10 najlepszych materiałów POS w roku 2021

10 najlepszych materiałów POS w roku 2021

Mamy w tym roku taki mały jubileusz. :) To już piąte, roczne zastawienie materiałów POS, które przygotowuję na podstawie opinii użytkowników portalu LinkedIn. Dla przypomnienia – przez cały rok pokazuję na nim najciekawsze materiały, które spotkałem na rynku. Czy to bezpośrednio w sklepach, czy na targach, czy też w publikacjach internetowych. Oglądająca je brać marketingowa wyraża o nich swoją opinię bądź to w postaci lajków, bądź komentarzy. Po zsumowaniu wszystkich tych aktywności powstaje obiektywny ranking materiałów POS ułożony według zdania profesjonalistów.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

A to, w jaki sposób towar jest zakomunikowany i wyeksponowany w punkcie sprzedaży cały czas zyskuje na znaczeniu. Pokazał nam to kolejny „covidowy rok”. Wg danych z Panelu Gospodarstw Domowych prowadzonego przez GFK Polonia już 27% wszystkich produktów w naszych koszykach znalazło się tam z powodu promocji (i to nie tylko cenowej)*.

10 miejsce – 75 głosów – Shelf tray zapachowy Lenor

Aroma marketing to wg. mnie nadal mocno niedoceniane narzędzie promocyjne, które ma jeszcze wiele do zaoferowania osobom planującym aktywacje w sklepach. Poniżej mamy przykład jak zastosował go Procter&Gamble. W konstrukcji tej zostały niejako „upieczone dwie pieczenie na jednym ogniu”. Po pierwsze produkty zostały dodatkowo wyeksponowane poprzez podwyższenie ich na półce. Po drugie dociekliwy konsument może zapoznać się z ich zapachem dzięki zasobnikom z realnym, pachnącym produktem umieszczonym w transparentnych kulach.

9 miejsce – 85 głosów – wobller BREF z migającą diodą LED

Niby standardowy materiał POS, a jednak mocno zawracający uwagę w przestrzeni sklepowej. Dlaczego? A to za sprawą jednej diody LED, która wesoło sobie mruga. A jak wiadomo to właśnie ruch jest tym zewnętrznym czynnikiem, który najbardziej przyciąga ludzki wzrok – także podczas zakupów. Dioda jest zasilana zwykłą baterią zegarkową i może działać nawet kilka miesięcy.

8 miejsce – 91 głosów – display ¼ palety Kinley/Nemirof oraz Kinley/Cinzano

W wypadku tych konstrukcji najważniejszy jest przekaz zawarty na grafikach (boczkach standu oraz toperze). W czasach coraz szybciej robionych zakupów takie podpowiedzi dla klienta na przepis na drinka są bardzo dobrym pomysłem!

7 miejsce – 117 głosów – ekspozytor rumu Kraken

Jeżeli przy projektowaniu produktu (nazwa, opakowanie, główna idea itd.) marketing wykonał wzorowo swoją robotę, to na kolejnych etapach pozostałe działy w firmie będą miały prościej! Rum Kraken dzięki swojej nazwie, etykiecie i butelce, aż się prosił o display w takim stylu jak poniżej. I projektanci oraz producenci tego ekspozytora szansy tej nie zmarnowali! Duża butelka na wysokości wzroku klienta trzymana przez mackę olbrzymiej ośmiornicy jest nie do przegapienia w dziale alkoholowym hipermarketu. Mnie osobiście urzekły zaś specjalne uchwyty dopasowane do „uszek” na samej butelce. Dzięki temu produkty są wyeksponowane w bardzo oryginalny sposób.

6 miejsce – 136 głosów – zabudowa paletowa Hause of Asia

Chlap mleka kokosowego nie jest najwygodniejszym obiektem do zobrazowania w kartonowej konstrukcji. Ale w przypadku tego topera projektantom udało się to bardzo efektownie! Kształt oparty na prostym planie krzyżaka z domontowanymi z przodu elementami spełnia świetnie swoje zadanie. Całą robotę robi oczywiście efektowna, dobrze zaprojektowana grafika!

5 miejsce – 147 głosów – komplet materiałów POS dla SOMAT Excellence 4in1 Cabs

Przy launch’u produktów bardzo ważna jest spójność graficzna wszystkich materiałów POS. W przypadku tej akcji dla nowości Henkel materiałów było bardzo dużo: bramy do alei; shelfstopery długie standardowe i podświetlane, shelfstopery krótkie, woblery standardowe oraz z tworzywa, headery, owijki paletowe itd. Aby jeszcze mocniej zaakcentować unikalny kształt kapsułki na części POS’ów (tam gdzie technologicznie było to możliwe) była ona przetłoczona, czyli wypukła. Całość wyglądała bardzo imponująco.

4 miejsce – 160 głosów – automatycznie rozkładany display ¼ palety

Przykład niestety nie z naszego rynku. Dzięki zaawansowanemu systemowi wewnętrznych gumek konstrukcja ta składa się samoczynnie, co widać na załączonym filmie. Taki komfort rozkładania (jak każde licencjonowane rozwiązanie) jednak kosztuje – w ubiegłym roku to było ponad 100 USD loco Stany Zjednoczone. :)

3 miejsce – 177 głosów – obrotowy gloryfikator Persil

Konstrukcja nagrodzona również na ubiegłorocznym Festiwalu Marketingu. Ruch, światło, wyjście przed półkę – wszystko w jednym!

Naprawdę bardzo udany koncept.

2 miejsce – 257 głosów – chłodziarka Coca-Cola z wbudowanym w drzwi transparentnym ekranem LCD

Klienci muszą być gotowi na technologie, które im serwujemy. Kilka lat temu jeden z koncernów browarniczych testował chłodziarki na piwo z transparentnymi ekranami LCD. Pomysł polega na montażu w drzwiczkach dużych paneli, na których wyświetlają się reklamy bądź dedykowane komunikaty. Oczywiście piwo stojące wewnątrz chłodziarki również jest widoczne. I jaki był efekt odsprzedażowy? Fatalny! Piwo sprzedawało się jeszcze gorzej niż przed montażem panelu. Dlaczego?

Klienci po prostu bali się otwierać takie drzwiczki i brać towar. ;) Pomysł zarzucono. Bardzo drogie chłodziarki kurzą się gdzieś w magazynie marketingowym. Miejmy nadzieję, że kolejna próba (ta z filmu poniżej) – tym razem zrobiona przez Coca-Colę była bardziej obiecująca.

(Tu niestety znowu lekko zawiodła mnie kamerka w telefonie – choć to już nagranie podobno w 4K. :) W rzeczywistości produkty w chłodziarce są dość dobrze widoczne przez transparentny ekran emitujący komunikaty).

1 miejsce – 303 głosy – Zabudowa paletowa Monini

W tej konstrukcji widać bardzo dużą spójność „klimatu” marki ze sposobem jej komunikacji i ekspozycji. Oliwa Monini jest produktem typowo włoskim i jest to jeden z jej głównych benefitów. Stąd sentymentalny kształt trójkołowego samochodu dostawczego – tak charakterystyczny dla włoskiej motoryzacji. Do tego konkurs konsumencki, którego nagrodą główną jest skuter. Grafika z motywami oliwnego gaju, tak dobrze kojarzącego się z wakacjami…

Całość wyprodukowana i zaimplementowana bardzo rzetelnie i estetycznie – czegóż więcej trzeba. :) Zasłużony numer jeden!

 

PS
Z niemałą dumą chciałbym zaznaczyć, że aż trzy prace w tegorocznej „dziesiątce” są autorstwa naszej agencji: Monini, Somat oraz BREF. To był naprawdę dobry rok!

 

*udział zakupów promocyjnych (wartość) na rynku FMCG w okresie YTD wrzesień 2021 (GFK Polonia; Panel Gospodarstw Domowych)

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij