Największym sukcesem jest zdobycie przez nas po raz pierwszy w historii marki nagrody Effie. Kärcher podsumowuje 2021 rok

Największym sukcesem jest zdobycie przez nas po raz pierwszy w historii marki nagrody Effie. Kärcher podsumowuje 2021 rok

Jakie najciekawsze akcje przeprowadziła w 2021 roku marka Kärcher? Które kanały komunikacji marketingowej były dla niej najważniejsze? Jak zmieni się to w 2022 roku?

Pozostałe podsumowania roku 2021 przeczytasz tu >

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

O roku 2021 dla marki Kärcher opowiada Magdalena Leszkowska, media, communication & market research manager, Kärcher.

Największy sukces w 2021 roku

W 2021 roku nasz brand, jak i firma, odnotowała całe pasmo sukcesów. Jest to więc pytanie, które wymaga szczególnego namysłu. Największym jednak sukcesem 2021 roku jest zdobycie przez nas po raz pierwszy w historii marki, nagrody Effie. Zostaliśmy wyróżnieni razem z naszym domem mediowym Wavemaker za kampanię content marketingową dla prawdziwych evergreenów z naszej oferty – myjek WV, nie tylko do okien. Kampania edukowała poprzez inspirujące treści na temat wielości zastosowań tych urządzeń w domu. Karcher WV to urządzenie, które zadba o czystość wszelkich gładkich powierzchni, więc i blatów, luster, płyt grzewczych, drzwi lodówki i tak dalej. Sukces ten pokazał jasno, iż jak twierdził Bill Gates – content is king.

Najtrudniejsze wyzwanie w 2021 roku

Wyzwaniem okazało się poradzenie sobie z wielkim natłokiem projektów i prac. Nasza struktura dystrybucji wymaga od nas skupiania się na symultanicznej komunikacji marketingowej do wielu grup interesariuszy w tym samym czasie. Mamy rozbudowaną sieć dealerską, sprzedajemy nasze produkty poprzez sklepy DIY i Electro oraz Food. Dodatkowo posiadamy sieć własnych salonów Kärcher Center. Mamy też własny sklep internetowy. Jesteśmy obecni na platformach zakupowych: Allegro, Ceneo, Amazon etc. Jednak z tak zmotywowanym i zgranym zespołem, jaki tworzymy, jesteśmy w stanie poradzić sobie ze wszystkim.

3 najciekawsze akcje w 2021 roku

Z pewnością to, że firma Kärcher, nie tylko deklaratywnie, ale przede wszystkim faktycznie, działa w obszarze CSR i zrównoważonego rozwoju, determinuje kierunki naszych działań. Wszystkie fabryki Kärcher na całym świecie są już w tej chwili w 100% neutralne dla klimatu. Udział recyklatów i tworzyw z recyklingu rośnie w naszej produkcji lawinowo. Robimy wiele i w obszarze dostaw, korzystamy tylko z lokalnych dostawców wszędzie, gdzie działamy, co zmniejsza emisję CO2 związaną z logistyką. Do tego wszystkiego, nasze urządzenia pozwalają każdemu konsumentowi oszczędzać wodę, i to w bardzo dużym stopniu. Stąd akcje, które prowadziliśmy koncentrowały się na tych aspektach. Z portalem Onet.pl wzięliśmy udział w projekcie „Niech żyje planeta”. Edukowaliśmy w nim na temat kwestii pustynnienia i niedoborów wody w Polsce. Doskonałe efekty KPI kampanii dowiodły, iż jest to potrzebny i ważny temat, który interesuje czytelników. Drugim projektem jest współpraca z Ekoeksperymentarium – kolektywem zapaleńców, którzy stworzyli m.in. edukacyjną grę, która uczyła dzieciaki jak można we własnym domu dbać o klimat i ekologię. Kolektyw ten prowadzi wiele działań, które jako firma wspieramy. Trzecim projektem jest Thank Your Cleaner Day – cykliczna inicjatywa, która powstała po to, by docenić i dowartościować wszystkich pracowników sprzątających w przestrzeni publicznej. To branżowe święto, to globalny projekt, w którym już od trzech lat z dumą partycypujemy. Branża czystościowa to ważny sektor gospodarki, niestety osoby, które w niej pracują często są niedoceniane. Chcemy to zmienić. Wydaliśmy specjalnego e-booka dotyczącego branży oraz zorganizowaliśmy w biurze w Krakowie event, podczas którego dziękowaliśmy wszystkim pracownikom sprzątającym nasze budynki.

Akcja z najbardziej zaskakującymi efektami

Chyba największym zaskoczeniem był spektakularny sukces contentowej współpracy z portalem Onet.pl w ramach akcji „Niech żyje planeta”. Wiedzieliśmy oczywiście, że CSR i kwestie klimatyczne są ważne i interesujące, ale skala tego zainteresowania przerosła nasze oczekiwania.

Posiadamy globalną strategię CSR, która wyznacza nam ogólne kierunki działania, lecz pracujemy też nad lokalną strategią z tego obszaru. Strategia ta będzie nadawać kierunki wszystkim, licznym działaniom jakie prowadzimy od lat. Jak choćby sponsoring kultury – zwłaszcza kultury wysokiej – i sportu, wolontariat pracowniczy, działania edukacyjne czy darowizny sprzętowe.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2021 roku

Z pewnością digital rośnie w siłę wszędzie. Także i u nas jest to coraz mocniej zyskujący kanał komunikacji marketingowej.

W 2021 roku postawiliśmy też mocno na LinkedIna. Prowadzimy program social sellingowy, gdzie angażujemy naszych pracowników – ambasadorów. Daje to świetne rezultaty, więc z pewnością będzie kontynuowane przez nas w przyszłości.

Mocno stawiamy na content, nie tylko w obszarze B2C, lecz także w komunikacji z klientami B2B. Dostarczamy inspirujących treści profesjonalistom ze wszystkich branż, które są naszymi grupami docelowymi. Wiemy, że tacy klienci w pierwszej kolejności poszukują informacji w sieci, stąd optymalizujemy wszelkie treści pod kątem SEO.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2022 roku

Z pewnością będziemy mocno obecni w działaniach na platformach zakupowych: Allegro, Amazon czy Ceneo. Planujemy także intensyfikować komunikację z mediami poprzez działania media relations i public relations. Pracujemy stale nad lepszym pozycjonowaniem, więc SEM i SEO są wysoko na naszej liście priorytetów. Chcemy także docierać do klientów poprzez mix działań offline i online, stąd planowane kampanie lokalne, które mają zwiększyć świadomość konsumencką odnośnie naszej własnej sieci salonów Kärcher Center.

Planujemy wdrażanie narzędzi marketing automation. Również zależy nam na tworzeniu spersonalizowanych treści kierowanych do klienta B2B reprezentującego nasze grupy docelowe, których jest naprawdę wiele. By wymienić tylko kilka: motoryzacja, budownictwo, transport i logistyka, rolnictwo, przemysł czy handel.

Wychodzimy z założenia, że adaptacja typowych narzędzi marketingowych, które działają w przypadku klientów B2C, sprawdza się też w przypadku klientów B2B, tym bardziej, że ścieżka zakupowa klienta B2B w dużym stopniu ma miejsce w internecie. (wyszukiwarka, możliwości targetowania behawioralnego, retargeting itd.)

Najbardziej obiecujące trendy marketingowe

Z pewnością real time marketing, zwłaszcza gdy dobrze i z pomysłem wykorzystany. Będziemy się starali odpowiadać na to, co dzieje się w kraju i na świecie i wprowadzać do dyskursu swój głos w tych sprawach.

Z pewnością działania CSR-owe także będą ważne w 2022 roku. Wiosną planujemy prawdziwą petardę, jeśli chodzi o CSR, ale na razie, aby nie popsuć niespodzianki, nie możemy zdradzać szczegółów.

Coraz większe znaczenie odgrywają SOME. W tym roku założyliśmy profil firmowy na Instagramie. Rozważamy też obecność na Pintereście. Chcemy zasięgowo komunikować się w tych kanałach z naszymi klientami.

Co do naszej komunikacji poprzez nasze kampanie WOW, to nie da się nie zauważyć, że są one coraz bardziej atrakcyjne, kolorowe, dynamiczne i nowoczesne – kierowane bardziej do młodszego odbiorcy. Dlatego też inwestycja w SOME wydaje się być, tym bardziej, uzasadniona.

Budżet na działania digitalowe

Nie chcielibyśmy podawać konkretnych kwot, jednak możemy powiedzieć, iż nakłady na działania digital stale się zwiększają i nie inaczej będzie w nadchodzącym 2022 roku. Staramy się jednak dywersyfikować komunikacje do klienta, zwłaszcza że zależy nam na dotarciu zarówno do klienta B2B i B2C.

Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce

Raczej dobrze. Na czwórkę z plusem. Branża odrobiła lekcje, mamy coraz więcej inspirujących kampanii na naszym rodzimym podwórku. Jako branża jesteśmy, mam wrażenie, coraz odważniejsi. Nie tylko zapatrzeni na zachód, ale coraz częściej proponujemy coś własnego. Własną wrażliwość i spojrzenie na świat, które pozwalają oddać kontekst kulturowy specyficzny właśnie dla naszego kraju. Wyróżnienia Effie, które otrzymaliśmy, też jasno pokazują trendy w marketingu i komunikacji, to, że firmy stawiają na komunikację odpowiedzialną społecznie poruszającą kwestie zrównoważonego rozwoju i ekologii.

Branża marketingowa w naszym kraju musi być coraz bardziej agile’owa. Musi szybko się dostosowywać do zmian i zmieniających się oczekiwań klienta. Myślę, że to się w naszej, nadwiślańskiej, branży marketingowej - w większości przypadków - udaje.

3 najważniejsze cele i plany na 2022 rok

Z pewnością, na razie jeszcze tajemnicza, akcja CSR planowana wiosną oraz dalszy rozwój działań komunikujących nasze zaangażowanie w zrównoważony rozwój i ochronę klimatu. Intensyfikacja działań content marketingowych na dużą skalę oraz skupienie się na komunikacji poprzez materiały wideo to coś, na czym także nam zależy w kontekście 2022 roku. Dalszy intensywny rozwój, inwestycje i udział w kanale e-commerce także będzie dla nas priorytetem. No i last, but not least – intensywne działania w SOME.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij