TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Zdjęcie „pobitej” Kate Middleton w kampanii włoskiego artysty

Zdjęcie „pobitej” Kate Middleton w kampanii włoskiego artysty
„Zgłosiła go, ale: nikt jej nie uwierzył" – tak brzmi hasło znajdujące się obok drastycznej fotografii, która wprost sugeruje, że księżna Cambridge jest ofiarą przemocy domowej. Kampania ujrzała światło dzienne, ale sama bohaterka nigdy nie została zapytana o możliwość wykorzystania jej wizerunku.
O autorze
1 min czytania 2021-11-29

„Zgłosiła go, ale: nikt jej nie uwierzył, została sama, nie była chroniona – on nie został zatrzymany. I tak została zabita” – to mocne hasła i brutalne zdjęcia znanych kobiet miały przynieść rozgłos kampanii włoskiego artysty i aktywisty Alexsandro Palombo. Na jego plakatach pojawiły się pojedynczo: księżna Cambridge Kate Middleton, wiceprezydent USA Kamala Harris, hiszpańska królowa Letizia i szefowa Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen. Wszystkie bohaterki łączy jedno – każda z nich wygląda na zdjęciach na brutalnie pobitą.

Oczywiście sińce, zadrapania i zaczerwienienia zostały dorobione w programie graficznym – żadna z tych kobiet nie mówiła nigdy publicznie o tym, że jest ofiarą przemocy domowej, a ich wizerunki zostały wykorzystane bez ich wiedzy i zgody. Co więcej, zdjęcia pojawiły się nie tylko w sieci, ale również funkcjonowały jako plakaty  na przystankach autobusowych i tablicach ogłoszeniowych w Mediolanie oraz w miasteczku Los Alcazares na południowym wybrzeżu Hiszpanii. 

Dlaczego w ogóle powstały te fotografie? Włoski artystka, który jest odpowiedzialny za szokującą kampanię, chciał zwrócić uwagę na słabe reakcje polityków w kwestii problemu przemocy ze względu na płeć oraz „podkreślić nieskuteczność systemu wsparcia i ochrony ofiar”. Intencje zatem były szlachetne, ale wykonanie i sposób wykorzystania bohaterek w kampanii został jednoznacznie skrytykowany przez internautów przychylnością internautów. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jak donosi „Daily Mail” brytyjska rodzina królewska nie wiedziała nic o kampanii. Pałacowy rzecznik potwierdził, że, choć księżna Cambridge od wielu lat czynnie działa na rzecz potrzebujących, ale nigdy nie wyraziła zgody na opublikowanie swojego wizerunku w takiej formie. Możemy przypuszczać, że artystę spotkają wkrótce konsekwencje za jego nielegalne działanie i łamanie prawa do wizerunku. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing