Rozwój kompetencji w branży digital. Case study Mindshare i DIMAQ

Rozwój kompetencji w branży digital. Case study Mindshare i DIMAQ
O autorze
4 min czytania 2022-03-03

Branża digital marketingu ewoluuje błyskawicznie. O tym, jak za tymi zmianami nie tylko nadążyć, ale i je kształtować, rozmawiamy z przedstawicielkami agencji mediowej Mindshare Polska. Agnieszka Parfienowicz, partner, digital, opowiada o roli standardu kwalifikacji DIMAQ z perspektywy firmy. Agnieszka Kleczewska, digital trading manager, dzieli się tym, jak certyfikat wpłynął na rozwój jej kariery.

DIMAQ to międzynarodowy standard kwalifikacji e-marketingowych, którego początki w Polsce sięgają 2015 roku. I praktycznie od tego czasu jesteście z nim związani. Dlaczego jako Mindshare zdecydowaliście się przystąpić do DIMAQ?

Agnieszka Parfienowicz: W Mindshare od zawsze zwracamy ogromną uwagę na rozwój i wiedzę merytoryczną naszych pracowników. Zatem gdy tylko pojawiła się koncepcja certyfikacji DIMAQ jako standardu wiedzy digitalowej na rynku, bardzo żywo zainteresowaliśmy się projektem. Do tej pory brakowało na polskim rynku obiektywnego i rzetelnego narzędzia do weryfikacji kompetencji e-marketingowych. Postanowiliśmy aktywnie w nim uczestniczyć, zarówno w roli współtwórców, tak jak Michał Szczur, który od lat współpracuje jako DIMAQ Master Trainer, ale również w roli uczestników – jako sposób podnoszenia i potwierdzenia kwalifikacji naszych specjalistów.

Pierwszą osobą w Mindshare z certyfikatem DIMAQ była Agnieszka Kleczewska. Powiedz, co Ciebie skłoniło do zdobycia certyfikatu.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Agnieszka Kleczewska: Głównym powodem była zmiana miejsca pracy, kiedy to objęłam stanowisko executive w Mindshare. Większa odpowiedzialność i zakres obowiązków szły w parze z koniecznością poszerzenia swojej wiedzy z różnych obszarów digital marketingu – również tych, w których się nie specjalizowałam na poprzednim stanowisku.

Po niedługim czasie na jednym z portali branżowych znalazłam informacje o DIMAQ. Lektura sylabusa z zakresem materiału pozwoliła mi usystematyzować niezbędne zagadnienia, a także podjąć decyzję o przystąpieniu do egzaminu. Był on motywatorem nie tylko do kompleksowego podejścia do zebranego materiału i jego nauki, ale także do podniesienia swojej pozycji w oczach nowego pracodawcy.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jak zatem z perspektywy czasu oceniacie przystąpienie do DIMAQ? Jaką rolę odgrywa on w Waszej firmie i wśród Waszych pracowników?

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Agnieszka Parfienowicz: Obecnie blisko połowa naszych pracowników posiada certyfikat DIMAQ Professional. Potwierdzanie jakości kompetencji ekspertów Mindshare jest dla nas bardzo ważne, dlatego przygotowaliśmy specjalny program szkoleń skierowany do nich oraz do klientów, umożliwiający zdobycie wiedzy ogólno digital marketingowej. Sama certyfikacja odgrywa też ważną rolę pod kątem motywowania do podnoszenia kwalifikacji z innych dziedzin marketingu internetowego dla ściśle wyspecjalizowanych ekspertów.

Jako organizacja widzimy, że uczestnictwo w programie daje nam namacalne efekty i jest stałym elementem naszego programu szkoleniowo – certyfikacyjnego. Na wielkość wykwalifikowanej kadry dysponującej potwierdzeniem umiejętności zaczynają zwracać uwagę również klienci, co zauważamy podczas kolejnych rozstrzygających się przetargów. Chcemy odpowiadać na potrzeby naszych współpracowników, dlatego certyfikacja zyskuje w naszej firmie coraz większe znaczenie.

Agnieszka Kleczewska: Z perspektywy pracownika mogę powiedzieć, że zdobyta wiedza przełożyła się na uznanie w firmie i praktyczne wykorzystanie nowo zdobytych umiejętności, a także dała możliwość na określenie obszarów, które chciałabym szerzej poznać i w przyszłości się specjalizować (np. dynamicznie rosnący segment wideo online). Program recertyfikacji spowodował też, że z większym zainteresowaniem śledzę wydarzenia branżowe, takie jak szkolenia czy konferencje, które pozwalają wzmacniać kompetencje i wymieniać się doświadczeniami ze specjalistami branży.

Wszystko to sprawia, że po latach od zdania egzaminu mogę z pełnym przekonaniem powiedzieć, że to wydarzenie nie było pojedynczym działaniem, ale zaledwie początkiem pewnego etapu w kształceniu i rozwoju ścieżki kariery – od executive, przez senior executive do obecnie piastowanej funkcji digital trading managera. Oczywiście mam nadzieję na kolejne ciekawe wyzwania i możliwości rozwoju zawodowego.

Wspomniałaś o programie szkoleniowo – certyfikacyjnym. Czy możesz przybliżyć, jak ten proces u Was wygląda?

Agnieszka Parfienowicz: W Mindshare średnio 2 razy w roku realizujemy szkolenia do certyfikacji DIMAQ dla pracowników. W programie biorą udział zarówno osoby dysponujące już podstawowym doświadczeniem w planowaniu i zakupie mediów digitalowych, które chcą potwierdzić swoje kwalifikacje, ale również te, które zajmują się specjalistycznym obszarem, jak np. influencer marketing czy search, i chcą zdobyć podstawy z innych dziedzin digital marketingu. Aktualnie w naszym zespole blisko 60 specjalistów posiada certyfikat. Mamy także dwóch trenerów, którzy aktywnie szkolą nowych ekspertów.

Certyfikaty, zarówno DIMAQ, jak i inne dostępne na rynku, tj. Blueprint Mety czy certyfikaty Google’a, pomagają w potwierdzeniu kompetencji z poszczególnych obszarów i wyznaczają kolejne etapy na ścieżce kariery, dlatego na stałe zostały wpisane w plany rozwojowe naszych pracowników.

Niedawno został uruchomiony program dla firm zatrudniających posiadaczy certyfikatów. Mindshare również przystąpił do DIMAQ Employer. Co wpłynęło na tę decyzję?

Agnieszka Parfienowicz: Certyfikaty DIMAQ pomagają nam przy rekrutacji – są one jedną z kluczowych metod weryfikacji podstawowej wiedzy marketingowej u kandydatów. Sam status DIMAQ Employer świadczy o otwartości naszej firmy na inwestowanie w rozwój umiejętności i wiedzy członków zespołu, dzięki czemu daje nam przewagę w walce o najlepsze talenty. Jako Pracodawca DIMAQ dajemy jasny sygnał – w naszej agencji tworzymy profesjonalne środowisko pracy.

Jaka Waszym zdaniem jest rola DIMAQ na e-marketingowym rynku?

Agnieszka Parfienowicz: Znajomość środowiska digital to dziś „must have” w branży marketingowej. DIMAQ pozwala zdobyć kompleksową wiedzę na temat 12 segmentów e-marketingu i rozwijać kompetencje specjalistów. Co więcej, obecnie to jedyny standard na rynku, potwierdzający wiedzę z obszaru marketingu. Ponadto jest rozwijany równolegle do szybko ewoluującej branży i nie pozostaje w tyle w obliczu ciągłych zmian i innowacji w marketingu. DIMAQ jest zatem ważnym wsparciem dla rozwoju i aktualności kompetencji pracowników, a zatem i całych organizacji.

Agnieszka Kleczewska: Dla osób z branży logo „DIMAQ Professional” stało się już standardowym elementem stopki, a nie jej wyróżnikiem. Współpracując z wieloma podmiotami prowadzącymi działania digitalowe, nie sposób nie zauważyć wzrostu tego trendu z roku na rok, a napływające informacje o kolejnych organizacjach przystępujących do programu certyfikacji z pewnością zachęcają innych do podejmowania tego typu inicjatyw pośród swoich pracowników.

Dla osób poszukujących nowych wyzwań zawodowych to z kolei szansa, by zmienić pracodawcę. Posiadanie certyfikatu wiąże się również z przywilejami, jakimi są zniżki na eventy czy zaproszenia na specjalne warsztaty i prelekcje organizowane wyłącznie dla członków „społeczności DIMAQ”.

 

Szczegółowe informacje o tym, jak DIMAQ może wspomóc digitalowy rozwój Twojej kariery i organizacji: dimaq.pl

Więcej o Mindshare, wiodącej agencji mediowej w Polsce, znajdziesz na: mindshare.pl


Artykuł powstał we współpracy z DIMAQ.