Instagram nie będzie już całkiem darmowy
Kilka miesięcy temu Instagram zapowiedział wdrożenie płatnych funkcji dla użytkowników platformy w celu zapewnienia dodatkowego źródła dochodu dla twórców. Teraz serwis wprowadza swoje plany w życie, rozpoczynając testy subskrypcji, dzięki którym użytkownicy zyskają dostęp do dodatkowych treści. Nowa funkcja została na razie udostępniona dziesięciu instagramerom z USA. Wśród nich znaleźli się: koszykarka Sedona Prince, modelka Kelsey Cook, aktor-influencer Alan Chikin Chow czy gimnastyczka Jordan Chiles.
Zobacz również
– Subskrypcje umożliwiają twórcom zarabianie i zbliżanie się do swoich obserwatorów dzięki ekskluzywnym doświadczeniom – powiedział Adam Mosseri, szef Instagrama.
Dzięki wykupieniu abonamentu w sklepach Google Play lub App Store, obserwatorzy zyskają dostęp do specjalnie oznaczonych, dodatkowych treści na Stories i Live’ach swoich ulubionych instagramerów. Jako komentujący, zostaną również dodatkowo oznaczeni kolorem fioletowym, aby wyróżnić się jako subskrybenci.
Według zapowiedzi Instagrama, twórcy będą mogli ustalić ceny miesięcznych subskrypcji w kwocie 0,99, 1,99, 2,99, 9,99, 19,99, 49,99 lub 99,99 dolarów.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Subscriptions Subscriptions allow creators to monetize and become closer to their followers through exclusive experiences:– Subscriber Lives– Subscriber Stories– Subscriber Badges We hope to add more creators to this test in the coming months. More to come. pic.twitter.com/SbFhN2QWMX — Adam Mosseri (@mosseri) January 19, 2022
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Instagram nie poinformował na razie, kiedy i na jaką skalę rozszerzy funkcję płatnych subskrypcji po fazie testowej w USA. Wśród zapowiedzi serwisu pojawiła się jednak informacja o tym, że do 2023 roku nie będą pobierane żadne dodatkowe prowizje związane z subskrypcjami.
Sprzedaż NFT na Instagramie i Facebooku?
W sieci zaczęły krążyć pogłoski o tym, że na fali popularności metaverse i niewymienialnych tokenów, Meta udostępni użytkownikom Instagrama i Facebooka funkcję tworzenia i sprzedaży NFT. Źródła Financial Times poinformowały, że „właściciel Meta zanurza się w szaleństwo cyfrowych kolekcji NFT”. Oprócz spekulacji, że Instagram testuje funkcję wyświetlania zasobów cyfrowych przez użytkowników, pojawiły się informacje o tym, że portfel Novi Meta ma być „funkcją wspierającą” na platformach.
Do tej pory przedstawiciele Meta nie skomentowali oficjalnie informacji na temat nowych opcji. Zauważono jednak, że szef Instagrama, Adam Mosseri, ujawnił w grudniu, że platforma „aktywnie bada” NFT.
Czy Meta wkrótce podejmie działania, aby zaznaczyć swoją obecność na rynku NFT i stać się konkurencją dla takich platform jak OpenSea? Na oficjalne informacje musimy jeszcze poczekać.
PS
Płatne subskrypcje w social mediach stały się popularnym sposobem na monetyzację treści udostępnianych przez twórców, dostęp do funkcji premium czy ukrycie reklam.
PS 2
Dzisiejsi konsumenci coraz więcej usług czy produktów mogą nabyć dzięki opłacie abonamentowej. Subskrypcje dają dostęp zarówno do serwisów streamingowych, jak i produktów higienicznych, a nawet wina.