Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Allegro podsumowuje trendy 2021 roku w kategorii „moda” oraz konkurs „Allegro Projektowania”

Moda to jedna z najczęściej odwiedzanych kategorii na Allegro. W 2021 roku sprzedanych zostało ponad 70 milionów przedmiotów, a klienci mogli wybierać spośród prawie 40 mln ofert. Ich liczba wzrosła aż o ponad 60% w porównaniu do 2020 r.
O autorze
2 min czytania 2022-01-13

Rok 2021 to kolejne 12 miesięcy dynamicznego rozwoju kategorii mody na Allegro. Nasza baza wzrosła do prawie 40 mln ofert, co stanowi ponad 60% wzrost rok do roku! Nawiązaliśmy w tym czasie 115 nowych partnerstw wzbogacając ofertę o marki takie, jak Felina, Apart, Swiss, SKECHERS, Fila, CCC/Sprandi, Ryłko, PEPCO czy Martes Sport. 2021 to również rok rozwoju mody dziecięcej na Allegro. Zwłaszcza pod kątem obecności polskich marek na platformie – w ostatnich miesiącach powitaliśmy Nanaf Organic, EkoTuptusie, Lemigo, GoKids. Można powiedzieć, że 2021 rok w naszej kategorii upłynął pod znakiem polskiej mody. Zrealizowaliśmy bowiem również akcję „Allegro Projektownia”, która wspiera polskie rzemieślnictwo modowe – komentuje Karol Czupryński, commercial category management director.

Do udziału w „Allegro Projektownia” zakwalifikowało się ponad 100 polskich firm. Finalnie eksperci wskazali 30 produktów, na które później mogli głosować internauci. Łącznie oddano ponad 5 tysięcy głosów, a jury, pod przewodnictwem Ewy Minge, oraz użytkownicy Allegro wybrali dwie zwycięskie marki. Nagrodę Główną otrzymała marka Nashani za długi płaszcz dzianinowy. Nagroda publiczności powędrowała natomiast do Baggage, producenta torebek i plecaków.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
Mając na uwadze skalę zakupów dokonywanych przez Polaków na Allegro, analiza wyszukiwań w kategorii „fashion” przypomina przeglądanie największych magazynów modowych. Buty workery, bucket hats i all white look – najgorętsze trendy z wybiegów – trafiają prosto do szaf naszych klientów i klientek właśnie dzięki Allegro –dodaje Karol Czupryński.

Statystycznie każdy Polak kupił co najmniej jeden modowy przedmiot na Allegro. Zatem, co wybierali najczęściej i jakie trendy królowały w tym roku? Czy wygodna moda home office przetrwała? Oto najpopularniejsze trendy:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

1. Biały total look (biel to drugi najczęściej wybierany kolor w odzieży damskiej na Allegro w 2021 r., co dziesiąta sukienka dodana do koszyka była w tym kolorze).
2. Nic do ukrycia (rosnąca sprzedaż m.in. topów odkrywających brzuch – na Allegro +21% w porównaniu do 2020).
3. Kropki, grochy, groszki… (w 2021 roku na Allegro sprzedano ponad 48 tys. sztuk odzieży damskiej w groszki, największy udział w sprzedaży miały SUKIENKI – ponad 55%).
4. Neonowe kolory (prawie 35 tys. wyszukiwań fraz neonowy, neon, neonowa w 2021 roku!).
5. Powrót do biur – nieśmiertelne spódnice i żakiety (wzrost zainteresowania na Allegro względem zeszłego roku: +116%).
6. Puchate futerka i kurtki z alpaki (sierpień-wrzesień 2021 to blisko 2 razy więcej wyszukiwań hasła “alpaki” niż w roku 2020).
7. Dzwony (blisko 2 razy więcej wyszukiwań spodni o tym fasonie niż w 2020 roku).
8. Bucket hat (w 2021 roku sprzedano ponad 52 tys. bucket hats na Allegro, czyli średnio 8 sztuk w każdej godzinie; maksymalnie wpisano to hasło w wyszukiwarkę Allegro… 1399 razy w ciągu 24h).
9. Buty workery (na Allegro sprzedaje się ponad 60 par dziennie, najczęściej wybierane są te kolorze czarnym, beżowym i białym).

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Allegro podsumowuje modowe trendy z 2021 roku w Raporcie „Polska Strojna 2021”.