TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

eBay wraca do Polski. Czy serwis ma szansę podbić polski rynek e-commerce?

eBay wraca do Polski. Czy serwis ma szansę podbić polski rynek e-commerce?
eBay robi drugie podejście na polskim rynku i wprowadza funkcję automatycznego tłumaczenia ofert na język polski. Celem firmy jest to, aby stać się jedną z trzech największych platform e-commerce w naszym kraju.
O autorze
2 min czytania 2022-04-04

eBay to jedna z największych platform e-sprzedażowych na świecie działająca od 1995 roku. W Polsce serwis zadebiutował już w 2005 roku, jednak nie podbił serc internautów, a w starciu z rosnącą konkurencją ze strony Allegro w końcu poniósł całkowitą porażkę na naszym rynku. Jak tłumaczy szefowa eBay w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl – „serwis prawdopodobnie nie wyróżniał się znacząco przez dłuższy czas i stąd decyzja o wstrzymaniu działalności”. Teraz eBay ogłasza wielki come back i chce stać się jedną z ulubionych platform zakupowych Polaków w najbliższych latach, konkurując z Allegro i Amazonem

Wśród kluczowych kroków firmy, ma być wprowadzenie automatycznego tłumaczenia ofert na język polski oraz rozwój aplikacji mobilnej.

W głównej mierze stawiamy na rozwój funkcjonalności aplikacji mobilnej, gdyż nasze analizy pokazały, że Polacy w większości kupują właśnie przy pomocy tego narzędzia. Jeżeli pojawi się taka potrzeba, nawiążemy współpracę z operatorami logistycznymi, rozszerzymy opcje płatności o kolejne systemy lub wzbogacimy programy lojalnościowe. Jesteśmy w stałym kontakcie z naszymi sprzedawcami i im będziemy rekomendować odpowiednie rozwiązania, by mogli rozwijać swój biznes dzięki platformie eBay. pl – powiedział Paolo Levoni, starszy dyrektor ds. handlu transgranicznego w EU w eBay.
Tłumaczenie ofert na język polski stanowiło dla nas duże wyzwanie. Sporo na tym polu udało się zrobić, ale na pewno jeszcze wiele przed nami w tej kwestii pozostało. Zmiana języka implikuje również inne rzeczy. Polacy będą mieli teraz dostęp w swoim własnym języku do portfolio dużych sprzedawców m.in. z Hiszpanii, Niemiec, Francji czy Wielkiej Brytanii, co ułatwi również kwestie logistyczne dla klientów – dodaje.
LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Czym eBay ma się wyróżnić na tle konkurencji? Lorna Dunne, szefowa sprzedaży transgranicznych UE w eBay podkreśla, że największą zaletą platformy jest przekrój oferowanych towarów i rozwinięcie sprzedaży globalnych produktów.

Jesteśmy otwartą platformą, więc chcemy też przyciągać zarówno małych sprzedawców, jak i duże biznesy. Na eBayu sprzedawać może każdy, zarówno indywidualni użytkownicy, małe firmy jak i najwięksi gracze. Największy wzrost obserwujemy jednak wśród małych i średnich biznesów, i to tam widzimy największe pole do rozwoju – tłumaczy.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Wchodząc do Polski, eBay zamierza przenieść tu rozwiązania z innych krajów. Firma stawia jednak na strategię małych kroczków i stopniowy rozwój, oceniając zapotrzebowanie i dostosowując rozwiązania do bieżących trendów konsumenckich. eBay podobnie podchodzi do promocji swoich działań. Firma zamierza zacząć wyłącznie od reklamy internetowej, aby dotrzeć do konsumentów najbardziej zaangażowanych w kupno i sprzedaż online.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
To, czego nauczyliśmy się, operując wcześniej w Polsce, to fakt, że należy działać spokojnie i dać się prowadzić rynkowi, a także zaoferować unikalne produkty – wyjaśnia Dunne.

Choć wejście do Polski jest dla eBay jednym z kluczowych działań strategicznych, wygląda na to, że firma rzeczywiście stawia bardzo ostrożne kroki i daje sobie sporo czasu na poznanie polskiego konsumenta. Na razie eBay oferuje znacznie mniej udogodnień, opcji płatności i dostaw niż konkurencja. Czy platforma rzeczywiście ma szansę trafić na podium najpopularniejszych marketplace’ów w kraju miłośników BLIKa, natychmiastowych dostaw i Paczkomatów?

PS
Serwis Allegro, największy konkurent dla eBay na polskim rynku, postanowił rozszerzyć swoją działalność o inne kraje UE, uruchamiając swoją anglojęzyczną usługę.

PS 2
Jak wyglądał marketing e-sklepów w minionym roku oraz jakie wyzwania czekają na e-commerce w 2022 roku?