Międzynarodowy hołd w grze Enemy Front podczas godziny „W”

W 70. rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego CI Games przygotowała dla graczy swojej gry Enemy Front coś specjalnego.
O autorze
2 min czytania 2014-07-30

1 sierpnia o godzinie 17.00 (czyli o Godzinie „W”) gra zostanie zatrzymana na minutę. Gracze na całym świecie, w tym samym czasie co Warszawiacy, będą mogli oddać hołd Powstańcom Warszawskim i poznać historię Powstania. To zakrojone na globalną skalę, precedensowe w świecie wirtualnym i realnym wydarzenie, zainicjowane przez grupę marketingową McCann Worldgroup, ma na celu zwrócenie uwagi świata na największą w historii zbrojną akcję podziemia w okupowanej przez Niemców Europie.

TO KIEDYŚ NIE BYŁA GRA

1 sierpnia o godzinie 17.00 gra Enemy Front zostanie na minutę zatrzymana. W tym czasie gracze zostaną odesłani na portal www.itwasntagame.com, na której będą mieli możliwość obejrzenia wzruszającego dokumentu There is a city autorstwa Wojciecha Jeżowskiego, przeplatanego informacjami o Powstaniu, a także złożenia hołdu warszawskim Powstańcom.

70. rocznica wybuchu Powstania Warszawskiego to dla Polaków okazja szczególna. Dlatego tak bardzo spodobał nam się pomysł McCann Worldgroup, żeby zaangażować osoby grające w Enemy Front do złożenia w czasie gry hołdu Powstańcom. Dzięki temu gracze na różnych kontynentach będą mieli okazję zrozumieć, że wydarzenia, w których właśnie wirtualnie uczestniczą, miały miejsce naprawdę i poczuć się tak, jak czują się mieszkańcy Warszawy w czasie godziny „W”. Kiedy po przerwie wrócą do gry, nigdy już nie będzie ona dla nich taka sama – powiedział Marek Tymiński, Prezes CI Games.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

IDEA MIĘDZYNARODOWEJ GODZINY „W”

We wtorek 1 sierpnia 1944 r. o 17:00 (o Godzinie „W”) – wybuchło Powstanie Warszawskie. Stało się ono największą akcją zbrojną podziemia w okupowanej przez Niemców Europie. Do walki w stolicy przystąpiło ok. 50 tys. powstańców. Planowane zaledwie na kilka dni, potrwało ponad dwa miesiące.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Od lat, w Godzinę „W”, mieszkańcy Warszawy czczą pamięć bohaterów poległych w czasie Powstania. Miasto zamiera na 60 sekund, mieszkańcy i turyści stają, kierowcy wciskają stop, zatrzymuje się również komunikacja miejska. W tym roku, dzięki Enemy Front, pamięć bohaterów mają szansę uczcić nie tylko ludzie obecni w stolicy, ale mieszkańcy innych miast na całym świecie.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Celem naszej akcji jest propagowanie wiedzy o Powstaniu Warszawskim wśród ludzi, którzy pewnie nie zainteresowaliby się nim sami z siebie. Podczas pracy nad Enemy Front zdaliśmy sobie sprawę, że to istotne dla Polaków wydarzenie, jest bardzo słabo znane i praktycznie nierozumiane poza granicami Polski. Między innymi dlatego zdecydowaliśmy się umieścić akcję w wiernie odtworzonej Warszawie tamtych czasów. Teraz, w 70. rocznicę Powstania chcemy zachęcić świat do zrozumienia wagi tego wydarzenia – dodaje Marek Tymiński.

 

O ENEMY FRONT

Enemy Front to nowoczesna gra z realistycznymi wizualizacjami walk i otwartą strukturą poziomów, pozwalająca doświadczyć realiów Powstania Warszawskiego oraz II wojny światowej. Dzięki najnowszej technologii wiernie oddano w niej sceny starć, dzięki czemu wykracza ona poza granice dotychczas dostępnych gier swojego gatunku. W Enemy Front gracz wciela się w rolę Roberta Hawkinsa – amerykańskiego korespondenta wojennego polskiego pochodzenia. Przyjeżdża on do nękanej wojną Europy, by relacjonować tamtejsze wydarzenia. Jednak pod wpływem okrucieństwa nazistów, którego staje się świadkiem, dołącza do ruchu oporu i rozpoczyna walkę w Powstaniu Warszawskim. Twórcy gry ukazali także starcia w innych regionach Europy, najpierw we Francji, potem m.in. Norwegii i Niemczech.

Enemy Front została zaprojektowana w oparciu o technologię CryEngine 3. Jest dostępna na Xbox 360® od Microsoft, PlayStation®3 oraz komputery PC. Gra jest sprzedawana przez globalną platformę Steam. Jest dostępna na wszystkich kontynentach. 

O RYNKU GIER

Według obliczeń PwC polski rynek gier pod koniec 2012 r. był wart 375 mln dolarów, co stanowi ok. 0,56 proc. udziału w rynku światowym. Szacuje się, że do 2016 r. jego wielkość ma urosnąć do 437 mln dolarów. Liczbę aktywnych graczy w Polsce ocenia się na 11-12 milionów osób.