Telewizja Polska wystartowała już z TVP World, czyli anglojęzycznym kanałem informacyjnym

Telewizja Polska wystartowała już z TVP World, czyli anglojęzycznym kanałem informacyjnym
W związku z sytuacją panującą na granicy naszego kraju, Telewizja Polska przyspieszyła premierę swojego anglojęzycznego kanału TVP World.
O autorze
1 min czytania 2021-11-18

TVP World, angielskojęzyczny program informacyjny Telewizji Polskiej, już zaczął oficjalnie nadawać. Materiały informacyjne będą się na nim ukazywać 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu. Co najważniejsze będą dostępne dla widzów na całym świecie – wszystkie będą publikowane za pośrednictwem strony internetowej tvpworld.com, telewizji satelitarnej i anteny TVP Info (pomiędzy 1 w nocy i 5 rano czasu polskiego – mając na uwadze widza ze Stanów Zjednoczonych). 

Jak dowiadujemy się z informacji przekazanych przez Telewizję Polską: „W ramówce TVP World informacje mają stanowić 26 proc. czasu antenowego, publicystyka 27 proc., kultura 26 proc., edukacja 2 proc., a sport 1 proc. Kanał ma nadawać 23 godziny na dobę”.

Początkowo władze telewizji planowały start kanału w nowym roku, a dokładnie 1 stycznia 2022 r. Jednak ze względu na sytuację społeczno-polityczną w naszym kraju przyspieszono datę premiery. Jak możemy się domyślać, aktualnie tematem numer jeden na nowym kanale jest sytuacja na polsko-białoruskiej granicy, którą z niepokojem śledzą osoby z całego świata.

– Polska musi się temu przeciwstawić. Polska telewizja publiczna czuje się za to odpowiedzialna, za obronę polskiej racji stanu, dlatego przyspieszyliśmy otwarcie kanału – mówi prezes TVP, Jacek Kurski.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Z oficjalnych źródeł można dowiedzieć się, jakie będą koszty prowadzenia nowego kanału – w przyszłym roku stacja ma kosztować 22,6 mln zł, a w 2024 r. już 30 mln zł. 

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W pierwszych trzech kwartałach 13 największych firm państwowych na reklamy w kanałach Telewizji Polsat przeznaczyło 196,3 mln zł, a w samej Telewizji Polskiej – 180,3 mln zł. Który kanał najwięcej zarobił dzięki spółkom skarbu państwa?

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS 2

Od 1 października 2021 roku Biuro Reklamy Telewizji Polskiej wprowadza do rozliczenia sprzedaży widownię rozszerzoną o oglądalność poza domem z monitoringu firm Nielsen i Gemius.