Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

HR – robicie to dobrze! Aktywni pracownicy to zdrowe i szczęśliwe zespoły

W wyniku długotrwałej izolacji w firmach wzrosła potrzeba i znaczenie integracji i wzmacniania więzi między pracownikami. Jak zrealizować takie cele niezależnie od modelu pracy? Coraz więcej działów HR przekonuje się, że można to zrobić w interesujący i angażujący sposób!
O autorze
4 min czytania 2021-12-09

Wellbeing pracowników = zdrowy i szczęśliwy zespół

Employee experience i employer branding można budować na wiele sposobów. Jak pokazuje raport Mindy, jednym z wyróżniających działań może być wsparcie kondycji mentalnej. Zapewnienie dostępu do narzędzi redukujących stres, poprawiających koncentrację to benefit, którego niedługo będzie się oczekiwać, tak jak owocowych czwartków.

Inwestycja w profilaktykę zdrowia psychicznego to nie tylko niższy budżet wydany na leczenie w tym obszarze, ale również bardziej efektywni i szczęśliwsi pracownicy. Tacy, którzy zostaną na dłużej, ponieważ zostali wysłuchani i dostrzeżeni. Zwraca na to uwagę Zuzanna Ziomecka, ekspertka w dziedzinie uważności, wiceprezeska Polskiego Instytutu Mindfulness: „Pracodawca, który nie wspiera pracownika zostanie z tymi, którzy boją się odejść”.

Wśród zatrudnionych, którzy nie mają dostępu do mindfulness jako benefitu, aż 71,7% chciałoby z niego skorzystać. W grupie osób bardzo zestresowanych potrzeba sięga 92%, a zestresowanych 83%. Warto więc przeanalizować korzyści płynące z takiego wsparcia oferowanego pracownikom.

W zdrowym ciele zdrowy duch?

Bardzo często, ale nie zawsze. Te dwa obszary wellbeingu mentalnego i fizycznego nieustannie na siebie oddziaływują. Jak wskazują badania, jeśli chcemy się zrelaksowąć, najczęściej wybieramy aktywność ruchową (61,8%). Nie jest to oczywiście jedyny powód, dla którego jeździmy rowerem lub idziemy biegać. Dbamy również o kondycję, sylwetkę, trenujemy ulubione sporty.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W wypracowaniu zdrowych nawyków aktywności fizycznej u pracowników każdego dnia wspiera firmy program wellbeingowy Activy. Tylko w tym roku liczba użytkowników aplikacji wzrosła o 107%, a takie rozwiązanie dotarło do blisko 300 000 zatrudnionych. Wiele firm, które wcześniej organizowały podobne wyzwania w aplikacji Endomondo, korzysta dziś z Activy i ceni sobie nie tylko wiele możliwości i funkcjonalności, ale również wsparcie opiekuna firmy, komunikację, rozwiązywanie zgłoszeń technicznych i bieżącą pomoc uczestnikom.

Aktywne wyzwania nie mają już tylko „rozruszać”, ale też zebrać zespół wokół wspólnego celu, na przykład charytatywnego lub ekologicznego.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Pracownicy na rowery i spacery! Odwilż w działach HR

Po tak długim czasie niepewności, izolacji i siedzenia w domu, potrzeba ruchu i aktywności widocznie wzrosła. Chcemy zadbać o kondycję, poprawić swoją sylwetkę i zdrowie. Co z osobami, które potrzebują zewnętrznego bodźca, który zmotywuje ich do chociażby spaceru? To świetna okazja do pozytywnego wpływu pracodawcy na jakość życia pracowników. Uczestnicy programu wellbeingowego Activy wskazują w 70%, że to dzięki włączeniu tej aplikacji w firmie ruszają się częściej (ponad połowa wykonuje aktywności codziennie!). Oprócz wypracowania nawyku codziennych spacerów, wiele osób przekonało się, że do pracy może dojeżdżać rowerem, a samochód, korki i koszty z tym związane zostawić za sobą i nawet za nimi nie tęsknić! Dzięki temu zapewniamy sobie codzienny ruch, prawdopodobnie zaoszczędzamy sporo czasu i nerwów związanych z parkowaniem. Wielu uczestników aktywnych wyzwań jest pozytywnie zdziwionych, ile emisji CO2 redukuje się właśnie dzięki takim indywidualnym wyborom.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Aktywni i zadowoleni pracownicy

Jakie korzyści z wyzwań sportowych dostrzegają sami pracownicy?

  • Schudłam, lepiej czuję się fizycznie i psychicznie
  • Zacząłem jeździć rowerem do pracy! Byłem bardziej eko, zaoszczędziłem pieniądze, poprawiło się moje samopoczucie
  • Konkurs zbliżył mnie i córkę do siebie, gdyż codziennie spędzałyśmy razem czas na chociażby 30-minutowym spacerze. Dzięki temu nie tylko dbałyśmy o nasze ciała, ale także zacieśniałyśmy przyjacielską więź
  • Udział w wyzwaniu obudził we mnie pasję do jazdy rowerem. Wcześniej mój rower stał rzadko używany, a teraz nie ma dnia żebym nie wsiadła na rower chociażby na krótką przejażdżkę. Dzięki codziennej aktywności wyraźnie czuję lepsze samopoczucie, jestem bardziej zrelaksowana i mam więcej zapału do pracy
  • Więcej się ruszam, nawet rano przed pracą wsiadam na rower.. I jadę! Wcześniej bym o tym nawet nie pomyślała
  • Pozytywny flow, integracja zespołu wokół szczytnego celu, co jest ważne zwłaszcza po pandemii…i w końcu zaczęłam być aktywna, mam znacznie lepszą kondycję.

Zdalnie, hybrydowo, stacjonarnie – wszyscy razem

Praca z domu w wielu firmach nie jest już benefitem, stała się czymś na porządku dziennym. Jak więc zintegrować rozproszony zespół? Co w przypadku hybrydy? Właśnie takie pytania stanęły przed wieloma pracodawcami i działami HR. Niezależnie od trybu pracy, wieku i rodzaju wykonywanej pracy, większość z nas każdego dnia korzysta z telefonu. Dlatego też aplikacja to prosty i dostępny dla wszystkich sposób na teambuilding, komunikację z zespołem i dbanie o wellbeing. Doświadczenia firm produkcyjnych pokazują, że odpowiednio przygotowany program i zaplanowana komunikacja może spełnić wymagania i dotrzeć do pracowników nawet słabiej radzących sobie z nowymi technologiami.

W tym roku wśród firm, które zadbały o wellbeing pracowników są między innymi Allegro, Mondi Świecie, PGE Energia Ciepła, LG ES, OLX Group, DHL, DPD, Spomlek, SGB Bank, Decathlon, Segro, BSH, SWPS, MSI, Siemens, Dior, Asseco, PFR, Tauron, mBank (Czechy), citibank.

Nowy rok to jeszcze więcej możliwości!

Odpowiednio zaprojektowany wellbeing powinien angażować jak najwięcej osób, dlatego w aplikacji Activy nadchodzą zmiany! Dzięki opiniom uczestników powstało wiele pomysłów na rozwój. W 2022 roku pracownicy będą mogli skorzystać z kilku nowości, a są to między innymi:

  • udostępnianie aktywności i zdjęć innym wyzwaniu (druga połowa roku) – dzięki temu łatwiej będzie zorganizować konkurs fotograficzny, wzrośnie zaangażowanie i integracja w zespole. Dzielenie się trasami będzie dobrowolne, wciąż będzie można zachować pełną prywatność
  • liczenie kroków w wyzwaniu – to największa potrzeba, którą zgłaszali uczestnicy wyzwań. Motywacja nie spadnie nawet w bardziej wymagającą pogodę, ponieważ kroki będą się też liczyć w budynkach
  • zapisywanie wszystkich sportów – możliwość promowania w firmie większej liczby aktywności, także basen i siłownię
  • fitness i fizjoterapia online – we współpracy z FitAdept TV pracownicy mogą mieć dostęp do treningów w dowolnym miejscu i czasie.

Jak dobrze zaprojektować program wellbeingowy?

Planując budżet na działania wellbeingowe, często musimy wybrać jedno z całej listy dostępnej na rynku. Jak zdecydować się na to właściwe? Zbadaj potrzeby, przede wszystkim posłuchaj pracowników – to dla oni będą korzystać z oferowanych rozwiązań. Jeśli więc mają odnieść sukces, powinny być im bliskie.

Pamiętaj też, że jako pracownik działu HR, dbasz też o swój dobrostan, dlatego wybierz takiego dostawcę, który odciąży Cię i wesprze na każdym etapie wprowadzania programu do firmy. Dobrze wiemy, że niestety „szef bez butów chodzi”, a właśnie przecież nie o to chodzi!