Meta uruchamia płatne subskrypcje na Instagramie. Czy firma umożliwi też sprzedaż NFT w social mediach?

Meta uruchamia płatne subskrypcje na Instagramie. Czy firma umożliwi też sprzedaż NFT w social mediach?
Meta, właściciel Facebooka, Instagrama i Whatsappa, wprowadza kolejne zmiany do swoich serwisów społecznościowych. Odtąd dostęp do wybranych treści na Instagramie zapewni płatna subskrypcja. W sieci krążą też informacje na temat nowych funkcji platform związanych z rynkiem NFT.
O autorze
2 min czytania 2022-01-21

Instagram nie będzie już całkiem darmowy

Kilka miesięcy temu Instagram zapowiedział wdrożenie płatnych funkcji dla użytkowników platformy w celu zapewnienia dodatkowego źródła dochodu dla twórców. Teraz serwis wprowadza swoje plany w życie, rozpoczynając testy subskrypcji, dzięki którym użytkownicy zyskają dostęp do dodatkowych treści. Nowa funkcja została na razie udostępniona dziesięciu instagramerom z USA. Wśród nich znaleźli się: koszykarka Sedona Prince, modelka Kelsey Cook, aktor-influencer Alan Chikin Chow czy gimnastyczka Jordan Chiles.

– Subskrypcje umożliwiają twórcom zarabianie i zbliżanie się do swoich obserwatorów dzięki ekskluzywnym doświadczeniom – powiedział Adam Mosseri, szef Instagrama.

Dzięki wykupieniu abonamentu w sklepach Google Play lub App Store, obserwatorzy zyskają dostęp do specjalnie oznaczonych, dodatkowych treści na Stories i Live’ach swoich ulubionych instagramerów. Jako komentujący, zostaną również dodatkowo oznaczeni kolorem fioletowym, aby wyróżnić się jako subskrybenci.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Według zapowiedzi Instagrama, twórcy będą mogli ustalić ceny miesięcznych subskrypcji w kwocie 0,99, 1,99, 2,99, 9,99, 19,99, 49,99 lub 99,99 dolarów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Instagram nie poinformował na razie, kiedy i na jaką skalę rozszerzy funkcję płatnych subskrypcji po fazie testowej w USA. Wśród zapowiedzi serwisu pojawiła się jednak informacja o tym, że do 2023 roku nie będą pobierane żadne dodatkowe prowizje związane z subskrypcjami.

Sprzedaż NFT na Instagramie i Facebooku?

W sieci zaczęły krążyć pogłoski o tym, że na fali popularności metaverse i niewymienialnych tokenów, Meta udostępni użytkownikom Instagrama i Facebooka funkcję tworzenia i sprzedaży NFT. Źródła Financial Times poinformowały, że „właściciel Meta zanurza się w szaleństwo cyfrowych kolekcji NFT”. Oprócz spekulacji, że Instagram testuje funkcję wyświetlania zasobów cyfrowych przez użytkowników, pojawiły się informacje o tym, że portfel Novi Meta ma być „funkcją wspierającą” na platformach.

Do tej pory przedstawiciele Meta nie skomentowali oficjalnie informacji na temat nowych opcji. Zauważono jednak, że szef Instagrama, Adam Mosseri, ujawnił w grudniu, że platforma „aktywnie bada” NFT.

Czy Meta wkrótce podejmie działania, aby zaznaczyć swoją obecność na rynku NFT i stać się konkurencją dla takich platform jak OpenSea? Na oficjalne informacje musimy jeszcze poczekać.

PS
Płatne subskrypcje w social mediach stały się popularnym sposobem na monetyzację treści udostępnianych przez twórców, dostęp do funkcji premium czy ukrycie reklam.

PS 2
Dzisiejsi konsumenci coraz więcej usług czy produktów mogą nabyć dzięki opłacie abonamentowej. Subskrypcje dają dostęp zarówno do serwisów streamingowych, jak i produktów higienicznych, a nawet wina.