Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

TikTok zbadał kwestie bezpieczeństwa nastolatków w sieci i wprowadził dodatkowe elementy zabezpieczające

Bezpieczeństwo pozostaje najważniejszym priorytetem TikToka, dlatego platforma, aby poznać i lepiej zrozumieć kwestie związane z popularnym formatem wyzwań oraz fałszywymi treściami przeprowadziła ankietę wśród 10 tysięcy nastolatków, rodziców i nauczycieli.
O autorze
3 min czytania 2021-11-17

Główne dane z badania:

  • 48% nastolatków stwierdziło, że ostatnie wyzwania, które widzieli w sieci, były bezpieczne, określając je jako zabawne lub lekkie,
  • dla 32% nastolatków wiązały się one z pewnym ryzykiem, ale nadal były bezpieczne,
  • 46% nastolatków przyznało, że chciałoby uzyskać więcej informacji o zagrożeniach i pomoc w ich zrozumieniu,
  • 37% rodziców uważa, że trudno jest mówić o fałszywych treściach bez wzbudzania zainteresowania nimi,
  • 31% nastolatków odczuło negatywny wpływ fałszywych treści.

W ramach globalnego projektu, TikTok przeprowadził badanie wśród 10 tysięcy nastolatków, rodziców i nauczycieli z 10 krajów. Jego celem było lepsze zrozumienie zaangażowania młodych ludzi w potencjalnie szkodliwe wyzwania i fałszywe treści, aby móc tworzyć skuteczniejsze narzędzia reagowania. Raport z badania powstał we współpracy z Praesidio Safeguarding, niezależną agencją zajmującą się bezpieczeństwem i został opatrzony komentarzami dr Zoe Hilton, dyrektor i założycielki organizacji. W ramach projektu TikTok zorganizował również panel 12 wiodących ekspertów ds. bezpieczeństwa młodzieży z całego świata w celu dokonania przeglądu i wzbogacenia raportu dr Hilton, a w ramach współpracy z dr Richardem Grahamem, psychiatrą klinicznym specjalizującym się w zdrowym rozwoju nastolatków, oraz dr Gretchen Brion-Meisels, behawiorystką specjalizującą się w zapobieganiu ryzyku w okresie dorastania, opracował zbiór wartościowych wskazówek i porad.

Co jest „ryzykowne” w oczach nastolatków

W ramach badania poproszono nastolatków o opisanie poziomu ryzyka związanego z jednym z ostatnio oglądanych przez nich wyzwań internetowych. Prawie połowa (48%) uznała, że były one bezpieczne, określając je jako zabawne lub lekkie. 32% przedstawiło je jako ryzykowne, ale nadal bezpieczne, 14% jako ryzykowne i niebezpieczne, a 3% jako bardzo niebezpieczne. Zaledwie 0,3% nastolatków stwierdziło, że brało udział w wyzwaniu, które zaklasyfikowało jako bardzo niebezpieczne.

Badanie wykazało również, że nastolatkowie stosują różne metody, aby zrozumieć ryzyko związane z wyzwaniami internetowymi, zanim wezmą w nich udział. Należało do nich oglądanie filmów z udziałem innych osób, czytanie komentarzy i rozmowy z przyjaciółmi. Udzielanie nastolatkom wskazówek, jak oceniać potencjalne zagrożenia, zostało uznane za jeden z najważniejszych środków, które mogą pomóc w zapewnieniu im bezpieczeństwa. Blisko połowa (46%) nastolatków stwierdziła, że chciałaby mieć dostęp do „szerszych informacji o zagrożeniach” oraz „informacji o tym, jakie zachowanie jest niebezpieczne”.

Wpływ fałszywych treści na bezpieczeństwo

Poruszonym w badaniu elementem jest rozprzestrzenianie w internecie fałszywych treści związanych z samobójstwami i samookaleczeniami. Jak pokazało badanie 31% nastolatków odczuło negatywny wpływ tego rodzaju treści, a 63% z nich stwierdziło, że dotyczył on ich zdrowia psychicznego. Badanie pokazało również, że opiekunowie nie są pewni w jaki sposób powinni rozmawiać z nastolatkami o fałszywych treściach. Część z nich obawia się, że jeśli podadzą konkretny przykład, nastolatek może dowiedzieć się o potencjalnie szkodliwym zachowaniu, o którym wcześniej nie słyszał. Ponad połowa (56%) rodziców stwierdziła, że nie wspomniałaby o oszustwie związanym z samookaleczeniem, gdyby nastolatek nie wspomniał o nim wcześniej, a 37% rodziców uważa, że trudno jest mówić o oszustwach bez wzbudzania zainteresowania nimi.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Dodatkowe narzędzia zwiększające bezpieczeństwo użytkowników na TikToku

Jednym z głównych wniosków płynących z raportu jest to, że nastolatkowie, rodzice i nauczyciele potrzebują szerszych informacji na temat wyzwań i fałszywych treści. Dlatego, we współpracy z ekspertami, TikTok opracował nowe zasoby Centrum Bezpieczeństwa, poświęcone wyzwaniom i oszustwom. Zawierają one porady dla opiekunów, które pomogą im rozwiać wątpliwości, jakie wyrażali w związku z rozmowami na ten temat z nastolatkami. Poprawiono również język używany w etykietach ostrzegawczych, a w przypadku wyszukiwania szkodliwych treści, nowa podpowiedź będzie zachęcać członków społeczności do odwiedzenia Centrum Bezpieczeństwa TikToka.

– Kiedy rozpoczynaliśmy nasze pierwsze rozmowy na temat tego projektu, rozmawialiśmy z ekspertami ds. bezpieczeństwa w sieci i słyszeliśmy, że ich zdaniem opiekunowie, nauczyciele i organizacje pozarządowe nie są pewni, jak skutecznie interweniować. Mamy nadzieję, że praca, którą podjęliśmy z najlepszymi ekspertami, pomoże nam wnieść wkład, z którego inni również będą mogli czerpać wiedzę. Wiemy, że działania, które teraz podejmujemy, to tylko część ważnej pracy, którą należy wykonać w całej naszej branży, i będziemy nadal badać i wdrażać dodatkowe środki ochrony na rzecz naszej społeczności – powiedziała Alexandra Evans, head of safety public policy, TikTok Europe.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Dodatkowo TikTok wprowadził technologię, która ostrzega zespoły ds. bezpieczeństwa o nagłym wzroście niebezpiecznych treści powiązanych z hashtagami, oraz wychwytuje potencjalnie niebezpieczne zachowania. Na przykład hashtag, taki jak #FoodChallenge, jest powszechnie używany do udostępniania przepisów i inspiracji kulinarnych. Jeśli nastąpiłby przyrost szkodliwych treści powiązanych z tym hashtagiem, zespoły moderacyjne zostaną powiadomione z wyprzedzeniem, aby znaleźć źródło takiej sytuacji i być przygotowanym do podejmowania kroków w celu ochrony przed potencjalnie szkodliwymi rezultatami.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Cały raport dostępny jest pod linkiem: praesidiosafeguarding.co.uk/reports.