TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

TikTok zbadał kwestie bezpieczeństwa nastolatków w sieci i wprowadził dodatkowe elementy zabezpieczające

Bezpieczeństwo pozostaje najważniejszym priorytetem TikToka, dlatego platforma, aby poznać i lepiej zrozumieć kwestie związane z popularnym formatem wyzwań oraz fałszywymi treściami przeprowadziła ankietę wśród 10 tysięcy nastolatków, rodziców i nauczycieli.
O autorze
3 min czytania 2021-11-17

Główne dane z badania:

  • 48% nastolatków stwierdziło, że ostatnie wyzwania, które widzieli w sieci, były bezpieczne, określając je jako zabawne lub lekkie,
  • dla 32% nastolatków wiązały się one z pewnym ryzykiem, ale nadal były bezpieczne,
  • 46% nastolatków przyznało, że chciałoby uzyskać więcej informacji o zagrożeniach i pomoc w ich zrozumieniu,
  • 37% rodziców uważa, że trudno jest mówić o fałszywych treściach bez wzbudzania zainteresowania nimi,
  • 31% nastolatków odczuło negatywny wpływ fałszywych treści.

W ramach globalnego projektu, TikTok przeprowadził badanie wśród 10 tysięcy nastolatków, rodziców i nauczycieli z 10 krajów. Jego celem było lepsze zrozumienie zaangażowania młodych ludzi w potencjalnie szkodliwe wyzwania i fałszywe treści, aby móc tworzyć skuteczniejsze narzędzia reagowania. Raport z badania powstał we współpracy z Praesidio Safeguarding, niezależną agencją zajmującą się bezpieczeństwem i został opatrzony komentarzami dr Zoe Hilton, dyrektor i założycielki organizacji. W ramach projektu TikTok zorganizował również panel 12 wiodących ekspertów ds. bezpieczeństwa młodzieży z całego świata w celu dokonania przeglądu i wzbogacenia raportu dr Hilton, a w ramach współpracy z dr Richardem Grahamem, psychiatrą klinicznym specjalizującym się w zdrowym rozwoju nastolatków, oraz dr Gretchen Brion-Meisels, behawiorystką specjalizującą się w zapobieganiu ryzyku w okresie dorastania, opracował zbiór wartościowych wskazówek i porad.

Co jest „ryzykowne” w oczach nastolatków

W ramach badania poproszono nastolatków o opisanie poziomu ryzyka związanego z jednym z ostatnio oglądanych przez nich wyzwań internetowych. Prawie połowa (48%) uznała, że były one bezpieczne, określając je jako zabawne lub lekkie. 32% przedstawiło je jako ryzykowne, ale nadal bezpieczne, 14% jako ryzykowne i niebezpieczne, a 3% jako bardzo niebezpieczne. Zaledwie 0,3% nastolatków stwierdziło, że brało udział w wyzwaniu, które zaklasyfikowało jako bardzo niebezpieczne.

Badanie wykazało również, że nastolatkowie stosują różne metody, aby zrozumieć ryzyko związane z wyzwaniami internetowymi, zanim wezmą w nich udział. Należało do nich oglądanie filmów z udziałem innych osób, czytanie komentarzy i rozmowy z przyjaciółmi. Udzielanie nastolatkom wskazówek, jak oceniać potencjalne zagrożenia, zostało uznane za jeden z najważniejszych środków, które mogą pomóc w zapewnieniu im bezpieczeństwa. Blisko połowa (46%) nastolatków stwierdziła, że chciałaby mieć dostęp do „szerszych informacji o zagrożeniach” oraz „informacji o tym, jakie zachowanie jest niebezpieczne”.

Wpływ fałszywych treści na bezpieczeństwo

Poruszonym w badaniu elementem jest rozprzestrzenianie w internecie fałszywych treści związanych z samobójstwami i samookaleczeniami. Jak pokazało badanie 31% nastolatków odczuło negatywny wpływ tego rodzaju treści, a 63% z nich stwierdziło, że dotyczył on ich zdrowia psychicznego. Badanie pokazało również, że opiekunowie nie są pewni w jaki sposób powinni rozmawiać z nastolatkami o fałszywych treściach. Część z nich obawia się, że jeśli podadzą konkretny przykład, nastolatek może dowiedzieć się o potencjalnie szkodliwym zachowaniu, o którym wcześniej nie słyszał. Ponad połowa (56%) rodziców stwierdziła, że nie wspomniałaby o oszustwie związanym z samookaleczeniem, gdyby nastolatek nie wspomniał o nim wcześniej, a 37% rodziców uważa, że trudno jest mówić o oszustwach bez wzbudzania zainteresowania nimi.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Dodatkowe narzędzia zwiększające bezpieczeństwo użytkowników na TikToku

Jednym z głównych wniosków płynących z raportu jest to, że nastolatkowie, rodzice i nauczyciele potrzebują szerszych informacji na temat wyzwań i fałszywych treści. Dlatego, we współpracy z ekspertami, TikTok opracował nowe zasoby Centrum Bezpieczeństwa, poświęcone wyzwaniom i oszustwom. Zawierają one porady dla opiekunów, które pomogą im rozwiać wątpliwości, jakie wyrażali w związku z rozmowami na ten temat z nastolatkami. Poprawiono również język używany w etykietach ostrzegawczych, a w przypadku wyszukiwania szkodliwych treści, nowa podpowiedź będzie zachęcać członków społeczności do odwiedzenia Centrum Bezpieczeństwa TikToka.

– Kiedy rozpoczynaliśmy nasze pierwsze rozmowy na temat tego projektu, rozmawialiśmy z ekspertami ds. bezpieczeństwa w sieci i słyszeliśmy, że ich zdaniem opiekunowie, nauczyciele i organizacje pozarządowe nie są pewni, jak skutecznie interweniować. Mamy nadzieję, że praca, którą podjęliśmy z najlepszymi ekspertami, pomoże nam wnieść wkład, z którego inni również będą mogli czerpać wiedzę. Wiemy, że działania, które teraz podejmujemy, to tylko część ważnej pracy, którą należy wykonać w całej naszej branży, i będziemy nadal badać i wdrażać dodatkowe środki ochrony na rzecz naszej społeczności – powiedziała Alexandra Evans, head of safety public policy, TikTok Europe.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Dodatkowo TikTok wprowadził technologię, która ostrzega zespoły ds. bezpieczeństwa o nagłym wzroście niebezpiecznych treści powiązanych z hashtagami, oraz wychwytuje potencjalnie niebezpieczne zachowania. Na przykład hashtag, taki jak #FoodChallenge, jest powszechnie używany do udostępniania przepisów i inspiracji kulinarnych. Jeśli nastąpiłby przyrost szkodliwych treści powiązanych z tym hashtagiem, zespoły moderacyjne zostaną powiadomione z wyprzedzeniem, aby znaleźć źródło takiej sytuacji i być przygotowanym do podejmowania kroków w celu ochrony przed potencjalnie szkodliwymi rezultatami.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Cały raport dostępny jest pod linkiem: praesidiosafeguarding.co.uk/reports.