Po Instagramie czas na TikToka – kolejna platforma wprowadzi płatne subskrypcje

Po Instagramie czas na TikToka – kolejna platforma wprowadzi płatne subskrypcje
TikTok, idąc śladem Instagrama, oficjalnie poinformował o rozpoczęciu testów subskrypcji, które umożliwią użytkownikom płatny dostęp do dodatkowych treści w serwisie.
O autorze
1 min czytania 2022-01-24

Od niedawna twórcy internetowi, publikujący zdjęcia i filmy na Instagramie, mogą zyskać dodatkowe źródło dochodu dzięki wprowadzeniu płatnych subskrypcji. Kolejnym serwisem, który umożliwi twórcom monetyzację ich działalności, jest TikTok. Jedna z najpopularniejszych platform społecznościowych oficjalnie wprowadza testy opłat abonamentowych, które użytkownikom dadzą dostęp do dodatkowych filmików, a twórcom pozwolą spieniężyć swoją aktywność.

Na razie platforma nie podaje szczegółów dotyczących nowego rozwiązania, więc skala i termin wprowadzenia subskrypcji po fazie testowej nie są znane. Obecnie wiadomo jedynie, że testy opłat abonamentowych w serwisie są prowadzone w wąskim zakresie, a rzecznik TikToka zdradził jedynie: „zawsze myślimy o nowych sposobach wniesienia wartości do naszej społeczności i wzbogacenia doświadczenia na TikToku”.

TikTok to niewątpliwie lider wśród serwisów społecznościowych, a jego dynamiczny rozwój przyciąga coraz więcej użytkowników – nie tylko nastolatków. Potencjał w platformie widzi też coraz więcej marek i twórców, którzy mogą liczyć na wsparcie ze strony odbiorców na przykład w postaci wirtualnych prezentów. TikTokerzy mogą również zwiększać swoje zasięgi dzięki popularnej opcji relacji na żywo i możliwości nagrywania dłuższych formatów wideo. Warto także przypomnieć, że w 2020 roku TikTok przeznaczył 200 mln dolarów na Fundusz dla Twórców.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Czy możliwość uzyskania dodatkowego dochodu z działalności w social mediach przyciągnie do TikToka kolejnych twórców? Czas pokaże, czy użytkownicy dodadzą do listy opłat abonamentowych kolejną platformę i chętnie zapłacą za dostęp do „ekskluzywnych” treści.

PS
Facebook zapowiedział, że zainwestuje ponad miliard dolarów w twórców. Serwis wprowadził zmiany w planie subskrypcji, które pomogą twórcom internetowym efektywniej zarabiać na publikowanych treściach. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się