Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Nike zmienia swoje pudełka na buty, aby zmniejszyć o połowę ilość odpadów

Nike zmienia swoje pudełka na buty, aby zmniejszyć o połowę ilość odpadów
Zespół Nike rezygnuje z podwójnych pudełek, aby ograniczać ilość odpadów. Przy okazji na nowo definiuje to, jakie możliwości ma karton z butami.
O autorze
2 min czytania 2022-04-19

Nie wszyscy wiedzą, że pudełka na buty generują ogromne ilości odpadów. Konsumenci powinni o tym myśleć za każdym razem, gdy zauważą, że kupione przez internet buty są dostarczane w kartonie znajdującym się… w kolejnym kartonie

Rich Hastings, projektant pudełek na buty Nike, stwierdził, że takie rozwiązanie jest wysoce nieekologiczne. Jego zdaniem konsumenci często nie zdają sobie sprawy z tego, jak duży wpływ na środowisko mają opakowania.

Podczas pracy nad premierą modelu Space Hippie (w 2020 roku), które zostały wykonane z materiałów z recyklingu (od 25% do 50% wykorzystania surowców z odzysku), Hastings i jego zespół postanowili stworzyć nowy rodzaj pudełka na buty, które będzie pasować do proekologicznych inicjatyw marki Nike. 

– Początkowo miała to być limitowana seria. Uznaliśmy więc, że możemy sobie pozwolić na więcej i zaryzykować zrobienie czegoś bez pewności, że to zadziała – mówi Hastings, opowiadając o kolekcji sneakersów wysyłanych we własnych podłużnych pudełkach. – Okazało się jednak, że nowe buty były tak popularne, że szybko musieliśmy zwiększyć skalę całego przedsięwzięcia. Otrzymaliśmy jednak wiele opinii od konsumentów, że pudełko nie było wystarczająco wytrzymałe, aby przetrwać cały proces transportu, dlatego musieliśmy zabrać się do ulepszenia opakowań – dodaje Hastings.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Efektem testów i zmiany w podejściu marki do opakowań stał się One Box. Nowe pudełko, mimo że wygląda inaczej niż dotychczasowe opakowanie od Nike, ma ten sam cel: zmniejszenie ilości odpadów. Opakowanie jest trwałe – przeszło wszystkie testy zgniatania i teraz ma przetrwać podróż nawet do najdalszego zakątka na świecie. One Box jest w stanie pomieścić prawie każdy model butów Nike, eliminując tym samym konieczność używania dodatkowych opakowań, czy dostosowywania jednego do różnych rozmiarów. W porównaniu z tradycyjnym pudełkiem, One Box zmniejsza ilość odpadów aż o 51%, jeśli chodzi o pojedyncze zamówienie online.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Warto zwrócić uwagę również na samą estetykę pudełka – jego twórca zdecydował się na stonowany wygląd opakowania, dzięki czemu nie wyróżnia się ono w żaden sposób i nie kusi przechodniów, gdy przesyłka z nowymi butami, która została dostarczona przez kuriera, leży pod naszymi drzwiami. Co więcej, produkcja takiego „nudnego” pudełka zużywa mniej wody (nadruk jest bardzo minimalistyczny). Wewnątrz już nie znajdziemy grafik, które często brudziły białe podeszwy butów.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Próbowaliśmy różnych kolorów do grafik wewnątrz pudełka – mówi Chris. – Jednak gdy zauważyliśmy, że tusz przenosi się na białe podeszwy środkowe, przerzuciliśmy się na biel, aby utrzymać produkty w idealnym stanie.

Ekologiczny wymiar pudełka opiera się również na tym, że zamiast dużej ilości taśmy klejącej, wieczko jest zabezpieczone jednym paskiem samoprzylepnym i dodatkowym paskiem, który umożliwia klientowi ponowne zamknięcie opakowania na wypadek konieczności dokonania zwrotu.

Czy One Box zastąpi wszystkie istniejące pudełka na buty? Nie od razu. W tym roku marka wyśle miliony takich przesyłek, a liczba ta wzrośnie dzięki szczegółowym testom i modyfikacjom.

– Choć ich liczba robi wrażenie, nadal jesteśmy w trybie pilotażowym – tłumaczy mówi Erica Swanson z działu ds. produktów przyjaznych środowisku.

Hastings dodał, że projekt może ewoluować, aby nadążać za ostatecznym celem marki, jakim jest maksymalne ograniczenie odpadów po opakowaniach. Owo ograniczenie ma dotyczyć również m.in. wykorzystania papieru w celu wypychania czubków butów lub stosowania nadal popularnych plastikowych toreb do zabezpieczania produktów.

PS

Zdecydowana większość polskich konsumentów oczekuje, że kupowane przez nich produkty będą powstawały z materiałów z recyklingu. Chcą szerszej oferty tego rodzaju produktów, oczekują lepszego ich oznakowania, są też gotowi tak dostosować konsumpcję, by zmniejszyć swój wpływ na klimat.

PS 2

W najnowszej kampanii McDonald’s Norway w miejsce fotografii apetycznych posiłków postanowiło umieścić zdjęcia… śmieci. W ten sposób sieć zwraca uwagę na problem zanieczyszczania środowiska zużytymi opakowaniami po daniach na wynos.