Drukomat Masterclass: Powiem Tobie, po wysyłce Cię ocenią, a ich doświadczenia zdecydują o sukcesie Twojego sklepu internetowego!

Drukomat Masterclass: Powiem Tobie, po wysyłce Cię ocenią, a ich doświadczenia zdecydują o sukcesie Twojego sklepu internetowego!
O autorze
3 min czytania 2021-11-08

O tym, że rynek sprzedaży internetowej się zmienia, wiedzą już wszyscy. Hmmm, no ok, prawie wszyscy, bo niektórzy zaspali. 🙂 Przy tak dynamicznych zmianach stale rosną też wymagania klientów, generując potrzebę dynamicznego dostosowania się do nich. Rozpoczęła się kolejna wielka bitwa o klientów, zamówienia i pozycję na rynku. Wygrają te sklepy internetowe, które będą w stanie dostarczyć klientom to, czego potrzebują.

Dobrej jakości produkty i terminowa dostawa – te elementy weszły już do kanonu standardów. Dalsza walka będzie toczyła się o uwagę klienta i budowanie jego doświadczeń. Całość działań powinna wynikać ze starannie zaplanowanej i przygotowanej strategii.

Główne korzyści ze strategii opartej na doświadczeniach klientów to:

  • Pozyskiwanie nowych klientów z polecenia.
  • Powracający, zadowoleni klienci.
  • Większa rozpoznawalność firmy i silna marka.

Budowanie doświadczeń klienta to zawiązywanie przyjaźni, pozytywnych relacji i wchodzenie w interakcję. To również dbanie o więzi i wsłuchiwanie się w głosy klientów. Statystyki mówią same za siebie:

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • Dla 78% konsumentów ważne jest, aby marka słuchała ich głosu, ale tylko 17% konsumentów myśli, że tak w rzeczywistości się dzieje.
  • I odwrotnie: 80% firm uważa, że ich obsługa klienta jest na bardzo wysokim poziomie, a tylko 8% klientów ma podobne zdanie.
  • Klienci zadowoleni z obsługi wydają w sklepie od 20 do 40% więcej niż inni.
  • Aż 48% użytkowników opowie o swoich pozytywnych doświadczeniach bliskim, o ile obsługa na każdym etapie zakupu była na naprawdę wysokim poziomie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kilka przykładów, które można użyć do budowania pozytywnego doświadczenia w sklepie internetowym.

Przynależność do grupy, zrozumienie i wspólne zainteresowania

„Razem z Tobą chcemy dzielić się naszą pasją” – za pośrednictwem różnych mediów i materiałów marketingowych szukaj punktów styku Twojej marki z klientami. Styl życia, zainteresowania, te same wartości, czy te same małe wariactwa. Buduj zaangażowanie i poczucie przynależności do wielkiej sprawy.

Kupon rabatowy dodawany do paczki, możliwy do zrealizowania przy kolejnych zakupach.

Wiele badań mówi o tym, że utrzymanie obecnego klienta jest aż siedmiokrotnie tańsze niż zdobycie nowego. Wydrukuj więc kupon rabatowy i dorzuć go do paczki. Pewne sprawdzone źródła mówią, że dużo lepiej w takiej promocji sprawdza się kupon kwotowy, niż procentowy.

Staranne opakowanie i sprawna wysyłka

To jak dostarczasz, jak pakujesz swoje produkty, jakich opakowań używasz oraz jak wykorzystujesz moment dostawy jest kluczowe do tego, żeby budować pozytywne doświadczenia. Udany UNBOXING pozostaje w pamięci na długo!

Jeden drobiazg robi różnicę

Dorzuć coś, co wywoła uśmiech i wybije z rutyny Twojego klienta. Ogranicza cię tu tylko Twoja wyobraźnia. Ale nie przesadzaj z ekstrawagancją, bo może zostać źle odebrana.

Kontakt posprzedażowy

Bądź stale w kontakcie, podtrzymuj relacje ze swoimi klientami. Czasem wystarczy automatyczna wiadomość wysłana po kilku dniach od sfinalizowania zamówienia. W wiadomości możesz nawiązać do ostatnich zakupów i spytać o coś związanego z zamówionym produktem. Pamiętaj, o ile to tylko możliwe, personalizuj wysyłane wiadomości.

Treść maila

To bardzo ważny element, niestety często pomijany i niedoceniany. Zbuduj spersonalizowaną komunikację w mailach, które wysyłasz do swoich klientów w procesie realizacji zamówienia. Dobieraj style komunikacji do odpowiedniej grupy docelowej. Postaraj się ułożyć całość w zamkniętą historię. Przemycaj swoje slogany i wszystkie te elementy komunikacji, które określają i dopełniają twoją markę.

No dobra, ale co z tą wysyłką?

Po pierwsze trzeba sobie uświadomić, że przy sprzedaży internetowej to jedyny fizyczny kontakt Twojej marki z Twoim klientem. Dodatkowo to genialny moment, pełen euforii i emocji, które towarzyszą chwili, w której Twój klient otrzymuje ulubiony produkt. To, co warto zrobić, to jak najbardziej efektywnie go wykorzystać.

Pomyśl o materiałach drukowanych, które możesz dorzucić do paczki. Zaprojektuj swoje własne, jedyne w swoim rodzaju pudełko i zrób z niego narzędzie ciekawego i kreatywnego przekazu.

  • Chcesz rozwijać swój sklep internetowy?
  • Chcesz, żeby klienci wracali po kolejne produkty?
  • Chcesz mieć bardziej rozpoznawalną markę?
  • Chcesz budować zaufanie i lojalność klientów?

Wykorzystaj supermoce, które masz w zasięgu ręki.

Pobierz e-book #dorzućDOpaczki.

  • Znajdziesz w nim informacje na temat tego, co zrobić, żeby Twój sklep internetowy wykorzystał to, co najistotniejsze, czyli emocje, które drzemią w papierze.
  • Nauczysz się, jak wykorzystywać materiały drukowane i efektywnie generować większą sprzedaż, łącząc świat online z tym bardziej namacalnym, uwiecznionym na papierze.
  • Przeniesiesz to, co genialnie działa w offline do online – będziesz dosprzedawać, wykorzystując moment entuzjazmu, który generuje odbiór paczki.

Rozpal swój e-commerce – to łatwe, kiedy wiesz jak!
#dorzućDOpaczki materiały drukowane

Buduj doświadczenia klienta, bo to one:

  • Tworzą więź i emocje
  • Pomagają pozyskać nowych klientów odwiedzających Twój sklep z poleceń i rekomendacji innych zadowolonych klientów
  • Budują i wzmacniają zaufanie do marki
  • Zwiększają retencję klientów – zadowolony klient częściej wraca i dokonuje kolejnych zakupów
  • Wpływają na lojalność i pozytywne skojarzenia z marką
  • Dosprzedają produkty komplementarne lub z oferty specjalnej
  • Dosprzedają usługi dodatkowe

Łączy nas ten sam cel – efektywna sprzedaż w sieci. Zobacz jak skutecznie wykorzystać materiały drukowane, łącząc świat online z tym bardziej realnym, opowiedzianym za pomocą papieru i druku.

Packvertising, czyli jak efektywnie komunikować się z klientami przez opakowanie.

#dorzućDOpaczki, czyli jak serwować marketing „na wynos” i rozkręcić swój sklep internetowy

 

Artykuł powstał we współpracy z Drukomat.