Płatne treści na Instagramie? Platforma wprowadza funkcję subskrypcji

Płatne treści na Instagramie? Platforma wprowadza funkcję subskrypcji
Do tej pory na platformie wszystkie dostępne treści były darmowe, a influencerzy zarabiali poprzez reklamy czy też pozyskiwanie tzw. „patronów", którzy dobrowolnie chcieli wspierać ulubionego twórcę. Teraz ma się to zmienić, bo Instagram idzie w ślad za YouTube'm, który wdrożył podobną funkcję.
O autorze
1 min czytania 2021-11-10

Twórcy publikujący swój content na Instagramie, będą mieli wkrótce dodatkowe źródło zarobku. Oprócz treści sponsorowanych przez marki, a także ewentualnego wsparcia na serwisach wspomagających pozyskiwanie finansowania, teraz będą mogli otrzymywać wynagrodzenie przez platformę i bezpośrednio od swoich obserwatorów.

W serwisie Instagram ma pojawić się nowa funkcja polegająca na przekazywaniu pieniędzy twórcom w zamian za dodatkowe treści. Dzięki temu trzeba już będzie zakładać dodatkowych kont na portalach typu Patreon i Patronite.

Informacja o nowej opcji pojawiła się już w opisie aplikacji w App Storze. Jak informuje portal spidersweb.pl: „W sekcji o nazwie Zakupy w aplikacji pojawiła się cała lista różnych kwot. Za coś o nazwie Instagram Badge będzie można zapłacić od 4,99 zł do 23,99 zł, podczas gdy Instagram Subscriptions na jeden miesiąc to 4,99 zł”.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jak na razie Instagram nie zapowiedział jeszcze nowej funkcji, dlatego czekamy na oficjalną informację i potwierdzenie wyżej wymienionych stawek.

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Filmy w IGTV oraz w kanałach od niedawna są dostępne w jednym formacie. Instagram wprowadza nową kartę Wideo, na której dostępny będzie połączony format filmów, aby ułatwić innym odkrywanie nowych materiałów.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS 2

Sprawdźcie nasz cykl „Influencer z misją”, w którym bohaterami są osoby działające w mediach społecznościowych, które wykorzystują swoje kanały nie tylko do promocji produktów, ale także do edukowania i przekazywania wartościowych treści.