby budować pozytywne doświadczenia. Udany UNBOXING pozostaje w pamięci na długo!

Jeden drobiazg robi różnicę

Dorzuć coś, co wywoła uśmiech i wybije z rutyny Twojego klienta. Ogranicza cię tu tylko Twoja wyobraźnia. Ale nie przesadzaj z ekstrawagancją, bo może zostać źle odebrana.

Kontakt posprzedażowy

Bądź stale w kontakcie, podtrzymuj relacje ze swoimi klientami. Czasem wystarczy automatyczna wiadomość wysłana po kilku dniach od sfinalizowania zamówienia. W wiadomości możesz nawiązać do ostatnich zakupów i spytać o coś związanego z zamówionym produktem. Pamiętaj, o ile to tylko możliwe, personalizuj wysyłane wiadomości.

Treść maila

To bardzo ważny element, niestety często pomijany i niedoceniany. Zbuduj spersonalizowaną komunikację w mailach, które wysyłasz do swoich klientów w procesie realizacji zamówienia. Dobieraj style komunikacji do odpowiedniej grupy docelowej. Postaraj się ułożyć całość w zamkniętą historię. Przemycaj swoje slogany i wszystkie te elementy komunikacji, które określają i dopełniają twoją markę.

No dobra, ale co z tą wysyłką?

Po pierwsze trzeba sobie uświadomić, że przy sprzedaży internetowej to jedyny fizyczny kontakt Twojej marki z Twoim klientem. Dodatkowo to genialny moment, pełen euforii i emocji, które towarzyszą chwili, w której Twój klient otrzymuje ulubiony produkt. To, co warto zrobić, to jak najbardziej efektywnie go wykorzystać.

Pomyśl o materiałach drukowanych, które możesz dorzucić do paczki. Zaprojektuj swoje własne, jedyne w swoim rodzaju pudełko i zrób z niego narzędzie ciekawego i kreatywnego przekazu.

  • Chcesz rozwijać swój sklep internetowy?
  • Chcesz, żeby klienci wracali po kolejne produkty?
  • Chcesz mieć bardziej rozpoznawalną markę?
  • Chcesz budować zaufanie i lojalność klientów?

Wykorzystaj supermoce, które masz w zasięgu ręki.

Pobierz e-book #dorzućDOpaczki.

  • Znajdziesz w nim informacje na temat tego, co zrobić, żeby Twój sklep internetowy wykorzystał to, co najistotniejsze, czyli emocje, które drzemią w papierze.
  • Nauczysz się, jak wykorzystywać materiały drukowane i efektywnie generować większą sprzedaż, łącząc świat online z tym bardziej namacalnym, uwiecznionym na papierze.
  • Przeniesiesz to, co genialnie działa w offline do online – będziesz dosprzedawać, wykorzystując moment entuzjazmu, który generuje odbiór paczki.

Rozpal swój e-commerce – to łatwe, kiedy wiesz jak!
#dorzućDOpaczki materiały drukowane

Buduj doświadczenia klienta, bo to one:

  • Tworzą więź i emocje
  • Pomagają pozyskać nowych klientów odwiedzających Twój sklep z poleceń i rekomendacji innych zadowolonych klientów
  • Budują i wzmacniają zaufanie do marki
  • Zwiększają retencję klientów – zadowolony klient częściej wraca i dokonuje kolejnych zakupów
  • Wpływają na lojalność i pozytywne skojarzenia z marką
  • Dosprzedają produkty komplementarne lub z oferty specjalnej
  • Dosprzedają usługi dodatkowe

Łączy nas ten sam cel – efektywna sprzedaż w sieci. Zobacz jak skutecznie wykorzystać materiały drukowane, łącząc świat online z tym bardziej realnym, opowiedzianym za pomocą papieru i druku.

Packvertising, czyli jak efektywnie komunikować się z klientami przez opakowanie.

#dorzućDOpaczki, czyli jak serwować marketing „na wynos” i rozkręcić swój sklep internetowy

 

Artykuł powstał we współpracy z Drukomat.