Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

Badanie: Co przyciąga młodych? Pokolenie Z o pracy w sektorze komunikacji marketingowej

O autorze
1 min czytania 2022-01-25

Badanie zainicjowane przez Radę Sektorową skupia się na poznaniu opinii młodych nt. pracy w sektorze marketingowym. Jest to drugi etap szerszego projektu – badania rynku pracy w branży mediów, reklamy i marketingu, który wspólnie realizują: ScreenLovers, Rada Sektorowa ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej, Rocket Jobs, SW Research oraz Just Join IT.


Kwestionariusz dostępny TUTAJ, skierowany jest do studentów, świeżych absolwentów studiów wyższych (poniżej 26 roku życia), potencjalnych kandydatów do rozpoczęcia pracy w branży. Wyniki badania zostaną przedstawione w kwietniu.

Komunikacja marketingowa tak, jak wiele innych sektorów zmaga się w obecnym czasie z coraz większymi niedoborami pracowników. Dobra sytuacja na rynku pracy oraz spadająca liczba studentów i absolwentów uczelni sprawiają, że konkurencja o młodych zawodników się zaostrza. Apetytu pracodawców na młode talenty, podgrzewanego dynamicznym rozwojem marketingu internetowego, nie osłabia nawet automatyzacja coraz większej ilości procesów. Jednocześnie, to właśnie automatyzacja oraz rewolucja analityczna sprawiają, że w marketingu coraz większą rolę grają kompetencje związane z IT.

W tym kontekście zasadne jest sprawdzenie, jak marketing widzą ludzie młodzi, którzy mogą dołączyć do grona pracowników sektora. Czy marketing jest dla nich atrakcyjnym miejscem pracy? Jakie aspekty pracy liczą się dla nich najbardziej? Jak według nich kształtują się zarobki w branży na tle innych sektorów?

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Odpowiedzi na te pytania pozwolą rzucić nieco światła na perspektywy marketingu w rywalizowaniu z innymi branżami o młode talenty. Posłużą też ocenie tego, na ile już obserwowany w marketingu niedobór talentów będzie jeszcze się pogłębiał. Inicjatywa może również rozpocząć dyskusję w gronie organizacji i podmiotów branżowych na temat działań, które środowisko mogłoby podjąć w celu zwiększenia atrakcyjności sektora wśród ludzi młodych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing